Frame – The Journey
Jarek Szczęsny:

Spacer po kosmicznej pustce.

Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.



Rema Hasumi

Poznajcie debiutancki album japońskiej pianistki, wokalistki i improwizatorki – Rema Hasumi.

Hasumi urodziła się w 1983 roku w Fukuoka (największe miasto na wyspie Kiusiu). W 2002 roku przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie kontynuowała swoją edukację muzyczną. W 2009 roku pianistka wystąpiła w Kennedy Center w gronie finalistów Konkursu Pianistycznego im. Mary Lou Williams. Artystka współpracowała z wieloma wybitnymi muzykami, między innymi z saksofonistą Dariusem Jonesem, z którym wykonywała kompozycje Alice Coltrane. Hasumi często sięga do swoich korzeni, czyli do tradycyjnej muzyki japońskiej oraz poddaje ją własnej interpretacji.

Rema Hasumi

W ubiegłym roku Rema Hasumi opublikowała swój pierwszy longplay, pt. „Utazata” nakładem nowo powstałej nowojorskiej oficyny Ruweh Records. Materiał na płytę „Utazata” Japonka stworzyła wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna i akustyczna), Thomasem Morganem (kontrabas), Billy’m Mintzem (perkusja), Benem Gersteinem (puzon) i Sergio Krakowskim (pandeiro, adufo, mbira). Artystka wzięła na warsztat kompozycje z gatunku gagaku będącego klasycznym przykładem muzyki dworskiej. Kapitalne utwory „Azuma Asobi”, „Goeika” i „Chikuzen Imayou” to doskonałe przykładny na to, w jaki sposób można odnieść się do tradycji, oczywiście nie niszcząc jej, a wręcz przeciwnie – wprowadzając ją w zupełnie nową przestrzeń, na którą składają się: subtelny głos liderki oraz jej nieszablonowe podejście do pianistyki i improwizacja w duchu spiritual jazzu. Dodam, iż brzmienie gitary Todda Neufelda powinno zachwycić miłośników Johna Scofielda.

W maju 2016 roku ukaże się druga pozycja w katalogu Ruweh Records, a będzie nią płyta projektu Sergio Krakowski Trio.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Ruweh Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.