Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



LLS & Kordian Trudny – LKLTS

Wyjątkowa kolaboracja. Specjalista od noise-electronic i ekspert od domowego lo-fi składają hołd miejskiej powszedniości.

Ten pierwszy to Adam Mańkowski, łodzianin, od roku 2006 nagrywający pod szyldem Limited Liability Sounds. Drugi, Maciej Domagalski, od niedawna katowiczanin, to spiritus movens projektu Kordian Trudny. Wspólne dzieło obu panów stanowi próbę uchwycenia i opisania dźwiękiem nieprzewidywalnej codzienności miast, które reprezentują. Artyści unikają przy tym wykorzystywania naturalnych odgłosów miejskiej przestrzeni. Swoje kompozycje opierają na zdewastowanych cyfrowo syntezatorowych frazach oraz zapętlonych szumach, trzaskach, piskach, szmerach i śpiewach.

Materiał zawiera 10 osadzonych w estetyce glitchu miniatur, w których – jak czytamy w notce towarzyszącej albumowi – zaszyfrowano bardzo konkretne historie i przemyślenia. Jedynym kluczem do interpretacji całości pozostawionym słuchaczom przez Maćka i Adama, są tytuły poszczególnych utworów, będące skrótami nazw wybranych dzielnic Katowic i Łodzi. Powstała z nich mapa wskazuje miejsca, których codzienny rytm najmocniej zainspirował twórców podczas komponowania. Dla Kordiana były to: Koszutka, Bogucice, Brynów, Giszowiec i Ligota, dla LLS: Bałuty, Widzew, Dąbrowa, Polesie i Retkinia.

LKLTS przypomina nieco stare, czarno-białe pocztówki. Wyblakłe i niewyraźne (zupełnie jak fotografia zdobiąca okładkę wydawnictwa autorstwa Natalie Loginovej), a jednocześnie niesamowicie tajemnicze i intrygujące. Taka właśnie wydaje się muzyka, którą serwuje duet Mańkowski-Domagalski. Jej urok bezsprzecznie tkwi w niedopowiedzeniach.

Dodam jeszcze, że album ukazał się w połowie stycznia tego roku wyłącznie w wersji cyfrowej. Opublikował go istniejący od września 2015 r. bydgoski netlabel Plexus Of Infinity prowadzony przez Maksymiliana Gwincińskiego (m.in. Trap Brothers, Goonfellas, Szewcy, Gwinciński/Kaliski/Majewski, Hash) i Adama Kempę (Małe Ptaszki, Kempa Lubiewski).

Kordian Trudny Facebook

Limited Liability Sounds

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.