New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.



Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo – Aithein

Tym razem Oren Ambarchi w towarzystwie dwóch włoskich muzyków.

Oren Ambarchi – australijski gitarzysta, perkusista i kompozytor to niezwykle aktywna postać na światowej scenie muzyki eksperymentalnej. Oprócz solowych wydawnictw ma na swoim koncie również dużo płyt nagranych wspólnie z innymi artystami takimi jak Keiji Haino, John Zorn, Otomo Yoshihide, Jim O’Rourke, Phil Niblock, Evan Parker czy Sunn o))).

W 2015 roku ukazał się bardzo dobry album duetu Ambarchi i O’Rourke – „Behold” (tutaj pisałem). Materiał z tegorocznego krążka „Aithein” został zarejestrowany na żywo w kwietniu zeszłego roku w Bolonii. Tym razem u boku Ambarchiego (gitara, perkusja) mamy gitarzystę Stefano Pilia (znany m.in. z tria Belfi/Grubbs/Pilia, grywał z malijską artystką Rokią Traoré, Mike’em Wattem, Davidem Tibetem, Johnem Parishem, Giusepe Ielasim) i basistę Massimo Pupillo (współzałożyciel włoskiej grupy Zu, współpracował z Matsem Gustafssonem, Lasse Marhaugiem, Peterem Brötzmannem).

Na stronie A winyla „Aithein” pojawiła się nieco wyciszona kompozycja „Burn”, wręcz momentami ocierająca się o ambient z domieszką potężnie brzmiących gitarowych dronów. Stronę B z kolei wypełnił dwudziestominutowy utwór „Shine” zagrany z większą werwą i rozmachem, głównie za sprawą perkusji Ambarchiego. Ten fragment skojarzył mi się z muzyką zupełnie innego tria, a mianowicie z ubiegłoroczną kasetą „NK012” (nasza recenzja) projektu B/B/S/ [Aidan Baker (Nadja), Andrea Belfi, Erik Skodvin (Svarte Greiner/Deaf Center]. W „Shine” Ambarchi/Pilia/Pupillo świetnie łączą noise’owy jazgot z gitarowymi pogłosami, dronami i melodiami (nawet trafimy na kilka udziwnionych fraz/akordów mających coś z pustynnego bluesa – zaczyna się w 13. minucie).

Raczej nie używam wypalonych sloganów typu „muzyczne katharsis”, a tym bardziej w kontekście takiej twórczości, jaką prezentuje trio Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo. Tym razem zaryzykuje i przyznam, że płyta „Aithein” ma właściwości oczyszczające. Z pewnością oczyści waszą kieszeń z pieniędzy, bo warto je wydać na ten winyl.

29.04.2016 | Karlrecords

 

Strona Orena Ambarchiego »Strona Facebook Stefano Pilia »Strona Massimo Pupillo »Profil na Facebooku »Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. pol

    poszukuję osob o podobnych muzycznych zainteresowaniach