Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



Nowości z A Guide To Saints

Australijski label opublikował nowe albumy An Infinity Room i Leightona Craiga.

SNT016_front

An Infinity Room – „White On White” (24.06.2016 | A Guide To Saints)

An Infinity Room to solowy projekt Juliana Daya – australijskiego kompozytora, pisarza i radiowca. Współtworzy także przedsięwzięcie Super Critical Mass. Jego twórczość zdobyła uznanie w wielu kręgach. Kompozycje Daya wykonywały takie zespoły jak TILT Brass, Bang On A Can Marathon, Third Angle, Synergy Percussion, The Song Company czy Australian String Quartet.

Pod szyldem An Infinity Room artysta szuka wspólnego mianownika między czasem, przestrzenią a harmonią. Najnowsze wydawnictwo „White On White” składa się z trzech utworów, z czego „Intercessions” i „Void” trwają po czterdzieści minut. Day korzysta z prostych syntezatorów, następnie stara się jej w odpowiedni sposób zsynchronizować, aby wydobyć z nich powoli osuwającą się lawinę mikrotonalnych dźwięków.

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

SNT020_front

Leighton Craig – „Green Coronet” (24.06.2016| A Guide To Saints)

Leighton Craig to bez wątpienia jedna z najważniejszych postaci sceny eksperymentalnej i rockowej w Brisbane. Artystę możemy spotkać w takich projektach jak The Lost Domain, The Deadnotes i Primitive Motion. Od momentu ukazania się jego pierwszego solowego albumu, pt. „11 Easy Pieces” (Room40, 2008) upłynęło aż osiem lat. Na tegorocznym wydawnictwie „Green Coronet” Craig kontynuuje ścieżkę poszukiwań, jaką obrał na debiutanckiej płycie. Tym razem przygotował cztery długie kompozycje, będące na styku lo-fi, rozmarzonych brzmień syntezatorowych, zapętlonych wokali i field recordingu. Całość otwiera znakomite nagranie „Green Veil”, gdzie dodatkowo słyszymy dźwięki saksofonu, zaś w „Drowned World” pojawił się klarnet. Australijczyk w ujmujący sposób wplótł nagrania terenowe w tkankę swoich dźwiękowych eksperymentów. Powstała subtropikalna mieszanka z pogranicza jawy i snu.

leighton_craig_taupo_bay nz_2015

Leighton Craig w swoim studiu

 

Strona A Guide To Saints »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.