John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.

Jacek Sienkiewicz – On And On
Paweł Gzyl:

Twarde bity i kosmiczna elektronika.

Black Sea Dahu – White Creatures
Łukasz Komła:

Silny uścisk szczerego debiutu!

Rings Around Saturn – Rings Around Saturn
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro z Antypodów.

Kelly Moran – Ultraviolet
Jarek Szczęsny:

Po nitce na księżyc.

Kuzu – Hiljaisuus
Jarek Szczęsny:

Konieczna dawka brutalizmu.

Antigone – Rising
Paweł Gzyl:

Tour de force francuskiego producenta.

Kaos Protokoll – Everyone Nowhere
Łukasz Komła:

Było pytanie, jest odpowiedź!  

We Will Fail – Dancing
Jarek Szczęsny:

Wywrotka przed metą.



Rema Hasumi

Poznajcie debiutancki album japońskiej pianistki, wokalistki i improwizatorki – Rema Hasumi.

Hasumi urodziła się w 1983 roku w Fukuoka (największe miasto na wyspie Kiusiu). W 2002 roku przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie kontynuowała swoją edukację muzyczną. W 2009 roku pianistka wystąpiła w Kennedy Center w gronie finalistów Konkursu Pianistycznego im. Mary Lou Williams. Artystka współpracowała z wieloma wybitnymi muzykami, między innymi z saksofonistą Dariusem Jonesem, z którym wykonywała kompozycje Alice Coltrane. Hasumi często sięga do swoich korzeni, czyli do tradycyjnej muzyki japońskiej oraz poddaje ją własnej interpretacji.

Rema Hasumi

W ubiegłym roku Rema Hasumi opublikowała swój pierwszy longplay, pt. „Utazata” nakładem nowo powstałej nowojorskiej oficyny Ruweh Records. Materiał na płytę „Utazata” Japonka stworzyła wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna i akustyczna), Thomasem Morganem (kontrabas), Billy’m Mintzem (perkusja), Benem Gersteinem (puzon) i Sergio Krakowskim (pandeiro, adufo, mbira). Artystka wzięła na warsztat kompozycje z gatunku gagaku będącego klasycznym przykładem muzyki dworskiej. Kapitalne utwory „Azuma Asobi”, „Goeika” i „Chikuzen Imayou” to doskonałe przykładny na to, w jaki sposób można odnieść się do tradycji, oczywiście nie niszcząc jej, a wręcz przeciwnie – wprowadzając ją w zupełnie nową przestrzeń, na którą składają się: subtelny głos liderki oraz jej nieszablonowe podejście do pianistyki i improwizacja w duchu spiritual jazzu. Dodam, iż brzmienie gitary Todda Neufelda powinno zachwycić miłośników Johna Scofielda.

W maju 2016 roku ukaże się druga pozycja w katalogu Ruweh Records, a będzie nią płyta projektu Sergio Krakowski Trio.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Ruweh Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.