Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.



Quartetski

Kanadyjski zespół Quartetski jest raczej mało znany w Polsce, ale od kilku lat członkowie tej grupy interpretują na nowo dzieła różnych kompozytorów. Tym razem padło na Béla Bartóka.

Formacja powstała w 2007 roku w Montrealu z inicjatywy Pierre-Yves Martela (viola da gamba,  bas elektryczny, kontrabas, syntezator, obiekty). Później dołączyli do niego tacy muzycy jak Isaiah Ceccarelli (perkusja, metalofony), Bernard Falaise (gitara elektryczna), Philippe Lauzier (klarnet basowy, saksofon sopranowy, melodyka) i Joshua Zubot (skrzypce).

Do tej pory artyści wzięli na warsztat kompozycje Igora Strawińskiego, Modesta Musorgskiego, Johna Cage’a, Tobiasa Hume’a, Erika Satiego oraz Siergieja Prokofjewa. Teraz mamy Béla Bartóka i jego monumentalne dzieło „Mikrokosmos” napisane w latach 1926-1939, na które złożyły się 153 fragmenty zaaranżowane na fortepian. Kanadyjczycy tworząc swoje wersje miniatur Bartóka nie korzystali z brzmienia tego instrumentu. Woleli podejść do utworów węgierskiego kompozytora w mniej standardowy sposób, czego możemy doświadczyć na płycie „Mikrokosmos Sz 107: Quartetski Does Bartók” (kwiecień 2016, Actuellecd)

 

Strona Quartetski »Profil na Facebooku »Strona Actuellecd »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.