Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Rapoon, X-Navi:Et, Gnoza

5 listopada w warszawskim klubie Sen Pszczoły wystąpią Rapoon, X-Navi:Et i Gnoza.

Listopadowy wieczór otworzy występ warszawskiego duet Gnoza. A Rapoon zagra pierwszy raz w Warszawie, w dodatku z nowym programem audiowizualnym. Z kolei X-Navi:Et przybędzie z nowym albumem „Technosis”, który ukaże się jesienią w Instant Classic.

 

Sen Pszczoły, Warszawa (Praga Południe)

5 listopada (sobota), godz. 19.00

Bilety: 30/35 pln

Przedsprzedaż: www.deerhunterbooking.8merch.com

Wydarzenie na FB: www.facebook.com/events/

rapoon-live

Rapoon

Robin Storey – urodzony w 1955 r., muzyk, kompozytor, malarz, artysta video i wizjoner. Karierę muzyczną rozpoczął w 1980 r. w legendarnej brytyjskiej grupie :zoviet*france:, uważanej za jedną z najciekawszych i najbardziej wpływowych w nurcie muzyki post-industrialnej i ambientu. W 1992 r. Robin Storey opuścił :zoviet*france: i zaczął tworzyć jako RAPOON. Od tego czasu nagrał kilkadziesiąt albumów, również we współpracy z innymi artstami, m.in. z Markiem Spybeyem (jako Reformed Faction, także ex :zoviet*france:), Nigelem Ayersem (jako Hank and Slim), Stevenem Wilsonem (znanym z Bass Communion i Porcupine Tree) oraz z projektami Pacific 231 i Pas Musique. Brał udział w produkcji wielu filmów niezależnych, komponował muzykę do baletu i projekcji video. Z konceretami występował w klubach, galeriach i na festiwalach w całej Europie, USA i Kanadzie.

Robin Storey zdobył wykształcenie plastyczne w latach 1973-77. W tym samym czasie zgłębiał zagadnienia muzyki awangardowej pod opieką Dave’a Pindera, uznanego twórcy muzyki współczesnej. Wtedy to też mocno zainteresował się muzyką elektroniczną i eksperymentalną, a razem z przyjaciółmi wykonywał kompozycje Karlheinza Stockhausena, jednego z najbardziej wpływowych kompozytorów po II wojnie światowej. W latach 1977-79 nauczył się także technik grafiki warsztatowej i projektowania graficznego, które to umiejętności zdefiniowały potem oprawę plastyczną wczesnych wydawnictw :zoviet*france: z ich ręcznie wykonanymi okładkami. Od 1979 do 1994 roku pracował jako technik audiowizualny, dzięki czemu opanował sztukę filmowania, montażu i animacji slajdowej. Tytuł licencjowanego artysty plastyka zyskał w Sunderland School of Art w 1997 roku. Na swoim koncie ma także kilka doskonale sprzedających się bibliotek dźwiękowych dla korporacji Sony. W 2004 uzyskał tytuł magistra w dziedzinie kreatywnej technologii muzycznej na uniwersytecie w Newcastle Upon Tyne.

Muzyka Rapoona w pierwszym okresie działalności była silnie napiętnowana fascynacją etno-ambientem, kiedy to swoją twórczość pojmował jako „siłę kreującą stany umysłu, odkrywającą ludziom część ich własnej osobowości, medium umożliwiające dostęp do najpierwotniejszych instynktów i podświadomości”. Plemienny charakter tej muzyki to również kwestia szerokiego wykorzystania rytmów oraz instrumentów etnicznych z Afryki i Azji. Monotonia i głębokie osadzenie rytmów przenosi ich transowy porządek w wymiar medytacyjny. Używając wielu tradycyjnych syntezatorów, automatów perkusyjnych i misternych przekształceń elektronicznych, generuje muzykę niezwykle bogatą brzmieniowo i rytmicznie. Dla Robina Storeya tworzenie muzyki jest nieustannym „procesem rozbierania i przebudowy”. Płyty Rapoona ukazywały się w prestiżowych wytwórniach na kilku kontynentach. Polskie wydawnictwo płytowe Zoharum wydało w ostatnich latach wiele niedostępnych już wznowień klasycznych albumów Rapoona oraz kilka pozycji premierowych.

fot-agnieszka-janik

X-Navi:Et

Rafał Iwański – urodzony w 1975 r., artysta dźwięku, perkusjonista, z wykształcenia etnolog. Tworzy muzykę elektroakustyczną budowaną na brzmieniu modyfikowanych analogowo i cyfrowo instrumentów elektronicznych i akustycznych oraz dźwięków znalezionych. Współzałożyciel i muzyk grup HATI (istniejącej od 2001 r., współtworzonej od 2007 r. z Rafałem Kołackim i z innymi muzykami sesyjnymi), Kapital (z Kubą Ziołkiem) i bydgosko-toruńsko-poznańskiego kolektywu Innercity Ensemble, od 2014 r. współtworzy grupę Alameda 5. Rafał Iwański zagrał solo (głównie jako X-NAVI:ET) i z zespołami setki koncertów m.in. w Polsce, Niemczech, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Hiszpanii, Szwajcarii, Norwegii, Francji, Danii, na Litwie, Węgrzech i w USA – także wspólnie z innymi artystami, jak m.in. Z’EV, Richard Pinhas, Peter Votava, Jerzy Mazzoll, Jeff Gburek, John Zorn, Anna Zielińska, Wojciech Jachna, Jacek Buhl, Radek Dziubek, Dariusz Brzostek, Dariusz Wojtaś, Sławomir Ciesielski, Rafał Mazur, Witold Oleszak, Raymond Salvatore Harmon, Xavier Bayle.

Współtworzył projekty audiowizualne Aqualuna (z Anną Pilewicz) i VOICES OF THE COSMOS (z Wojciechem Ziębą i Sebastianem Soberskim – radioobserwatorem z Centrum Astronomii UMK w Toruniu). Brał udział w nagraniu i realizacji kilkudziesięciu albumów wydanych na nośnikach cyfrowych CD i DVD, płytach winylowych i kasetach. W ramach działań grupy HATI prowadzi warsztaty dźwiękowe osadzone w idei i praktyce recyklingu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Jego muzyka jest wydawana w Instant Classic, Zoharum, Wounded Knife i okazjonalnie własnym nakładem w Eter Records. Na początku listopada 2016 krakowska wytwórnia Instant Classic wydaje nowy album X-NAVI:ET pt. „Technosis”.

Gnoza

Gnoza to forma religijnej świadomości zakładającej poznanie i wiedzę jako jedyną drogę do zbawienia, przebudzenia ze snu. Muzyczna, rytualna droga do opuszczania platońskiej jaskini, okraszona mantrowymi, perkusyjnymi rytmami i elektronicznym hałasem.

Strona FB: www.facebook.com/gnoza.ritual

 

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.