Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.

I Hate Models – L’Age De Metamorphoses
Paweł Gzyl:

Techno o metalowej furii i symfonicznym rozmachu.



Dj Sajko – Cutman

Eksperymentalne oblicze oficyny FASRAT.

Paweł Bartnik, czyli 1/3 hołubionego kiRka, po zeszłorocznym, długogrającym debiucie w szeregach Requiem Records powraca tym razem z niemal półgodzinną winylową epką zatytułowaną „Cutman”. Dj Sajko dał się poznać jako idący swoją ścieżką poszukujący twórca, sięgający po różnorodne stylistyki i techniki kreacji od dubu po field recording. Nie inaczej jest również tym razem.

Pierwsza strona epki zawiera dwa edity/remixy. „Osaka Midnight Train”  to utwór audiowizualnego artysty z Wrocławia, Bartłomieja Szlachcica znanego szerzej jako Odaibe. Płocki producent ogołocił znacznie ten track z melodeklamacji autora, uwypuklił linie saksofonu z doczepionym pogłosem, a całość zaś napędził klikającym tętnem wolnego techno. Drugi edit dotyczy kawałka „Majowy Gaz” autorstwa funkującego, warszawskiego oktetu 22pm. Oprócz Bartnika operacją przemiany tego pogodnego numeru zajął się Rwetes, czyli ukrywający się pod tym pseudonimem Filip Kalinowski (też z kiRk). Prawie 10-minutowa kompozycja poza tym, że wskoczyła do mollowej tonacji została spowolniona, osadzona na technicznej perkusji i dubowym rozciągnięciu. Wesoły refren został pocięty i pojawia się jedynie sporadycznie jako psychodeliczny sampel wokalny.


Odaibe – „Osaka Midnight Train” (Dj Sajko cut)

Drugą stronę krążka otwiera kompozycja „Synos”, gdzie już od początku słychać zawodzący wokal Antoniny Nowackiej (WIDT). Operowy sopran kreśli zawiłe frazy na tle coraz bardziej industrialnie niepokojącego podkładu, który z każdą sekundą łapczywiej pożera kobiecy głos, poddawany przemianie w zdelay’owane drony. Najnowszą epkę z oficyny FASRAT zamyka „Tropiciel” – utwór o wyraźnie medytacyjnym charakterze. Rytmicznie bity dzwon przedzielają duchowe zaśpiewy, mini figury zagrywane na instrumencie skrzypcowym, free solówka saksofonu oraz syntetyczne „bulgoty”. Końcówka uspakaja rytm pozostawiając jedynie zapętlony wokal mnicha.

Label Maćka Sienkiewicza pokazuje najnowszym wydawnictwem, że poszerza obszar swoich zainteresowań. Paweł Bartnik zaś potwierdza, że na polskiej scenie jest artystą odrębnym, mówiącym swoim językiem, którego styl można szybko rozpoznać – a chyba każdemu twórcy o to właśnie chodzi.

06.04.2016 | Father And Son Records And Tapes

www.facebook.com/fasratpl
www.facebook.com/djsajko/

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.