Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.

Coil – Live Five
Maciej Kaczmarski:

Niewyrażalna intymność.

Vin Sol – Planet Trash
Paweł Gzyl:

Od house’u do ambientu.



Sepalcure – Folding Time

Bez niepotrzebnej spinki.

Od czasu pierwszego albumu Travisa Stewarta i Praveena Sharmy minęło już pięć lat. W tym czasie ten pierwszy, działając solo pod szyldem Machinedrum, zdobył sławę innowatora dubstepu, trafiając pod skrzydła Ninja Tune. Ten drugi również nie próżnował – i objawił światu swój projekt Braille, specjalizujący się w energetycznym UK garage’u. W końcu jednak obaj panowie ponownie spotkali się w studiu. Efektem tego długo oczekiwany drugi album Sepalcure.

„Folding Time” otwiera „Fight For Us” – eteryczne R&B, łączące świetliste klawisze z akustyczną gitarą i słodkim głosem Rochelle Jordan. Podobnie jasne brzmienia dominują w muzyce duetu, kiedy bierze się on za dubstep. „Devil Inside” i „No Honey” zaskakują swą lekką rytmiką i stonowanymi aranżacjami, w których główną rolę odgrywają wokalne efekty. Więcej energii pojawia się na płycie wraz z „Hearts In Danger” i „Loosen Up”, gdyż tym razem producenci sięgają po dynamiczny jungle, wypełniony szeleszczącymi breakami i pohukującymi basami.

Ciepłych melodii nie brakuje z kolei, gdy Sepalcure skręcają w stronę jamajskiego dubu. „Been So True” i „Dub Of” mają pastelowe brzmienie, które tworzą łagodnie płynące pasaże onirycznych syntezatorów, uzupełnione jedynie dyskretnym pulsem. Kulminacją tego rozmarzonego grania okazuje się być „Hurts So Bad”, w którym rozmyty dub zamienia się wręcz w skorodowany ambient. Na koniec Stewart i Sharma powracają do bardziej dynamicznego grania, serwując „Ask Me”, w którym znów uderzają jungle’owe breaki, tonowane jednak przez zmysłowy śpiew Angeliki Bess.

Pięć lat temu debiutancki album Sepalcure był witany jako objawienie nowej formuły dubstepu, który w tym czasie zamieniał się w bardziej amorficzną bass music. Dzisiaj nowa muzyka tworzących duet producentów nie ma już tak przełomowego znaczenia. I chyba oni sami zdają sobie również z tego sprawę, serwując nam zupełnie niezobowiązujący zestaw premierowych nagrań, które słucha się z dużą przyjemnością, ale mając świadomość, że tym razem już nie dostaliśmy od nich epokowego dzieła. Mocne nasycenie muzyki z „Folding Time” wokalami sprawia, że w sumie blisko jej do popu – choć oczywiście w jego dosyć egzotycznej formule.

Hotflush 2016

www.hotflushrecordings.com

www.facebook.com/hotflushuk

www.sepalcure.com

www.facebook.com/sepalcure

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.