Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.

Gary Holldman – Celina EP
Paweł Gzyl:

Poznański producent rozwija skrzydła.

Brzoska/Marciniak/Markiewicz – Wpław
Jarek Szczęsny:

Sprawdzona formuła.



Koichi Shimizu – Wholetone EP

Dźwięki o wielu wymiarach.

Powołana przez Daniele Antezza wytwórnia Holotone, już 17 stycznia wypuści na światło dzienne nową produkcję. Kto stoi za tym arcyciekawym materiałem? Koichi Shimizu to urodzony w Japonii, a mieszkający i tworzący obecnie w Bangkoku producent, który podobnie jak często współpracujący z nim Antezza, jest przykładem artysty poszukującego i niebojącego się poddać pod ocenę swoich dotychczasowych dokonać, aby chwilę później powrócić z jeszcze ciekawszą porcją muzyki. Sprawdźmy tę produkcję!

Zaczynamy od „Oriens”, gdzie pierwsze dźwięki zdradzają, że będziemy mieć do czynienia z muzyką brutalną i nieprzeniknioną jak czarna dziura. Muzyka Japończyka nosi silne znamiona IDM wspartego surowym industrialem oraz technicznym młotem. Tak też jest w otwierającym numerze. Liczne sprzężenia syntezatorów, kwas wylewany na blachę, potężna stopa oraz szeleszczące perkusjonalia lokują nas gdzieś w centrum olbrzymiej huty oraz przywołują obraz końcowej sceny z filmu Terminator 2.

„Rumble” rozpoczyna bit o pozornie prostej strukturze, ale już po chwili słuchania można wyłapać liczne zapętlone cofnięcia oraz chropowatą powierzchnię syntezatorowych akordów. Niebiańskie pady niosą wysoki chór, który miesza się z acidową estetyką oraz szumiącymi wtrąceniami. Całość robi oszałamiające wrażenie, gdyż zestawienie ze sobą dźwięków o tak różnych wrażeniach słuchowych, tworzy w momencie kulminacyjnym dzieło doskonałe.

„FK” (feat. Federico Nitti) stanowi przykład udanej kolaboracji IDM z rozedrganym glitchem. Drewniane i metalowe werble przeplatają się z owadzią sekcją hi-hatów a kosmiczne diody przekazują sygnał z odległych galaktyk. W pewnym momencie talerze przyspieszają do niebotycznej prędkości i przenoszą nas na pokład kapsuły, która przebija się przez atmosferę nieprzyjaznego Jowisza. Odpadające części świadczą o bliskości katastrofy oraz konieczności wypuszczenia spadochronów.

Silne uderzenie o powierzchnię planety, otwarcie luków bezpieczeństwa i naszym oczom ukazuje się nowa rzeczywistość.

Holotone (HTN002) | 16-01-2017

Holotone FB

Daniele Antezza FB

Koichi Shimizu FB

Dadub FB

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.