Thomas Leer – 1979
Paweł Gzyl:

U źródeł post-punkowej elektroniki.

The New Law – A Bull in the Woods
Mateusz Piżyński:

Trip hop Anno Domini 2018 po raz pierwszy!

Radius – Obsolete Machine
Paweł Gzyl:

Echospace – punkt zero.

Cari Lekebusch & Nima Khak – Lost Prophet
Krystian Zakrzewski:

Kosmici w piramidzie.

Boston 168 – Phenomena Part 2 EP
Krystian Zakrzewski:

Boston? Zawsze bon ton.

Various Artists – ePM Selected Vol. 5
Paweł Gzyl:

Gotowy zestaw na karnawałową imprezę.

Vito Gatto – Wood And Meat EP
Ania Pietrzak:

Instrumentalno – elektroniczne DNA eksperymentu.

Alessandro Cortini – Avanti
Jarek Szczęsny:

Włoska nostalgia.

Fisherboyz – Riverside EP
Paweł Gzyl:

Nieoczywiste kontrasty.

Erlend Apneseth Trio – Åra
Łukasz Komła:

Przyszłość w tradycji.

Intrusion – Among The Stars
Paweł Gzyl:

Medytacyjne ćwiczenie z percepcją.

Buck – Altra Forma EP
Krystian Zakrzewski:

Podwodne historie.

Robert Logan – Sculptor Galaxy
Maciej Kaczmarski:

Kosmiczny rzeźbiarz.

RX-101 – Transmission
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalne wspomnienia z przeszłości.

Dubspeeka – Pre-Population 50201

Jak wyglądają muzyczne dokonania jednego z twórców zespołu Kosheen? Niech przemówi dub!

Cóż mogę rzec? Darren Beale popełnił album, który w mojej opinii może śmiało stanąć w szranki o najlepszy tytuł roku 2016 wraz z genialną produkcją artysty Orbe – „Kepler 438”. Rezydujący głównie w Bristolu twórca postanowił wykreować kolejny alias, w celu intensywnego rozpoznania elektronicznych stepów muzyki elektronicznej. Wydana w Skeleton Recordings zapowiedź, w sposób dobitny pokazuje możliwości wyspiarza oraz jego świeże podejście do tak mocno eksplorowanego ostatnio gatunku. Przejdźmy do odsłuchu.

„P1dC5 (Tension Edit)” to kolaboracja soczystego i tętniącego dubem sub-basu, transowych hi-hatów oraz majestatycznych wtrąceń w postaci pasaży dźwięków o silnej reminiscencji w stronę kosmiche musik. Zapętlony w jednym takcie oraz precyzyjnie poszatkowany głos, niesiony jest na niebiańskich syntezatorach, by chwilę później wzbić się wysoko w górę i przenieść nas w nieskończoną przestrzeń. To zapis przelotu nad atmosferą Ziemi, gdzie nostalgiczne i melodyjne pasaże modulatorów opisują niebezpieczne zjawiska na powierzchni planety z poziomu szczelnej kabiny promu kosmicznego.

W „P1K342v2” dodano tribalowe akcenty, dźwiękowe zniekształcenia, szumy i pomruki. Po opuszczeniu ziemskiej orbity, obraliśmy kierunek na cel naszej misji – planetę Mars. W tle utworu słychać podźwięki lodowatych perkusjonaliów oraz poddane gradacji uderzenia stopy. Chwilę później pojawiają się znane z pierwszego utworu solidne przeciągnięcia kosmicznym syntezatorem. Kilkumiesięczna podróż zakończyła się w środku potężnego krateru, powstałego wskutek uderzenia meteoru. Po prawej stronie widać opuszczoną stację badawczą oraz dochodzące z jej wnętrza brzmienie instrumentów pomiarowych. Załoga jakiś czas temu opuściła stanowisko pracy, zaś pozostawiona taśma z nagraniem wskazała powód takiego działania…

Ale o tym po premierze albumu długogrającego.

Skeleton Recordings | 25-07-2016

Fp Dubspeeka na Facebooku

Fp Skeleton Recordings na Facebooku

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze