Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.



LLS & Kordian Trudny – LKLTS

Wyjątkowa kolaboracja. Specjalista od noise-electronic i ekspert od domowego lo-fi składają hołd miejskiej powszedniości.

Ten pierwszy to Adam Mańkowski, łodzianin, od roku 2006 nagrywający pod szyldem Limited Liability Sounds. Drugi, Maciej Domagalski, od niedawna katowiczanin, to spiritus movens projektu Kordian Trudny. Wspólne dzieło obu panów stanowi próbę uchwycenia i opisania dźwiękiem nieprzewidywalnej codzienności miast, które reprezentują. Artyści unikają przy tym wykorzystywania naturalnych odgłosów miejskiej przestrzeni. Swoje kompozycje opierają na zdewastowanych cyfrowo syntezatorowych frazach oraz zapętlonych szumach, trzaskach, piskach, szmerach i śpiewach.

Materiał zawiera 10 osadzonych w estetyce glitchu miniatur, w których – jak czytamy w notce towarzyszącej albumowi – zaszyfrowano bardzo konkretne historie i przemyślenia. Jedynym kluczem do interpretacji całości pozostawionym słuchaczom przez Maćka i Adama, są tytuły poszczególnych utworów, będące skrótami nazw wybranych dzielnic Katowic i Łodzi. Powstała z nich mapa wskazuje miejsca, których codzienny rytm najmocniej zainspirował twórców podczas komponowania. Dla Kordiana były to: Koszutka, Bogucice, Brynów, Giszowiec i Ligota, dla LLS: Bałuty, Widzew, Dąbrowa, Polesie i Retkinia.

LKLTS przypomina nieco stare, czarno-białe pocztówki. Wyblakłe i niewyraźne (zupełnie jak fotografia zdobiąca okładkę wydawnictwa autorstwa Natalie Loginovej), a jednocześnie niesamowicie tajemnicze i intrygujące. Taka właśnie wydaje się muzyka, którą serwuje duet Mańkowski-Domagalski. Jej urok bezsprzecznie tkwi w niedopowiedzeniach.

Dodam jeszcze, że album ukazał się w połowie stycznia tego roku wyłącznie w wersji cyfrowej. Opublikował go istniejący od września 2015 r. bydgoski netlabel Plexus Of Infinity prowadzony przez Maksymiliana Gwincińskiego (m.in. Trap Brothers, Goonfellas, Szewcy, Gwinciński/Kaliski/Majewski, Hash) i Adama Kempę (Małe Ptaszki, Kempa Lubiewski).

Kordian Trudny Facebook

Limited Liability Sounds

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.