Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Echospace „Obmx”, „Sonorous”

Stephen Hitchell i Rod Modell w punkcie zero.

Po raz pierwszy dwa klasyczne nagrania z katalogu duetu Echospace – „Obmx” i „Sonorous” – ukazały się w 2007 roku na winylowych dwunastocalówkach nakładem brytyjskiej wytworni Fortun8, prowadzonej przez Lee Purkissa, producenta znanego z działalności pod szyldem In Sync. Rok później Stephen Hitchell opublikował te utwory w wersji cyfrowej – poszerzonej o dodatkowe miksy. Teraz otrzymujemy obie kolekcje na płytach kompaktowych.

„Obmx” najpierw rozbrzmiewa w wersji podstawowej – i jest to zwiewne dub-techno osadzone na lekkim rytmie i wypełnione ślizgającymi się odgłosami. Cv313 nadaje kompozycji większą moc, stawiając na cięższe bity i rwane akordy. Z kolei wersja zrealizowana przez projekt Intrusion zaskakuje minimalowym tonem, kojarząc się z tech-house’owymi produkcjami z tamtych czasów. Wyjątkowo efektownie wypada „Unreleased Mix” – dudniąc tribalowym pulsem zanurzonym w podwodnych szumach.

W innym ujęciu duetu Echospace, „Obmx” zamienia się w oniryczny ambient, wolno płynący łagodnym strumieniem zaszumionych klawiszy. „Live Rendition” objawia najbardziej surowe oblicze kompozycji, wpisując je w formułę twardego techno wspartego rozkołysanymi syntezatorami. Całość wieńczy kolejna wycieczka w stronę minimalistycznego ambientu – skoncentrowany na dronowych wyziewach „Variant Retake”.

„Sonorous” przynosi muzykę mocniej osadzoną w jamajskiej tradycji dubu. Już oryginalna wersja nagrania tchnie ciepłymi dźwiękami znad Karaibów, łącząc cykający bit z kumkającymi akordami, lokując się blisko miejskiej wersji reggae. Bardziej szorstki ton ma „Midst Of Something Beautiful Mix” wykonany przez cv313. Z kolei Intrusion nadaje kompozycji oniryczny charakter, nurzając ją w kaskadach studyjnych pogłosów.

„Phase90 Reshape” uderza niczym solidne techno – niesione jednak na fali rdzawych korozji o dubowej proweniencji. W „Intrusion Rewire” otrzymujemy przykład powolnej budowy narracji, rozłożonej na ponad siedemnaście minut trwania ambientowej kompozycji. „cv313’s Reshape” nosi z kolei wyraźnie odciśnięte piętno wczesnych eksperymentów DeepChord – ochrzczonych swego czasu terminem „sewer sound”. A „Variant Reduction” – to już finalowa kołysanka bujająca łagodnie analogowymi korozjami.

„Obmx” i „Sonorous” to dokument szczytowej formy Stephena Hitchella i Roda Modella. W tym samym czasie powstało przecież ich epokowe dzieło – „The Coldest Season”. Nagrania z obu omawianych zestawów noszą znamiona epickiego rozmachu, objawionego na dziele zrealizowanym dla Modern Love, ale też ciągle słuchać w nich surowość wcześniejszych preparacji DeepChord i taneczną energię dokonań Soultek. Dla wielbicieli dub-techno – wyjątkowo smakowity kąsek.

Echospace 2015

www.echospacedetroit.com

www.facebook.com/echospace

www.facebook.com/echospacedetroit

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.