DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.



Nowości z A Guide To Saints

Australijski label opublikował nowe albumy An Infinity Room i Leightona Craiga.

SNT016_front

An Infinity Room – „White On White” (24.06.2016 | A Guide To Saints)

An Infinity Room to solowy projekt Juliana Daya – australijskiego kompozytora, pisarza i radiowca. Współtworzy także przedsięwzięcie Super Critical Mass. Jego twórczość zdobyła uznanie w wielu kręgach. Kompozycje Daya wykonywały takie zespoły jak TILT Brass, Bang On A Can Marathon, Third Angle, Synergy Percussion, The Song Company czy Australian String Quartet.

Pod szyldem An Infinity Room artysta szuka wspólnego mianownika między czasem, przestrzenią a harmonią. Najnowsze wydawnictwo „White On White” składa się z trzech utworów, z czego „Intercessions” i „Void” trwają po czterdzieści minut. Day korzysta z prostych syntezatorów, następnie stara się jej w odpowiedni sposób zsynchronizować, aby wydobyć z nich powoli osuwającą się lawinę mikrotonalnych dźwięków.

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

SNT020_front

Leighton Craig – „Green Coronet” (24.06.2016| A Guide To Saints)

Leighton Craig to bez wątpienia jedna z najważniejszych postaci sceny eksperymentalnej i rockowej w Brisbane. Artystę możemy spotkać w takich projektach jak The Lost Domain, The Deadnotes i Primitive Motion. Od momentu ukazania się jego pierwszego solowego albumu, pt. „11 Easy Pieces” (Room40, 2008) upłynęło aż osiem lat. Na tegorocznym wydawnictwie „Green Coronet” Craig kontynuuje ścieżkę poszukiwań, jaką obrał na debiutanckiej płycie. Tym razem przygotował cztery długie kompozycje, będące na styku lo-fi, rozmarzonych brzmień syntezatorowych, zapętlonych wokali i field recordingu. Całość otwiera znakomite nagranie „Green Veil”, gdzie dodatkowo słyszymy dźwięki saksofonu, zaś w „Drowned World” pojawił się klarnet. Australijczyk w ujmujący sposób wplótł nagrania terenowe w tkankę swoich dźwiękowych eksperymentów. Powstała subtropikalna mieszanka z pogranicza jawy i snu.

leighton_craig_taupo_bay nz_2015

Leighton Craig w swoim studiu

 

Strona A Guide To Saints »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.