SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z Zoharum

Muzyka na jesień.

Günter Schlienz to weteran niemieckiego eksperymentalnego undergroundu. Od 20 lat współtworzy post-rockowy projekt Navel. Wydaje także muzykę na analogowych nośnikach jako Cosmic Winnetou. Ale przede wszystkim konstruuje syntezatory, na których sam gra. Przykładem jego ostatnich dokonań jest album ”Autumn”, który został zainspirowany trzema jesiennymi miesiącami. Tyle jest też na nim kompozycji, które niespiesznie mkną przed siebie, niczym brązowe liście spadające z drzew. Ich organiczny charakter podkreślają partie waltorni oraz instrumentów perkusyjnych. Sekwencyjna natura brzmień syntezatorów modularnych znakomicie koresponduje z jesienną zadumą i powolnym tempem życia.

„Background Curtain” to efekt współpracy legendy sceny ambientowej Dirka Serriesa (działającego także jako Fear Falls Burning, a wcześniej Vidna Obmana) oraz działającego prężnie od ponad 10 lat Willa Longa, znanego przede wszystkim z projektu Celer. Ten drugi przedstawia pracę nad albumem w kilku słowach: „W 2012 wysłałem Dirkowi jeden długi utwór składający się z rozciągniętych kolaży na taśmę. Nieco później Dirk wysłał mi kilka nagrań, które zrobił słuchając mojego kawałka. Może rok później, wróciłem nagle do naszych utworów już z pewnym dystansem i wpadł mi do głowy pomysł. Pracując nad oryginalnym kawałkiem wysłanym Dirkowi na samym początku jako plik źródłowy, zacząłem nim manipulować w identyczny sposób jak Dirk”. Co z tego wynikło – posłuchajcie sami.

Ab Intra to projekt Radka Kamińskiego wyrażający się w około ambientowych dźwiękach. Po dwóch poprzednich wydawnictwach, prezentuje on na albumie Henosis I-IV” zapis podróży muzycznej, jednoczącej (gr. henosis – jedność, zjednoczenie) przeciwieństwa na różnych poziomach symbolicznych. Dźwięki zawarte na albumie są próbą odzwierciedlenia transformującego procesu wyrażonego poprzez odmienne tony, natężenia i częstotliwości. W tym sensie album stanowi zamkniętą koncepcyjną całość silnie oddziałującą na wyobraźnię słuchaczy.

„Random Soundtrack” zrealizowany przez Mirta to kolejna próba szukania punktu, w którym przecina się muzyka i znalezione dźwięki. Zrąb płyty stworzyło kilka zapomnianych kompozycji i zapisów improwizacji, odnalezionych w pamięci rejestratora, które same, przypadkowo, ułożyły się w całość. Kilka później dodanych elementów jedynie rozwinęło ten szkic w sposób bliski idei André Bretona. Płyta jest jednak bardziej syntezą rzeczywistych obrazów niż surrealistyczną wizją. Za quasifilmową estetyką i pozornie usypiającym dźwiękiem kryje się niepokojąca próba uchwycenia obrazu ostatnich spokojnych dni chaotycznego świata. Płyta wydana nakładem wytwórni Kosmodrone w ekskluzywnej dystrybucji Alchembria.pl.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.