Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



Vökuró

1 kwietnia będzie miała swoją oficjalną premierę debiutancka płyta warszawskiego zespołu Vökuró.   

Domyślam się, że nazwa projektu została zaczerpnięta z utworu Björk pochodzącego z albumu „Medúlla”. Polska grupa powstała w 2013 roku i tworzą ją: Paulina Ołdakowska – (wokal, teksty), Bartek Karlicki – (syntezatory, gitara) oraz Maciej Garstka – (perkusja, bas, gitara, syntezatory, flet, klarnet, produkcja). Jak sami piszą, ich twórczość obraca się wokół historii dwojga kochanków na tle współczesnej Warszawy, a także dotyka takich tematów jak duchowość, metafizyka, dojrzewanie czy miłość. Artyści pisząc teksty swoich nagrań inspirują się dziełami Williama Blake’a, Jamesa Joyce’a i Stanleya Kubricka.

Album „Creatures” ukaże się nakładem wytwórni Requiem Records. Krążek pomieścił osiem ciekawych kompozycji zawieszonych gdzieś między dream popem (okolice Cocteau Twins, This Mortal Coil, Slowdive, Mazzy Star), alternatywnym rockiem, trip-hopem, psychodelią, etno a syntezatorową elektroniką lat 80. W niektórych fragmentach partie wokalu Pauliny Ołdakowskiej kojarzą mi się z głosem Oli Kobak (jedna z bohaterek cyklu „Eksperymentalne oblicze RPA”). Muzyka Vökuró wypada całkiem nieźle na tle innych polskich formacji z kręgu szeroko rozumianego synth-popu i alternatywy. Przede wszystkim prezentują większy poziom niż kapele pokroju The Dumplings.

Strona Facebook Vökuró »Strona Requiem Records »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.