Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Nowości z Full Spectrum Records

Kalifornijski label wypuścił nowe kasety.

cover

Dibson T. Hoffweiler – „Oakland to Sebastopol” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

Dibson T. Hoffweiler to gitarzysta i wokalista obecnie mieszkający w Oakland. Choć początkowo był mocno związany z rockowo-psychodeliczną sceną nowojorską. Po przeprowadzce do Kalifornii poświęcił się całkowicie tworzeniu muzyki gitarowej w duchu amerykańskiego prymitywizmu. Dopiero w 2012 roku opublikował swój pierwszy w pełni instrumentalny album „5 Am Awake In Bed”. Z kolei w ubiegłym roku poszedł za ciosem i wydał kolejną znakomity gitarową płytę „When I Went West”. Tym razem nakładem Scissor Tail Records. W kompozycjach Hoffweilera da się odnaleźć echa twórczości Johna Faheya, Jacka Rose’a, Robbie’ego Basho czy Michaela Chapmana. Słuchając nagrań Kalifornijczyka przypomniała mi się też muzyka Daniela Bachmana.

Najnowsza taśma „Oakland to Sebastopol” (Sebastopol to małe miasteczko znajdujące się w północnej Kalifornii, gdzie powstał częściowo nowy materiał) potwierdza, iż mimo młodego wieku (32 lata) Hoffweiler jest wyśmienitym i dojrzałym gitarzystą. Potrafi w urzekający sposób skomplikowane technicznie partie gitary zanurzyć w intymności, delikatności i zmysłowości.

cover

Jakob Peck – „Emptiness Smiles” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

„Emptiness Smiles” to już drugi album amerykańskiego improwizatora pochodzącego z Las Vegas, jaki ukazał się w katalogu Full Spectrum Records. Jakob Peck studiował na Mills College pod kierunkiem wybitnych muzyków, takich jak Fred Frith czy William Winant. Młody muzyk tworzy swoje nagrania zarówno w oparciu o fortepian, jak i gitarę akustyczną oraz elektryczną. Korzysta także z wielu technik, dzięki czemu może w swoisty sposób przyjrzeć się amerykańskiemu prymitywizmowi. Jego partie fortepianu są często minimalistycznymi formami, polegającymi na szukaniu dysonansów, kontrapunktów. Grając na gitarze Peck oszczędnie używa fingerpickingu, gdyż interesują go bardziej aspekty perkusyjne, które stara się wydobywać z tego instrumentu. Efekty swoich poszukiwań zaprezentował w świetnych fragmentach „Semblances” i „Beast’s Beloved”.

 

Strona Full Spectrum Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.