Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”



Attache – Edinburgh EP

House i techno plus hip-hop na dokładkę.

Nowe wydawnictwo młodej polskiej oficyny przynosi trzy premierowe nagrania (i dwa remiksy) debiutującego na oficjalnym rynku muzycznym śląskiego producenta. W notce prasowej powołuje się on na brytyjskie brzmienia z lat 90. – i rzeczywiście coś w tym jest.

W dwóch pierwszych nagraniach z zestawu słychać echa wydawnictw nieodżałowanej wytwórni Peacefrog. Bo jest to korzenny deep house w swej zarazem melodyjnej i hipnotycznej wersji. „Atoll” koi onirycznym tłem, nie rezygnując z bardziej energetycznych elementów, jak dyskretnie pobrzękujące klawisze czy głęboki puls basu. W „Berliner Blast” dochodzi do głosu dubowa rytmika wsparta tribalowymi congami – spuentowana jednak euforycznym motywem o rave’owej ekspresji.

Ku naszemu zaskoczeniu „Edinburgh” to instrumentalny hip-hop – ale tak czasem bywa na płytach amerykańskich twórców deep house’u. Nie inaczej dzieje się na krążku Attache, gdzie połamane rytmy wnoszą skrzeczące efekty i łagodne tony piano. Dla kontrastu remiks tegoż utworu w wykonaniu poznańskiego duetu PLEBS zamienia go w… rozedrgane techno o eterycznym nastroju. Jeszcze mocniejsze uderzenie wnosi „Atoll” w wersji Błażeja Malinowskiego – koncentrując się na zredukowanych bitach i świdrującym loopie.

Wszystkie kompozycje z EP-ki brzmią świeżo i dynamicznie. Najlepsze wrażenie robią dwie deep house’owe „perełki” z pierwszej części zestawu – zaskakując pomysłową aranżacją i niecodziennym brzmieniem. Remiksy w stylu techno też nie zawodzą – pokazując, że w muzyce Attache brzmi również mroczniejsza energia.

International Day Off 2016

www.facebook.com/international.day.off

www.facebook.com/attacheart

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.