Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



FASRAT Compilation #1

O tej kompilacji pisaliśmy co nieco pod koniec 2015 roku, ale płyta oficjalnie pojawiła się w połowie stycznia. Sprawdzamy pierwsze wydawnictwo z Requiem For Disco!

Album „FASRAT Compilation #1” powstał w wyniku współpracy pomiędzy Father And Son Records And Tapes (oficyną prowadzoną przez Maćka Sienkiewicza) i nowym sublabelem Requiem Records, czyli wytwórnią Requiem For Disco.

Płytę, formatu singla 7”, otwiera niezwykle zjawiskowe nagranie „Hairbrush” Dax Komplex, czyli solowego projektu Marcina Łukaszewicza pochodzącego z Koszalina (w 2015 roku opublikował trzy debiutanckie EP-ki). Łukaszewicz zaproponował basowe, soundsystemowe oraz tłuste bity świetnie zestawione z melodyjnymi/rozmarzonymi syntezatorami i house’owym pulsem. Jazxing to duet z Gdańska, a ich numer „You Rock Me” to wyborny przykład cosmic disco, gdzie basowy pochód wyjęty rodem z lat 70. napędza całość. Za aliasem Naphta ukrywa się wrocławski DJ i producent. W ubiegłym roku gościł na łamach Nowej Muzyki w cyklu „3 pytania”. Jego utwór „Duke’s Archives” został nasączony etniczno-tropikalnym groovem, ale nie brakuje też wycieczek w stronę chicagowskiego house’u i sceny Detroit. Z kolei Selvy to 23-letni DJ i producent z Poznania, który w „The Trumpet” zabiera nas w rejony muzyki tanecznej silnie osadzonej w latach 70.

W „Technomania Crew” Paweł Bartnik (kIRk, Msza Święta w Altonie) aka DJ Sajko eksploruje podkwaszone i zbasowane techno (niedługo wyskoczy jego winylowa EP-ka właśnie w FASRAT, powiem, że warto czekać). Maciek Sienkiewicz – muzyk, krytyk muzyczny, DJ o jednym z najdłuższych staży w Polsce – to bardzo ważna postać, jeśli chodzi o krajową scenę muzyki elektronicznej. To m.in. on w latach 90. rozkręcał kultowe imprezy w warszawskich klubach Alfa i Hybrydy. Na składance znajdziemy dwie jego kompozycje: transowe/ciut eksperymentalne „Safety” i w stylu cosmic disco „The White Sheik” (syntezatorowy refren może kojarzyć się z Vangelisem).

„Wrony” to z kolei remiks (zapachniało nowąfalą) przygotowany przez rwetesa i DJ-a Sajko (członków kIRk-a), a oryginalnie utwór pochodzi z repertuaru zespołu Niemoc. Z mocnym bitem powraca Selvy („Toucan”), a tuż po nim pełna słońca elektroniczna smuga dźwięków w wykonaniu Babuko (solowy projekt połowy duetu Jazxing). Białogardzki producent i multiinstrumentalista nagrywający jako Mr Yo So również oscyluje bliżej melodyjnej elektroniki. Całość zamyka kawałek „Like A Fish” Dax Komplex, ale tym razem w remiksie brytyjskiego duet Coyote.

W większości materiał, tylko dwa nagrania ukazały się nieco wcześniej na winylach, został specjalnie przygotowany z myślą o składance „FASRAT Compilation #1”. Trzeba jasno powiedzieć, że nie jest to typowy składak – jakich wiele, czy coś w rodzaju „The best off”, lecz bardzo spójna propozycja przedstawiająca filozofię, która nakreśla kierunek działalności FASRAT.

15.01.2016 | Requiem For Disco

 

Strona Facebook FASRAT »Profil na BandCamp »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.