Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.

Kompozyt – Hybridism
Jarek Szczęsny:

Rozbudzić może uśpione pokłady filozoficznej głębi.



Osty – Biblical Times

„Postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd”

Niespełna dwadzieścia lat temu ukazała się (nie)sławna książka „Apocalypse Culture”, w której amerykański dziennikarz, Adam Parfrey, zebrał artykuły dotyczące tych zjawisk współczesnego świata Zachodu, które jego zdaniem świadczyły o tym, że żyjemy w Czasach Ostatecznych. Swego rodzaju muzycznym odpowiednikiem tego przejawu mizantropii, wynikającej oczywiście z industrialnej subkultury, jest niespodziewanie debiutancki materiał projektu Osty – „Biblical Times”.

W skład tego efemerycznego tria wchodzi trójka muzyków z rodzimego podziemia elektronicznego – Justyna Banaszczyk (znana nam dobrze jako FOQL), Jarosław Grzelak (działający jako RNA2) oraz Tomasz Popakul (projekt Astma). Od czterech lat ich drogi przecinają się przy różnych okazjach, czego efektem jest twórczość noise’owego zespołu Void, electro-punkowego Kolektywu Ebola oraz industrialnej formacji Beth. Teraz pod szyldem Osty młodzi artyści sięgają po bardziej współczesne brzmienia.

Siedem nagrań z „Biblical Times” to przegląd, jak różne odmiany nowej elektroniki można pomysłowo zainfekować post-punkowym mrokiem i agresją. Właściwie każde nagranie utrzymane jest tu w innym stylu: od electro („Cel istnienia”) i dark ambientu („Skarżysko”), po techno („Delfiny”) i IDM („Latimeria”). Wszystkie jednak mają jednolite brzmienie: surowe i brudne, nasycone industrialnymi efektami, rozbrzmiewajace preparowanymi głosami, pełne podskórnego niepokoju i przeczucia nadciągającego końca.

Wszystkie tropy prowadzą tu do lat 80. To wtedy ukazał się wspomniany zbiór „Apocalypse Culture”, to wtedy na płycie projektu Korpses Katatonik (austriackiego okultysty Michaela DeWitta), „Sensitive Liberated Autistiks”, pojawiło się nagranie „Skarzisko”, to wtedy Clock DVA nanosili na swe płyty tajemnicze symbole, podobne do tych, w jaki układa się na okładce tego krążka nazwa Ostów. Muzycy tego tria wpisują kontrkulturowe motywy z tamtych czasów w bardziej aktualny kontekst, osiągając podobnie sugestywny efekt.

Pointless Geometry 2016

www.pointless-geometry.bandcamp.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.