Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Attache – Edinburgh EP

House i techno plus hip-hop na dokładkę.

Nowe wydawnictwo młodej polskiej oficyny przynosi trzy premierowe nagrania (i dwa remiksy) debiutującego na oficjalnym rynku muzycznym śląskiego producenta. W notce prasowej powołuje się on na brytyjskie brzmienia z lat 90. – i rzeczywiście coś w tym jest.

W dwóch pierwszych nagraniach z zestawu słychać echa wydawnictw nieodżałowanej wytwórni Peacefrog. Bo jest to korzenny deep house w swej zarazem melodyjnej i hipnotycznej wersji. „Atoll” koi onirycznym tłem, nie rezygnując z bardziej energetycznych elementów, jak dyskretnie pobrzękujące klawisze czy głęboki puls basu. W „Berliner Blast” dochodzi do głosu dubowa rytmika wsparta tribalowymi congami – spuentowana jednak euforycznym motywem o rave’owej ekspresji.

Ku naszemu zaskoczeniu „Edinburgh” to instrumentalny hip-hop – ale tak czasem bywa na płytach amerykańskich twórców deep house’u. Nie inaczej dzieje się na krążku Attache, gdzie połamane rytmy wnoszą skrzeczące efekty i łagodne tony piano. Dla kontrastu remiks tegoż utworu w wykonaniu poznańskiego duetu PLEBS zamienia go w… rozedrgane techno o eterycznym nastroju. Jeszcze mocniejsze uderzenie wnosi „Atoll” w wersji Błażeja Malinowskiego – koncentrując się na zredukowanych bitach i świdrującym loopie.

Wszystkie kompozycje z EP-ki brzmią świeżo i dynamicznie. Najlepsze wrażenie robią dwie deep house’owe „perełki” z pierwszej części zestawu – zaskakując pomysłową aranżacją i niecodziennym brzmieniem. Remiksy w stylu techno też nie zawodzą – pokazując, że w muzyce Attache brzmi również mroczniejsza energia.

International Day Off 2016

www.facebook.com/international.day.off

www.facebook.com/attacheart

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.