Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Nowości z Zoharum

Tym razem czas na eksperymenty (i to radykalne) z ambientem.

„Nashtur” to pierwszy pełnometrażowy album KALLEE & The Lunar Trio; jednak to nie pierwsza kolaboracja projektu z Zoharum. Już w 2012 roku jeden z utworów KALLEE, „Sabbah & 23 Hashisheen” znalazł się na kompilacji „From Earth to Sirius” wydanej przez nas jako dwupłytowy album, dedykowany R. A. Wilsonowi. „Nashtur” to trzy kompozycje, o nieco somnambulicznym charakterze, utrzymane w stylistyce Noir Ambientu. Tryptyk – „Nox”, „Nox-Lunaris” i „Nox-Lux” – oparty jest na niskich tonach oraz repetytywnych frazach melodycznych, wyłaniających się z monolitycznej struktury albumu. Muzyka układa się tutaj w taki sposób, jakby miała tworzyć ścieżkę dźwiękową, towarzyszącą podróży w głąb siebie, medytacji, czy zawieszeniu między snem a jawą.

Jednym z najlepiej ocenianych wydawnictw z katalogu Zoharum jest debiutancki krążek Mammoth Ulthana z 2013 roku. Jacek Doroszenko i Rafał Kołacki aż trzy lata kazali czekać słuchaczom na swój nowy album. „Particular Factors” stanowi kontynuację drogi obranej przez muzyków na pierwszym albumie. Duet tworzy muzykę opartą na fuzji dźwięków organicznych i generowanych cyfrowo. Tym razem jednak w znacznie większym stopniu skupia się na zróżnicowaniu brzmienia, rozedrganej rytmice oraz performatywnym podejściu do procesu nagraniowego. Pojawiają się również nowe płaszczyzny dźwięku oparte na nieszablonowym wykorzystaniu instrumentarium.

Nowa płyta Rafała Kołackiego „Hijra. Noise from the Jungle” zawiera nagrania terenowe dokonane podczas podróży do tymczasowego obozu uchodźców Jungle w Calais. Żyje tam około 4 tys. emigrantów, na stosunkowo małym terenie współegzystują tam różnego typu nacje tworząc eklektyczną, niepowtarzalną wersję kultury dźwiękowej. Płyta będąca zapisem wydarzeń muzycznych, jest swojego rodzaju subiektywnym archiwum podróży etnomuzykologicznej. Przede wszystkim jednak przepełniona emocjami i uczuciami ludzi, dla których tworzenie sztuki, muzyki jest bardzo często jedyną formą odreagowania tęsknoty za domem.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.