Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.

Coil – Live Five
Maciej Kaczmarski:

Niewyrażalna intymność.

Vin Sol – Planet Trash
Paweł Gzyl:

Od house’u do ambientu.



Stefan Goldmann

Współzałożyciel berlińskiej oficyny Macro opublikował swój soundtrack do filmu „A1 – Ein Stück Schweizer Strasse”.

Jeżeli myślimy o współczesnej berlińskiej scenie techno to z pewnością nie można pominąć wkładu w jej rozwój, jaki wniósł Stefan Goldmann – niemiecko-bułgarski kompozytor, didżej, producent i autor książek. Artysta jest bardzo mocno związany z klubami Berghain i Panorama Bar. Zresztą w tym drugim debiutował w 2006 roku. Rok później założył label Macro, który skupia się na promowaniu techno, ale namaszczonego awangardowymi brzmieniami. Niedawno nakładem tej firmy ukazał się znakomity album „Clones” (recenzja) austriackiego tria Elektro Guzzi.

Goldmann jest również współautorem ubiegłorocznej książki dotyczącej wspomnianego klubu, czyli „Berghain: Art in the Club”, a także autorem własnej pozycji, pt. „Presets” (2015) opisującej powstawanie muzyki cyfrowej od strony technologicznej. Z kolei teraz artysta wypuścił ścieżkę dźwiękową do eksperymentalnego dokumentu „A1 – Ein Stück Schweizer Strasse” nakręconego w Zurychu przez Tobiego i Mike’a Mullerów. Tematem tego obrazu jest najdłuższa autostrada w Szwajcarii (A1). Twórcy filmu wyciągają na wierzch różne aspekty dotyczące tej trasy, a więc pokazują jakie koszta trzeba było ponieść, nakreślają korzyści/wady płynące z szybkiego ruchu, jaki ma wpływ na środowisko i wiele innych kwestii, które raczej nie są znane dla przeciętnego kierowcy. Od strony dźwiękowej „A1” (05.10.2016 | Macro) to w większości muzyka eksperymentalna, choć bardzo urozmaicona, bo mamy tu elementy techno, post-industrialu, electro czy ambientu. Nagrań z „A1” słuchałem bez obrazu, ale muszę przyznać, że dobrze sobie radzą poza salą kinową.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Macro »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.