Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.

Kate Tempest – The Book Of Traps And Lessons
Jarek Szczęsny:

Próba uchwycenia bałaganu dzisiejszych czasów.



The Left Rib – Corporeal (EP)

Elektroniczna bryza.

Colour Blind wypuszcza w świat kolejną po Ink Project ciekawą produkcję, gdzie brytyjski bas miesza się z futurystycznymi dźwiękami oraz ambientowymi pasażami. Projekt The Left Rib jest kooperacją wokalistki Belle Benham oraz znanego pianisty i producenta Johnny’ego Tomlinsona (współpraca min. z Bonobo). Jak ta współpraca wyszła? Zapraszam do krótkiej recenzji.

Zaczynamy od przestrzennego i ambientowego „Nape” z intrygującą i charakterystyczną linią basową oraz anielskim wokalem Belle. Chmurne syntezatory unoszą się nad morską bryzą a ukryty w oddali śpiew syren przynosi potężny sub-bas oraz estetykę zbliżoną do muzyki dubstep. W „Daughter” wokalistka odnosi się do swoich życiowych przeżyć oraz przemyca autobiograficzne wątki. Wyraźnie słychać dzwoneczki oraz instrument strunowy, którego estetyka wprowadza nas do japońskiej świątyni. Chwilę później eksploduje perkusja oraz towarzyszące jej tempo około 140 bpm z charakterystycznymi rozległymi werblami, wzmocnionymi filtrem echa podźwiękami oraz spadającymi na zimną posadzkę kroplami wody.

„Trails” wita nas gospelowym początkiem, zwieszonymi gdzieś w tle pstrykającymi palcami oraz spiętrzonymi akordami syntezatorów. Delikatne muskanie diod kontrolnych oraz generowanie miękkich elektronicznych akcentów miesza się tutaj z tektonicznym i warczącym basem, co nadaje temu utworowi wyraźną i odczuwalną głębię. W „Evening Star” słychać zgrabne pociągnięcia za struny mojej ulubionej harfy oraz wspaniale prowadzony future bass przy współudziale zglitchowanych organów Hammonda. W połowie utworu pojawiają się partie skrzypiec, tworząc jedyny w swoim rodzaju duet z wokalem Benham. Dodane do epki remiksy utworów „Daughter” oraz „Nape” mogą być gratką dla fanów takich brzmień jak Evertyhing But The Girl (remiks tego pierwszego) oraz tych idących bardziej w stronę chillwave’u (remiks „Nape”). Czekam na LP!

Colour Blind | 21-10-2016

Colour Blind Website

Johnny Tomlinson Official

Blind Colour na FB

The Left Rib na FB

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.