Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



Dubspeeka – Pre-Population 50201

Jak wyglądają muzyczne dokonania jednego z twórców zespołu Kosheen? Niech przemówi dub!

Cóż mogę rzec? Darren Beale popełnił album, który w mojej opinii może śmiało stanąć w szranki o najlepszy tytuł roku 2016 wraz z genialną produkcją artysty Orbe – „Kepler 438”. Rezydujący głównie w Bristolu twórca postanowił wykreować kolejny alias, w celu intensywnego rozpoznania elektronicznych stepów muzyki elektronicznej. Wydana w Skeleton Recordings zapowiedź, w sposób dobitny pokazuje możliwości wyspiarza oraz jego świeże podejście do tak mocno eksplorowanego ostatnio gatunku. Przejdźmy do odsłuchu.

„P1dC5 (Tension Edit)” to kolaboracja soczystego i tętniącego dubem sub-basu, transowych hi-hatów oraz majestatycznych wtrąceń w postaci pasaży dźwięków o silnej reminiscencji w stronę kosmiche musik. Zapętlony w jednym takcie oraz precyzyjnie poszatkowany głos, niesiony jest na niebiańskich syntezatorach, by chwilę później wzbić się wysoko w górę i przenieść nas w nieskończoną przestrzeń. To zapis przelotu nad atmosferą Ziemi, gdzie nostalgiczne i melodyjne pasaże modulatorów opisują niebezpieczne zjawiska na powierzchni planety z poziomu szczelnej kabiny promu kosmicznego.

W „P1K342v2” dodano tribalowe akcenty, dźwiękowe zniekształcenia, szumy i pomruki. Po opuszczeniu ziemskiej orbity, obraliśmy kierunek na cel naszej misji – planetę Mars. W tle utworu słychać podźwięki lodowatych perkusjonaliów oraz poddane gradacji uderzenia stopy. Chwilę później pojawiają się znane z pierwszego utworu solidne przeciągnięcia kosmicznym syntezatorem. Kilkumiesięczna podróż zakończyła się w środku potężnego krateru, powstałego wskutek uderzenia meteoru. Po prawej stronie widać opuszczoną stację badawczą oraz dochodzące z jej wnętrza brzmienie instrumentów pomiarowych. Załoga jakiś czas temu opuściła stanowisko pracy, zaś pozostawiona taśma z nagraniem wskazała powód takiego działania…

Ale o tym po premierze albumu długogrającego.

Skeleton Recordings | 25-07-2016

Fp Dubspeeka na Facebooku

Fp Skeleton Recordings na Facebooku

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.