New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.



Meridian Brothers – El Advenimiento del Castillo Mujer

Doczekaliśmy się winylowego wznowienia pierwszej płyty kolumbijskiego zespołu Meridian Brothers.

W 2006 roku Meridian Brothers był jeszcze solowym projektem Eblisa Álvareza (wokal, gitara, klarnet, instrumenty perkusyjne, elektronika). A longplay „El Advenimiento del Castillo Mujer” pochodzi właśnie z tego okresu działalności Kolumbijczyka. Álvarez skomponował i nagrał materiał w trakcie swego pobytu w Kopenhadze. Oryginalnie album ukazał się na płycie kompaktowej w 2006 roku nakładem La Distritofonica. Teraz brytyjska oficyna Discrepant (sierpień 2016) dokonała reedycji na winylu.

Wówczas artysta inspirował się kolumbijską muzyką ludową (vallenato, cumbia, currulao), przenosząc ją w świat abstrakcyjnych rytmów i melodii. – „Poszukuję głównie dziwnych rozwiązań w warstwie rytmicznej oraz brzmieniowej. Mój styl gry na poszczególnych instrumentach nie jest całkiem normalny, co pozwala mi uzyskać swoisty noise i zdeformowane melodie” – tłumaczy Álvarez. Nie sposób temu zaprzeczyć, bowiem skomplikowane rytmy przewijają się przez cały utwór „Jornada Nacional para la utilización de antídotos” i nie tylko. Na „El Advenimiento del Castillo Mujer” jest też więcej partii wokalnych niż na kolejnych krążkach Meridian Brothers czy np. na ich ubiegłorocznym wydawnictwie „Los Suicidas” (Soundway, recenzja). Eblisowi od samego początku nie brakowało poczucia humoru i odwagi do bezkompromisowego spojrzenia na własną kulturę.

 

Strona Meridian Brothers »Profil na BandCamp »Profil na Facebooku »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.