Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



New Rome | K. | Sebastian Buczek i Tomasz Kowalski

Trzy świeże premiery: powracają Tomasz Bednarczyk pod nową nazwą jako New Rome i łódzki producent K. oraz mamy debiutancką kasetę duetu Buczek-Kowalski.     

RM478_front

New Rome – „Nowhere” (20.05.2016 | Room40)

Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać Tomasza Bednarczyka, przecież znamy go doskonale z ambientowych dźwięków. W 2008 roku zadebiutował płytą „Summer Feelings” i to wydaną nie byle gdzie, bo nakładem australijskiej oficyny Room40. Rok później dołączył do katalogu wytwórni 12k prowadzonej przez Taylora Deupree (to chyba pierwszy i jak na razie jedyny Polak związany z tym labelem), gdzie ukazał się jego krążek „Let’s Make Better Mistakes Tomorrow”. W tym samym roku opublikował kolejny materiał dla Room40, czyli longplay „Painting Sky Together”.

W 2015 roku pojawiło się nowe przedsięwzięcie Venter, w skład którego wchodzą Tomasz Bednarczyk i Tomasz Mreńca (tutaj nasze „3 pytania” z nimi). Okazuje się, że Bednarczyk pod szyldem New Rome niejako powraca do tego, co robił na swoich solowych wydawnictwach. Kompozycje z „Nowhere” oscylują na styku ambientu, IDM-u i syntezatorowych brzmień. Jeśli chodzi o ambientowe utwory, to największe wrażenie zrobiły na mnie trzy fragmenty „Venus”, oniryczne „Nowhere” i „Dive” (mogące kojarzyć się z twórczością Rafaela Antona Irisarriego), a z drugiej strony mamy bardziej dynamiczne nagrania z okolic IDM-u, czyli bardzo dobre „Turpentine” czy „Beginning” (Plaid?).

01_front

K. – „Torture Garden” (18.05.2016 | Jasień)

Jakub Adamiak (aka K.) w ubiegłym roku zdobył Nagrodę Jury w plebiscycie „Łódzka Płyta Roku” organizowanym przez tamtejszy oddział „Gazety Wyborczej”. W pełni zgadzam się z werdyktem jury. Staram się regularnie śledzić rozwój artystyczny Adamiaka. Przypomnę, że moja przygoda z jego muzyką zaczęła się od płyty „Lord said Go to the Devil” (2013, BDTA, recenzja). Wówczas zaprezentował kawał dusznego oraz rozbudzającego wyobraźnię ambientu. Na kolejnym bardzo dobrym wydawnictwie „No longer trust these eyes of mine” (2014, Jasień, recenzja) kontynuował obrany przez siebie kierunek, lecz z większym naciskiem na minimalizm. Tegoroczna taśma „Torture Garden” to w znacznym stopniu odejście od czysto ambientowej estetyki na rzecz rytmu wywodzącego się z mrocznego techno i post-industrialu. Niestety, ale forma K. wyraźnie opadła na „Torture Garden”. Gdyby nie dwa atrakcyjne fragmenty, czyli „B1” (zbudowane na ciekawym brzmieniu) i „B3” (kojarzące się ze stylem Mirta), to byłoby naprawdę słabo. Dlatego warto sięgnąć po tą taśmę choćby dla tych utworów.

Sebastian Buczek i Tomasz Kowalski

Sebastian Buczek i Tomasz Kowalski – „♫” (15.05.2016 | -Super-)

Buczka znamy jako szefa AltanovaPress oraz autora solowych płyt, m.in. „wabienie dziewic” (2011, Mik.Musik.!.), „Pogorzelec” czy wydanego w tym roku field recordingowego materiału, pt. „Stara przygoda – oddech ludzi” (recenzja). Na pierwszej kasecie tego duetu znalazły się trzy kompozycje przygotowane w oparciu o muzykę improwizowaną (Buczek – klarnet, Kowalski – pianino) i nagrania terenowe (odgłosy ptaków, dzieci, mieszania). traktuję bardziej w kategorii „ciekawostek”, chociaż ich album równie dobrze mógłby wyjść w Bôłt Records.

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze