Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…



Meridian Brothers – El Advenimiento del Castillo Mujer

Doczekaliśmy się winylowego wznowienia pierwszej płyty kolumbijskiego zespołu Meridian Brothers.

W 2006 roku Meridian Brothers był jeszcze solowym projektem Eblisa Álvareza (wokal, gitara, klarnet, instrumenty perkusyjne, elektronika). A longplay „El Advenimiento del Castillo Mujer” pochodzi właśnie z tego okresu działalności Kolumbijczyka. Álvarez skomponował i nagrał materiał w trakcie swego pobytu w Kopenhadze. Oryginalnie album ukazał się na płycie kompaktowej w 2006 roku nakładem La Distritofonica. Teraz brytyjska oficyna Discrepant (sierpień 2016) dokonała reedycji na winylu.

Wówczas artysta inspirował się kolumbijską muzyką ludową (vallenato, cumbia, currulao), przenosząc ją w świat abstrakcyjnych rytmów i melodii. – „Poszukuję głównie dziwnych rozwiązań w warstwie rytmicznej oraz brzmieniowej. Mój styl gry na poszczególnych instrumentach nie jest całkiem normalny, co pozwala mi uzyskać swoisty noise i zdeformowane melodie” – tłumaczy Álvarez. Nie sposób temu zaprzeczyć, bowiem skomplikowane rytmy przewijają się przez cały utwór „Jornada Nacional para la utilización de antídotos” i nie tylko. Na „El Advenimiento del Castillo Mujer” jest też więcej partii wokalnych niż na kolejnych krążkach Meridian Brothers czy np. na ich ubiegłorocznym wydawnictwie „Los Suicidas” (Soundway, recenzja). Eblisowi od samego początku nie brakowało poczucia humoru i odwagi do bezkompromisowego spojrzenia na własną kulturę.

 

Strona Meridian Brothers »Profil na BandCamp »Profil na Facebooku »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.