Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.

Coil – Live Five
Maciej Kaczmarski:

Niewyrażalna intymność.

Vin Sol – Planet Trash
Paweł Gzyl:

Od house’u do ambientu.



Floating Points – Kuiper EP

W 2015 roku Sam Shepherd debiutował znakomitą płytą „Elaenia”, a teraz powraca z nową EP-ką. 20 sierpnia Floating Points zagra w Katowicach na Tauronie.

Pewnie każdy z was doskonale zna materiał z krążka „Elaenia”, ponieważ było o nim bardzo głośno na całym świecie. I słusznie. Lider oraz założyciel projektu Floating Points Sam Shepherd wniósł dużo świeżej energii do elektroniki (sięga po house, deep-house, IDM) którą zbudował w oparciu o jazz, post-rock, kosmische musik i elementy muzyki filmowej. A z drugiej strony nie zapomniał o tym, co wydarzyło się w tych wszystkich gatunkach wiele lat temu. Wystarczy wymienić choćby takich gigantów jak Miles Davis (jego elektryczny okres), Herbie Hancock, Weather Report, Return to Forever, Oneothrix Point Never, Four Tet, Christian Fennesz, Jim O’Rourke, Tortoise czy artystów związanych z brytyjską wytwórnią Ghost Box.

Shepherd pochodzi z Menechsteru, gdzie też studiował grę na fortepianie. Jest także współzałożycielem dwóch wytwórni: Eglo Records i Pluto. W jego CV znajdziemy również doktorat z neurologii i epigenetyki. Nie wiem czy działa w obszarze medycyny, ale wiem, że intensywnie koncertuje i nieustannie myśli o pisaniu nowej muzyki – dowodem na to jest dopiero co wydany dwuutworowy minialbum „Kuiper”. Oczywiście zawartość tego winyla mogłaby spokojnie znaleźć się na krążku „Elaenia”, a nawet robi na mnie większe wrażenie niż niektóre nagrania z „Elaenia”. Powoli rozwijająca się tytułowa kompozycja „Kuiper” świetnie wprowadza nas w nastrój „For Marmish Part II” (na „Elaenia” już pojawiło się nagranie „For Marmish”). Shepherd coraz częściej wciela do swojej twórczości brzmienia żywych instrumentów. Chyba najlepiej to widać i słychać w powyższym fragmencie koncertowym zarejestrowanym w tym roku w KEXP w Seattle. Po tych dwóch wyśmienitych numerach, odniosłem wrażenie, że Floating Points zmierza w stronę jeszcze odważniejszych eksperymentów.

Jak dla mnie „Kuiper” to Jaga Jazzist, najnowsze oblicze Radiohead, Brandt Brauer Frick i Pink Floyd z lat 70. (szczególnie końcówka, w której słychać pewne echa z „Atom Heart Mother”) w jednym!  Muzyka Floating Points wiele zyskuje na wykorzystaniu żywej sekcji rytmicznej i gitar. Tak trzymać panie Shepherd! I czekam na więcej!

22.07.2016 | Pluto / Luaka Bop

 

20 sierpnia 2016 roku | Floating Points | Tauron Nowa Muzyka | Katowice

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Strona Luaka Bop Records »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.