Kompozyt – Hybridism
Jarek Szczęsny:

Rozbudzić może uśpione pokłady filozoficznej głębi.

New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.



Nowości z Zoharum

Tym razem czas na eksperymenty (i to radykalne) z ambientem.

„Nashtur” to pierwszy pełnometrażowy album KALLEE & The Lunar Trio; jednak to nie pierwsza kolaboracja projektu z Zoharum. Już w 2012 roku jeden z utworów KALLEE, „Sabbah & 23 Hashisheen” znalazł się na kompilacji „From Earth to Sirius” wydanej przez nas jako dwupłytowy album, dedykowany R. A. Wilsonowi. „Nashtur” to trzy kompozycje, o nieco somnambulicznym charakterze, utrzymane w stylistyce Noir Ambientu. Tryptyk – „Nox”, „Nox-Lunaris” i „Nox-Lux” – oparty jest na niskich tonach oraz repetytywnych frazach melodycznych, wyłaniających się z monolitycznej struktury albumu. Muzyka układa się tutaj w taki sposób, jakby miała tworzyć ścieżkę dźwiękową, towarzyszącą podróży w głąb siebie, medytacji, czy zawieszeniu między snem a jawą.

Jednym z najlepiej ocenianych wydawnictw z katalogu Zoharum jest debiutancki krążek Mammoth Ulthana z 2013 roku. Jacek Doroszenko i Rafał Kołacki aż trzy lata kazali czekać słuchaczom na swój nowy album. „Particular Factors” stanowi kontynuację drogi obranej przez muzyków na pierwszym albumie. Duet tworzy muzykę opartą na fuzji dźwięków organicznych i generowanych cyfrowo. Tym razem jednak w znacznie większym stopniu skupia się na zróżnicowaniu brzmienia, rozedrganej rytmice oraz performatywnym podejściu do procesu nagraniowego. Pojawiają się również nowe płaszczyzny dźwięku oparte na nieszablonowym wykorzystaniu instrumentarium.

Nowa płyta Rafała Kołackiego „Hijra. Noise from the Jungle” zawiera nagrania terenowe dokonane podczas podróży do tymczasowego obozu uchodźców Jungle w Calais. Żyje tam około 4 tys. emigrantów, na stosunkowo małym terenie współegzystują tam różnego typu nacje tworząc eklektyczną, niepowtarzalną wersję kultury dźwiękowej. Płyta będąca zapisem wydarzeń muzycznych, jest swojego rodzaju subiektywnym archiwum podróży etnomuzykologicznej. Przede wszystkim jednak przepełniona emocjami i uczuciami ludzi, dla których tworzenie sztuki, muzyki jest bardzo często jedyną formą odreagowania tęsknoty za domem.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.