Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



3 pytania – Jazxing

Przepytujemy kolejnych artystów z rodzimej sceny.

Jazxing tworzą Mateusz Filipiuk i Jakub Sautycz z Gdańska. Duet zabłysnął swoim editem utworu „A Może By” zespołu Transport Band, a w swej twórczości porusza się przede wszystkim w stylistykach balearic/house/disco. Odświeżona odsłona Jazxing trafiła na winylową składankę The Very Polish Cut Outs Sampler Vol. 3 w listopadzie 2014 roku wzbudzając zainteresowanie kolekcjonerów oldschoolowego nośnika z całego świata. Ostatnio ich produkcje ukazały się za pośrednictwem wytwórni Transatlantyk (Północ/Południe EP) oraz Father And Son Records And Tapes (FASRAT #1 Compilation). Producenci spełniają się również jako organizatorzy cyklu edukacyjnego Gdańska Szkoła Disco.


Transport Band – A Może By (Jazxing Edit)

Czego ostatnio słuchacie?
Mateusz: Wsłuchuję się we współczesne wokalistki soulowe i r’n’b (Abra, Jessy Lanza, Nao) oraz w nowojorską scenę rapową lat 90.
Jakub: Słucham ostatnio dużo współczesnego jazzu (Hiromi Uehara, John Zorn) oraz korzeni muzyki jamajskiej, a także dokonań trójmiejskiej sceny alternatywnej lat 80. Poza tym ostatnio obydwoje zainteresowaliśmy się twórczością artystów z labelu Claremont 56.


Move (Hiromi Uehara feat. Anthony Jackson & Simon Phillips) live at 13th Tokyo Jazz Festival


Jessy Lanza – „It means i love you”


Bison – „Familiar Stranger(Day)”

Nad czym obecnie pracujecie?
Pracujemy (włączając w to żywe instrumenty) nad materiałem dla wytwórni Father and Son Records and Tapes oraz Transatlantyk. W dalszym ciągu interesuje nas stylistyka odnosząca się do klasycznego kanonu muzyki disco i house jednak staramy się łączyć różne formy i iść w nieco innym kierunku niż dotychczas. Generalnie skupiamy się na kolekcjonowaniu sprzętu studyjnego i sesjach nagraniowych.


Jazxing – „The Coast”

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Was największe wrażenie?
Mateusz: Występ, który zrobił na mnie wielkie wrażenie i skłonił mnie do większego zainteresowania klasyką muzyki house to set Baby G, z którą 5 lat temu miałem przyjemność wystąpić w dawnym 1500m2.
Jakub: Na mnie największe wrażenie zrobił koncert zespołu Mystic Revelation of Rastafari na płockim festiwalu Reggaeland w 2007 roku. To było rzeczywiście mistyczne przeżycie – muzyczne nabożeństwo.


Baby G Dj Set, Sonar, Siena 2013


Mistic Revelation of Rastafari, Reggaeland 2007

www.facebook.com/Jazxing
www.soundcloud.com/jazxing

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.