Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



3 pytania – Jazxing

Przepytujemy kolejnych artystów z rodzimej sceny.

Jazxing tworzą Mateusz Filipiuk i Jakub Sautycz z Gdańska. Duet zabłysnął swoim editem utworu „A Może By” zespołu Transport Band, a w swej twórczości porusza się przede wszystkim w stylistykach balearic/house/disco. Odświeżona odsłona Jazxing trafiła na winylową składankę The Very Polish Cut Outs Sampler Vol. 3 w listopadzie 2014 roku wzbudzając zainteresowanie kolekcjonerów oldschoolowego nośnika z całego świata. Ostatnio ich produkcje ukazały się za pośrednictwem wytwórni Transatlantyk (Północ/Południe EP) oraz Father And Son Records And Tapes (FASRAT #1 Compilation). Producenci spełniają się również jako organizatorzy cyklu edukacyjnego Gdańska Szkoła Disco.


Transport Band – A Może By (Jazxing Edit)

Czego ostatnio słuchacie?
Mateusz: Wsłuchuję się we współczesne wokalistki soulowe i r’n’b (Abra, Jessy Lanza, Nao) oraz w nowojorską scenę rapową lat 90.
Jakub: Słucham ostatnio dużo współczesnego jazzu (Hiromi Uehara, John Zorn) oraz korzeni muzyki jamajskiej, a także dokonań trójmiejskiej sceny alternatywnej lat 80. Poza tym ostatnio obydwoje zainteresowaliśmy się twórczością artystów z labelu Claremont 56.


Move (Hiromi Uehara feat. Anthony Jackson & Simon Phillips) live at 13th Tokyo Jazz Festival


Jessy Lanza – „It means i love you”


Bison – „Familiar Stranger(Day)”

Nad czym obecnie pracujecie?
Pracujemy (włączając w to żywe instrumenty) nad materiałem dla wytwórni Father and Son Records and Tapes oraz Transatlantyk. W dalszym ciągu interesuje nas stylistyka odnosząca się do klasycznego kanonu muzyki disco i house jednak staramy się łączyć różne formy i iść w nieco innym kierunku niż dotychczas. Generalnie skupiamy się na kolekcjonowaniu sprzętu studyjnego i sesjach nagraniowych.


Jazxing – „The Coast”

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Was największe wrażenie?
Mateusz: Występ, który zrobił na mnie wielkie wrażenie i skłonił mnie do większego zainteresowania klasyką muzyki house to set Baby G, z którą 5 lat temu miałem przyjemność wystąpić w dawnym 1500m2.
Jakub: Na mnie największe wrażenie zrobił koncert zespołu Mystic Revelation of Rastafari na płockim festiwalu Reggaeland w 2007 roku. To było rzeczywiście mistyczne przeżycie – muzyczne nabożeństwo.


Baby G Dj Set, Sonar, Siena 2013


Mistic Revelation of Rastafari, Reggaeland 2007

www.facebook.com/Jazxing
www.soundcloud.com/jazxing

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.