Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…



Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo – Aithein

Tym razem Oren Ambarchi w towarzystwie dwóch włoskich muzyków.

Oren Ambarchi – australijski gitarzysta, perkusista i kompozytor to niezwykle aktywna postać na światowej scenie muzyki eksperymentalnej. Oprócz solowych wydawnictw ma na swoim koncie również dużo płyt nagranych wspólnie z innymi artystami takimi jak Keiji Haino, John Zorn, Otomo Yoshihide, Jim O’Rourke, Phil Niblock, Evan Parker czy Sunn o))).

W 2015 roku ukazał się bardzo dobry album duetu Ambarchi i O’Rourke – „Behold” (tutaj pisałem). Materiał z tegorocznego krążka „Aithein” został zarejestrowany na żywo w kwietniu zeszłego roku w Bolonii. Tym razem u boku Ambarchiego (gitara, perkusja) mamy gitarzystę Stefano Pilia (znany m.in. z tria Belfi/Grubbs/Pilia, grywał z malijską artystką Rokią Traoré, Mike’em Wattem, Davidem Tibetem, Johnem Parishem, Giusepe Ielasim) i basistę Massimo Pupillo (współzałożyciel włoskiej grupy Zu, współpracował z Matsem Gustafssonem, Lasse Marhaugiem, Peterem Brötzmannem).

Na stronie A winyla „Aithein” pojawiła się nieco wyciszona kompozycja „Burn”, wręcz momentami ocierająca się o ambient z domieszką potężnie brzmiących gitarowych dronów. Stronę B z kolei wypełnił dwudziestominutowy utwór „Shine” zagrany z większą werwą i rozmachem, głównie za sprawą perkusji Ambarchiego. Ten fragment skojarzył mi się z muzyką zupełnie innego tria, a mianowicie z ubiegłoroczną kasetą „NK012” (nasza recenzja) projektu B/B/S/ [Aidan Baker (Nadja), Andrea Belfi, Erik Skodvin (Svarte Greiner/Deaf Center]. W „Shine” Ambarchi/Pilia/Pupillo świetnie łączą noise’owy jazgot z gitarowymi pogłosami, dronami i melodiami (nawet trafimy na kilka udziwnionych fraz/akordów mających coś z pustynnego bluesa – zaczyna się w 13. minucie).

Raczej nie używam wypalonych sloganów typu „muzyczne katharsis”, a tym bardziej w kontekście takiej twórczości, jaką prezentuje trio Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo. Tym razem zaryzykuje i przyznam, że płyta „Aithein” ma właściwości oczyszczające. Z pewnością oczyści waszą kieszeń z pieniędzy, bo warto je wydać na ten winyl.

29.04.2016 | Karlrecords

 

Strona Orena Ambarchiego »Strona Facebook Stefano Pilia »Strona Massimo Pupillo »Profil na Facebooku »Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. pol

    poszukuję osob o podobnych muzycznych zainteresowaniach