Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.

Coil – Live Five
Maciej Kaczmarski:

Niewyrażalna intymność.

Vin Sol – Planet Trash
Paweł Gzyl:

Od house’u do ambientu.



Tiago Sousa

Portugalski pianista i kompozytor powraca z nowym albumem.

W ciągu ostatnich kilku lat Tiago Sousa stał się jednym z najbardziej interesujących oraz intrygujących muzyków na portugalskiej scenie muzyki improwizowanej/jazzowej/eksperymentalnej. Swoją przygodę z wydawaniem muzyki rozpoczął w 2006 roku wraz z założeniem netlabela Merzbau, gdzie też wypuścił swój pierwszy solowy materiał, pt. „Crepúsculo”. Dopiero płyta „Western Lands” (Resting Bell, 2008) przyniosła mu większy rozgłos. Następnie wyruszył w swoją pierwszą europejską trasą, dzieląc scenę z Shannon Wright, Vicem Chesnuttem czy Paulem Metzgerem. Na krążku „Insónia” (2009) do pianisty dołączyli perkusista Baltazar Molina i klarnecista Ricardo Ribeiro. Z kolei w 2012 roku pojawił się bardzo ciekawy projekt o nazwie Pão, w którym muzycy – Tiago Sousa, Pedro Sousa, Travassos, łączyli muzykę improwizowaną z elektroniką.

Sousa co jakiś czas nagrywa albumy napisane wyłącznie na fortepian. Jednym z przykładów jest „Samsara” (Immune Recordings, 2013). Na tegorocznym „Um Piano Nas Barricadas” (26.02.2016 | Discrepant) u boku Sousy (fortepian, harmonium) wystąpili: Rebecca Roth (harfa), Tó Trips (gitara), Ricardo Ribeiro (klarnet basowy, sopranowy) i Baltazar Molina (perkusja). Styl Portugalczyka wiedzie nas w przeróżne obszary, od muzyki filmowej („Bibliografia Theme”), pianistyki z elementami sonorystyki/improwizacji („Prelúdio no1”, „Imprevisto no3”), etnicznych akcentów („Imprevisto no2”), przez muzykę klasyczną („Pendulo”, „Almograve”), po piękny temat na harfę i fortepian („Insonia”).

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.