Manu Delago – Parasol Peak
Jarek Szczęsny:

Wspinaczka z instrumentami.

Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.

Various Artists – Air Texture Vol. VI – Selected By Steffi & Martyn
Paweł Gzyl:

Breakbeatowa wersja ambientu.

Szun Waves – New Hymn To Freedom
Jarek Szczęsny:

Pasuje jak ulał.



Dubspeeka – Pre-Population 50201

Jak wyglądają muzyczne dokonania jednego z twórców zespołu Kosheen? Niech przemówi dub!

Cóż mogę rzec? Darren Beale popełnił album, który w mojej opinii może śmiało stanąć w szranki o najlepszy tytuł roku 2016 wraz z genialną produkcją artysty Orbe – „Kepler 438”. Rezydujący głównie w Bristolu twórca postanowił wykreować kolejny alias, w celu intensywnego rozpoznania elektronicznych stepów muzyki elektronicznej. Wydana w Skeleton Recordings zapowiedź, w sposób dobitny pokazuje możliwości wyspiarza oraz jego świeże podejście do tak mocno eksplorowanego ostatnio gatunku. Przejdźmy do odsłuchu.

„P1dC5 (Tension Edit)” to kolaboracja soczystego i tętniącego dubem sub-basu, transowych hi-hatów oraz majestatycznych wtrąceń w postaci pasaży dźwięków o silnej reminiscencji w stronę kosmiche musik. Zapętlony w jednym takcie oraz precyzyjnie poszatkowany głos, niesiony jest na niebiańskich syntezatorach, by chwilę później wzbić się wysoko w górę i przenieść nas w nieskończoną przestrzeń. To zapis przelotu nad atmosferą Ziemi, gdzie nostalgiczne i melodyjne pasaże modulatorów opisują niebezpieczne zjawiska na powierzchni planety z poziomu szczelnej kabiny promu kosmicznego.

W „P1K342v2” dodano tribalowe akcenty, dźwiękowe zniekształcenia, szumy i pomruki. Po opuszczeniu ziemskiej orbity, obraliśmy kierunek na cel naszej misji – planetę Mars. W tle utworu słychać podźwięki lodowatych perkusjonaliów oraz poddane gradacji uderzenia stopy. Chwilę później pojawiają się znane z pierwszego utworu solidne przeciągnięcia kosmicznym syntezatorem. Kilkumiesięczna podróż zakończyła się w środku potężnego krateru, powstałego wskutek uderzenia meteoru. Po prawej stronie widać opuszczoną stację badawczą oraz dochodzące z jej wnętrza brzmienie instrumentów pomiarowych. Załoga jakiś czas temu opuściła stanowisko pracy, zaś pozostawiona taśma z nagraniem wskazała powód takiego działania…

Ale o tym po premierze albumu długogrającego.

Skeleton Recordings | 25-07-2016

Fp Dubspeeka na Facebooku

Fp Skeleton Recordings na Facebooku

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.