Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?



Nowości z Full Spectrum Records

Kalifornijski label wypuścił nowe kasety.

cover

Dibson T. Hoffweiler – „Oakland to Sebastopol” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

Dibson T. Hoffweiler to gitarzysta i wokalista obecnie mieszkający w Oakland. Choć początkowo był mocno związany z rockowo-psychodeliczną sceną nowojorską. Po przeprowadzce do Kalifornii poświęcił się całkowicie tworzeniu muzyki gitarowej w duchu amerykańskiego prymitywizmu. Dopiero w 2012 roku opublikował swój pierwszy w pełni instrumentalny album „5 Am Awake In Bed”. Z kolei w ubiegłym roku poszedł za ciosem i wydał kolejną znakomity gitarową płytę „When I Went West”. Tym razem nakładem Scissor Tail Records. W kompozycjach Hoffweilera da się odnaleźć echa twórczości Johna Faheya, Jacka Rose’a, Robbie’ego Basho czy Michaela Chapmana. Słuchając nagrań Kalifornijczyka przypomniała mi się też muzyka Daniela Bachmana.

Najnowsza taśma „Oakland to Sebastopol” (Sebastopol to małe miasteczko znajdujące się w północnej Kalifornii, gdzie powstał częściowo nowy materiał) potwierdza, iż mimo młodego wieku (32 lata) Hoffweiler jest wyśmienitym i dojrzałym gitarzystą. Potrafi w urzekający sposób skomplikowane technicznie partie gitary zanurzyć w intymności, delikatności i zmysłowości.

cover

Jakob Peck – „Emptiness Smiles” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

„Emptiness Smiles” to już drugi album amerykańskiego improwizatora pochodzącego z Las Vegas, jaki ukazał się w katalogu Full Spectrum Records. Jakob Peck studiował na Mills College pod kierunkiem wybitnych muzyków, takich jak Fred Frith czy William Winant. Młody muzyk tworzy swoje nagrania zarówno w oparciu o fortepian, jak i gitarę akustyczną oraz elektryczną. Korzysta także z wielu technik, dzięki czemu może w swoisty sposób przyjrzeć się amerykańskiemu prymitywizmowi. Jego partie fortepianu są często minimalistycznymi formami, polegającymi na szukaniu dysonansów, kontrapunktów. Grając na gitarze Peck oszczędnie używa fingerpickingu, gdyż interesują go bardziej aspekty perkusyjne, które stara się wydobywać z tego instrumentu. Efekty swoich poszukiwań zaprezentował w świetnych fragmentach „Semblances” i „Beast’s Beloved”.

 

Strona Full Spectrum Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.