Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.

Coil – Live Five
Maciej Kaczmarski:

Niewyrażalna intymność.

Vin Sol – Planet Trash
Paweł Gzyl:

Od house’u do ambientu.



Nowości z Full Spectrum Records

Kalifornijski label wypuścił nowe kasety.

cover

Dibson T. Hoffweiler – „Oakland to Sebastopol” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

Dibson T. Hoffweiler to gitarzysta i wokalista obecnie mieszkający w Oakland. Choć początkowo był mocno związany z rockowo-psychodeliczną sceną nowojorską. Po przeprowadzce do Kalifornii poświęcił się całkowicie tworzeniu muzyki gitarowej w duchu amerykańskiego prymitywizmu. Dopiero w 2012 roku opublikował swój pierwszy w pełni instrumentalny album „5 Am Awake In Bed”. Z kolei w ubiegłym roku poszedł za ciosem i wydał kolejną znakomity gitarową płytę „When I Went West”. Tym razem nakładem Scissor Tail Records. W kompozycjach Hoffweilera da się odnaleźć echa twórczości Johna Faheya, Jacka Rose’a, Robbie’ego Basho czy Michaela Chapmana. Słuchając nagrań Kalifornijczyka przypomniała mi się też muzyka Daniela Bachmana.

Najnowsza taśma „Oakland to Sebastopol” (Sebastopol to małe miasteczko znajdujące się w północnej Kalifornii, gdzie powstał częściowo nowy materiał) potwierdza, iż mimo młodego wieku (32 lata) Hoffweiler jest wyśmienitym i dojrzałym gitarzystą. Potrafi w urzekający sposób skomplikowane technicznie partie gitary zanurzyć w intymności, delikatności i zmysłowości.

cover

Jakob Peck – „Emptiness Smiles” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

„Emptiness Smiles” to już drugi album amerykańskiego improwizatora pochodzącego z Las Vegas, jaki ukazał się w katalogu Full Spectrum Records. Jakob Peck studiował na Mills College pod kierunkiem wybitnych muzyków, takich jak Fred Frith czy William Winant. Młody muzyk tworzy swoje nagrania zarówno w oparciu o fortepian, jak i gitarę akustyczną oraz elektryczną. Korzysta także z wielu technik, dzięki czemu może w swoisty sposób przyjrzeć się amerykańskiemu prymitywizmowi. Jego partie fortepianu są często minimalistycznymi formami, polegającymi na szukaniu dysonansów, kontrapunktów. Grając na gitarze Peck oszczędnie używa fingerpickingu, gdyż interesują go bardziej aspekty perkusyjne, które stara się wydobywać z tego instrumentu. Efekty swoich poszukiwań zaprezentował w świetnych fragmentach „Semblances” i „Beast’s Beloved”.

 

Strona Full Spectrum Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.