DeepChord – Immersions
Ania Pietrzak:

Zanurzenie w nieziemskich dźwiękach mistrza dub-techno, który po czterech latach wrócił do londyńskiej wytwórni Astral Industries.

Steve Hauschildt i Ben Chatwin
Jarek Szczęsny:

Muzyka filmowa bez filmu.

Xavier Charles / Jacques Di Donato – Ilex
Łukasz Komła:

Poprzedni album francuskich klarnecistów ukazał się 22 lata temu. Mimo upływu lat niezmiennie improwizują na najwyższym poziomie.

Actress x London Contemporary Orchestra ‎– LAGEOS
Jarek Szczęsny:

Przesunięta granica.

Patryk Cannon – Family Movies Waves And Friends
Jarek Szczęsny:

Światowo jest.

Shygirl – Cruel Practice EP
Jarek Szczęsny:

Supernowa.

kIRk – Ich dzikie serca
Łukasz Komła:

„Ich dzikie serca” nadają naszym sercom rytm.

Underworld & Iggy Pop ‎– Teatime Dub Encounters
Jarek Szczęsny:

To były czasy, kiedy podrywało się stewardesy.

Jaye Jayle – No Trail and Other Unholy Paths
Jarek Szczęsny:

Americana poddana eksperymentom.

Trzy z Trzech Szóstek
Jarek Szczęsny:

Duy Gebord, Surowa Kara Za Grzechy i Krew.

Palmer Eldritch – Sidereal
Jarek Szczęsny:

Dobre kombinacje.

Kamasi Washington – Heaven And Earth
Jarek Szczęsny:

Kumulacja kulminacji.

Jimi Tenor – Order of Nothingness
Łukasz Komła:

Soundtrack tego lata!

Tropic of Coldness – Framed Waves
Jarek Szczęsny:

Nawet latem jest tu zimno.



Oiseaux-Tempête

13 maja ukazała się składanka z niepublikowanymi dotąd utworami francuskiej grupy Oiseaux-Tempête.  

Zespół założyli w 2012 roku Frédéric D. Oberland i Stéphane Pigneul. Początkowo działali jako duet, a obecnie skład Oiseaux-Tempête rozrósł się do kwartetu – dwaj pozostali członkowie to Ben Mc Connell (perkusja) i Gareth Davis (klarnet basowy). Od samego początku swojej działalności artyści są związani z belgijską wytwórnią Sub Rosa. Pierwszy ich album pojawił się w 2013 roku. Twórczość Oiseaux-Tempête należy kojarzyć z instrumentalnym post-rockiem, dark-folkiem (okolice Woven Hand), muzyką eksperymentalną/filmową, krautrockiem, gitarowymi dronami, elementami ambientu czy noise’u.

Krążek „Unworks & Rarities (2012-2015)” pomieścił nieznane nagrania, które paryska formacja wyciągnęła ze swoich archiwów. Naprawdę nie czuć, że są to tzw. odrzuty. W poszczególnych kompozycjach udzielają się także inni muzycy, np. w znakomitym „No Go(l)d No Master” Christine Ott dołożyła fale Martenota, zaś w „The Strangest Creature On Eart” swego głosu użyczył G.W. Sok (były wokalista The Ex). Duże wrażenie zrobił również na mnie numer „Quai de l’Exil” – z całą pewnością ucieszy miłośników Earth, Sunn O))), Mono, Witxes czy tria B/B/S.

 

Strona Oiseaux-Tempête »Profil na Facebooku »Strona Sub Rosa »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.