Romperayo – Que Jue?
Łukasz Komła:

W zaparowanym zwierciadle.

Efdemin – New Atlantis
Paweł Gzyl:

Dźwiękowa utopia.

Frame – The Journey
Jarek Szczęsny:

Spacer po kosmicznej pustce.

Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 



Michel Banabila – Tapu sampler

Na początku tego roku pojawił się podwójny album Michela Banabily przybliżający jego dokonania z ostatnich kilku lat.

Michel Banabila (ur. 1961 r. w Amsterdamie) – muzyk, kompozytor i producent aktywny od 1983 roku. Swoją pierwszą solową płytę „Marilli” opublikował na początku lat 80. Dyskografia Banabily liczy obecnie ponad kilkadziesiąt pozycji. W 2005 roku artysta powołał do życia własny label Tapu Records. W styczniu 2016 roku – jak już wspomniałem – twórca wypuścił materiał zatytułowany „Tapu sampler”, a na nim znajdziemy nagrania z lat 2007-2015, zarówno solowe Holendra, jak i w różnych konfiguracjach personalnych.

Całość otwiera znakomity utwór „Take Me There” pochodzący z ubiegłorocznej EP-ki „Jump Cuts”(tutaj o niej pisałem). W dalszej części znalazła się także tytułowa kompozycja z tego minialbumu. Mamy też sporo nagrań zrealizowanych w duecie: „Amal” z Salarem Asidem na skrzypcach, „Sinus en Snaar” i „Hephaestu” z Oene Van Geelem na altówce, „Narita” i „Flares” z Machinefabriekiem (aka Rutger Zuydervelt), „Unfinished Business” z Joshua Samsonem na instrumentach perkusyjnych czy „Deep In The Forest” z Mete Erkerem na klarnecie.

Wciągający ambient w „In Other Words (webSDR mix)” oryginalnie pochodzi z płyty „In Other Words” (2011), zaś „E.T.” („Traces”, 2007) to również bardzo wyciszony fragment i osadzony na eksperymentach z głosem. W „Ramgana” stykamy się z intrygującym spojrzeniem na muzykę improwizowaną o etnicznym zabarwieniu. W tym numerze gościnnie pojawili się: Hannes Vennik (elektronika), Eric Vloeimans (trąbka) i Anton Goudsmit (gitara). „I Won’t Play Your Game” łączy w sobie elektroniczny puls, poszatkowaną rytmikę i soundtrackowy klimat. Całość wieńczy set Banabily – trwający ponad 40-minut, jaki zagrał w Gorlicach w 2014 roku.

„Tapu sampler” to wyśmienity zestaw dla tych, którzy dopiero odkrywają muzykę Michela Banabily. Choć wydawnictwo ucieszy także jego stałych słuchaczy, bo znajdą na nim tak zwaną esencję jego twórczości.

01.01.2016 | Tapu Records

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.