Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Urban Homes – Jams

Kolońskie trio po trzyletniej przerwie wraca z drugą płytą dla Altin Village & Mine.

Grupa Urban Homes powstała w 2008 roku z inicjatywy Benjamina Riedla, Stephana Weinanda i Olivera Bersina. Później dołączył do nich jeszcze jeden muzyk, przez jakiś czas był to kwartet, ale ostatecznie wykrystalizowało się trio. Debiutancki minialbum wypuścili w 2011 roku, choć prawdziwy ich star należy wiązać z opublikowaniem krążka „Centres” (Altin Village & Mine, 2013).

Najnowszy longplay niemieckich artystów nosi tytuł „Jams”, na którym starają się w jakimś stopniu odczarować muzykę taneczną – bawiąc się przy tym rozmaitymi gatunkowymi kliszami z lat 80. Warto podkreślić, że „Jams” zmiksował Jan-Philipp Janzen (Von Spar). I to jest niezły trop, jeśli chodzi o brzmienie tego wydawnictwa, mogącego kojarzyć się właśnie z Von Spar. Członkowie Urban Homes opowiadając o tegorocznym wydawnictwie mają również na myśli coś takiego jak rekonstruowanie dusznej i lekko zadymionej przestrzeni, jaką możemy spotkać w nocnym klubie. Wydaje mi się, że wyszło im to bardzo dobrze.

„Jams” to ponad siedemdziesiąt minut muzyki, ale biorąc pod uwagę choćby takie znakomite utwory jak „4/20 Jam”, „Blue Note Jam” czy „Summer Rolls (Midnight Munchies Jam)”, to Junior Boys i Moderat (mam tu na myśli ich płytę „III”) mogą przecierać im syntezatory lub prosić o udzielenie porad dotyczących kreatywnego spojrzenia na elektronikę. Użycie gitar przez Urban Homes z kolei bym zestawił z projektem Darkside (Nicolas Jaar / Dave Harrington). Niemieckim twórcom nie jest także obcy funk czy disco sprzed kilku dekad, co wyraźnie zaznaczyli w „Rhythm Lovers (Je t’aime Jam)”. W kilku fragmentach słychać też głos Hanitry Wagner (Ωracles, Die Heiterkeit). Z pewnością materiał kolońskiego tria zainteresuje też fanów Hansa-Petera Lindstrøma i Prinsa Thomasa. Przynajmniej utwór „Surreal Thing (Space Jam)” oddaje ducha twórczości Norwegów.

Jak dla mnie „Jams” to jeden z najciekawszych krążków tego roku z szeroko rozumianej inteligentnej muzyki tanecznej.

18.11.2016 | Altin Village & Mine

 

Oficjalna strona zespołu »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Altin Village & Mine »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.