jitwam. – Honeycomb
Ania Pietrzak:

Indie, medytacja i ciepły funk.

Benjamin Fröhlich – Amiata
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalna kolekcja tanecznych sztosów.

Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.



Osty – Biblical Times

„Postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd”

Niespełna dwadzieścia lat temu ukazała się (nie)sławna książka „Apocalypse Culture”, w której amerykański dziennikarz, Adam Parfrey, zebrał artykuły dotyczące tych zjawisk współczesnego świata Zachodu, które jego zdaniem świadczyły o tym, że żyjemy w Czasach Ostatecznych. Swego rodzaju muzycznym odpowiednikiem tego przejawu mizantropii, wynikającej oczywiście z industrialnej subkultury, jest niespodziewanie debiutancki materiał projektu Osty – „Biblical Times”.

W skład tego efemerycznego tria wchodzi trójka muzyków z rodzimego podziemia elektronicznego – Justyna Banaszczyk (znana nam dobrze jako FOQL), Jarosław Grzelak (działający jako RNA2) oraz Tomasz Popakul (projekt Astma). Od czterech lat ich drogi przecinają się przy różnych okazjach, czego efektem jest twórczość noise’owego zespołu Void, electro-punkowego Kolektywu Ebola oraz industrialnej formacji Beth. Teraz pod szyldem Osty młodzi artyści sięgają po bardziej współczesne brzmienia.

Siedem nagrań z „Biblical Times” to przegląd, jak różne odmiany nowej elektroniki można pomysłowo zainfekować post-punkowym mrokiem i agresją. Właściwie każde nagranie utrzymane jest tu w innym stylu: od electro („Cel istnienia”) i dark ambientu („Skarżysko”), po techno („Delfiny”) i IDM („Latimeria”). Wszystkie jednak mają jednolite brzmienie: surowe i brudne, nasycone industrialnymi efektami, rozbrzmiewajace preparowanymi głosami, pełne podskórnego niepokoju i przeczucia nadciągającego końca.

Wszystkie tropy prowadzą tu do lat 80. To wtedy ukazał się wspomniany zbiór „Apocalypse Culture”, to wtedy na płycie projektu Korpses Katatonik (austriackiego okultysty Michaela DeWitta), „Sensitive Liberated Autistiks”, pojawiło się nagranie „Skarzisko”, to wtedy Clock DVA nanosili na swe płyty tajemnicze symbole, podobne do tych, w jaki układa się na okładce tego krążka nazwa Ostów. Muzycy tego tria wpisują kontrkulturowe motywy z tamtych czasów w bardziej aktualny kontekst, osiągając podobnie sugestywny efekt.

Pointless Geometry 2016

www.pointless-geometry.bandcamp.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.