Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.



Rema Hasumi

Poznajcie debiutancki album japońskiej pianistki, wokalistki i improwizatorki – Rema Hasumi.

Hasumi urodziła się w 1983 roku w Fukuoka (największe miasto na wyspie Kiusiu). W 2002 roku przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie kontynuowała swoją edukację muzyczną. W 2009 roku pianistka wystąpiła w Kennedy Center w gronie finalistów Konkursu Pianistycznego im. Mary Lou Williams. Artystka współpracowała z wieloma wybitnymi muzykami, między innymi z saksofonistą Dariusem Jonesem, z którym wykonywała kompozycje Alice Coltrane. Hasumi często sięga do swoich korzeni, czyli do tradycyjnej muzyki japońskiej oraz poddaje ją własnej interpretacji.

Rema Hasumi

W ubiegłym roku Rema Hasumi opublikowała swój pierwszy longplay, pt. „Utazata” nakładem nowo powstałej nowojorskiej oficyny Ruweh Records. Materiał na płytę „Utazata” Japonka stworzyła wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna i akustyczna), Thomasem Morganem (kontrabas), Billy’m Mintzem (perkusja), Benem Gersteinem (puzon) i Sergio Krakowskim (pandeiro, adufo, mbira). Artystka wzięła na warsztat kompozycje z gatunku gagaku będącego klasycznym przykładem muzyki dworskiej. Kapitalne utwory „Azuma Asobi”, „Goeika” i „Chikuzen Imayou” to doskonałe przykładny na to, w jaki sposób można odnieść się do tradycji, oczywiście nie niszcząc jej, a wręcz przeciwnie – wprowadzając ją w zupełnie nową przestrzeń, na którą składają się: subtelny głos liderki oraz jej nieszablonowe podejście do pianistyki i improwizacja w duchu spiritual jazzu. Dodam, iż brzmienie gitary Todda Neufelda powinno zachwycić miłośników Johna Scofielda.

W maju 2016 roku ukaże się druga pozycja w katalogu Ruweh Records, a będzie nią płyta projektu Sergio Krakowski Trio.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Ruweh Records »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.