Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.



Nowości z Gruenrekorder

Niemiecka wytwórnia ubiegły rok zamknęła dwoma sound art’owymi albumami.

Gruen_165

CLUBbleu – „DARK~asian~ENERGY [singa~core album]” (grudzień 2016 | Gruenrekorder)

To już trzecie wydawnictwo w dyskografii niemieckiego duetu CLUBbleu (Felix Leuschner, Julia Mihály). Oboje są klasycznie wykształconymi muzykami: Leuschner jest perkusistą, kompozytorem a Mihály studiowała śpiew i kompozycję elektroniczną. Ich albumy można określić jako serię portretów miejskich – uwzględniając przy tym architekturę, struktury społeczne i tło kulturowe danego miejsca. Dwa poprzednie krążki duetu ukazały nam Monachium i Augsburg. Na tej najnowszej płycie odwiedzamy Singapur, gdzie artyści zarejestrowali nagrania terenowe poddając je rozmaitym odkształceniom i deformacjom.

Członkowie CLUBbleu wykorzystują szereg różnych procesów i instrumentów: kontrolery gier, czujniki ruchu, perkusję elektroniczną (zintegrowaną ze środowiskiem Max/MSP) czy syntezatory analogowe. Dodatkowo nieustannie twórcy pracują nad własnym oprogramowaniem, a także innowacyjnymi metodami syntezy dźwięku, co w przypadku drugiego zagadnienia najlepiej przedstawia zawartość „DARK~asian~ENERGY [singa~core album]”. Te dziesięć kompozycji wyrastających z sound art’owych korzeni tworzą całościowo przedziwną machinę, obezwładniającą swoimi dźwiękowymi receptorami nasz umysł, przenosząc go w obszar niczym niepohamowanych abstrakcji.

Strona CLUBbleu »Profil na Facebooku »

Gruen_172

murmer – „Songs for forgetting” (grudzień 2016 | Gruenrekorder)

Murmer to solowy projekt Patricka McGinley’a (urodził się w Stanach Zjednoczonych, ale od 1996 roku mieszka w Europie). W 2005 roku po raz pierwszy odwiedził południową Estonię, gdzie ostatecznie osiadł na stałe. W swoich pracach McGinley korzysta z przeróżnego field recordingu, znalezionych przedmiotów (choćby stara antena radiowa) i instrumentów (bandura, cytra, kora). Artysta koncentruje się na dźwiękach krążących wokół nas, na które zazwyczaj nie zwracamy większej uwagi, a wyrwane z kontekstu stają się nie do poznania, obce i niezwykłe: m.in. trzeszczące schody, brzęczenie owadów albo własny oddech. Materiał z „Songs for forgetting” powstawał na przestrzeni wielu lat. Pierwsze nagrania terenowe pochodzą z 2007 roku (Kolonia). W kolejnych latach McGinley udał się do małej estońskiej miejscowości Tõravere, Walencji i Francji. Proces zakończył w 2014 roku na odgłosach kolonii mrówek zarejestrowanych na fińskiej wyspie Kemiö.

„Songs for forgetting”, podobnie jak album duetu CLUBbleu, jest zanurzony zarówno w wielu kontekstach dźwiękowych (ukazywanie konkretnej przestrzeni danego miejsca), jak i wizualnych. Ten drugi aspekt odnosi się do samej okładki wykonanej ze znalezionego papieru, następnie poddanego recyklingowi. Na okładce widnieje też liść osiki (McGinley nagrywał odgłosy liści tego gatunku drzewa), a napis widniejący na winylu został zaczerpnięty ze starego szkolnego zeszytu znalezionego przez artystę w ruinach młyna w pobliżu jego domu. Kompozycje McGinley uwodzą przede wszystkim swoją kruchością, ulotnością, mikro-światem dźwięków zahaczającym o ambientowe formy, co też najlepiej słychać w znakomitym fragmencie „The Third Song For Forgetting”.

 

Strona Gruenrekorder »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze