Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



Beate Bartel & Gudrun Gut

Jedne z najważniejszych kobiet niemieckiej sceny elektronicznej po 25 lat znów razem! Pod koniec stycznia ukaże się ich pierwszy wspólny album.

Kilka miesięcy temu recenzowałem solową płytę Gudrun Gut – „Vogelmixe”, która niespecjalnie została zauważona przez polski krytyków, a szkoda, bo jej ubiegłoroczny materiał zasługuje na szerszą promocję.

27 stycznia Moabit Musik opublikuje dwa krążki: pierwszy to „Sirens” autorstwa Myry Davies / Beate Bartel / Gudrun Gut, zaś drugi to „Instrumentals for Sirens” przygotowany już przez Beate Bartel i Gudrun Gut. Obie panie są niebywale zasłużonymi postaciami dla europejskiej elektroniki. Wystarczy przypomnieć kultowe projekty, jakie współtworzyły artystki: Einstürzende Neubauten, Matador, Mania D., Malaria!, CHBB czy Liaisons Dangereuses. Po wielu latach Bartel i Gut spotkały się na płycie Kanadyjki Myry Davies ‎– „Cities And Girls” (2008), choć Davies i Gut współpracują ze sobą od 1991 roku. Na „Cities And Girls” znajdziemy jedną kompozycję Bartel, pt. „Hanoi”.

Tegoroczny „Sirens” został opatrzony tekstami Davies, w których artystka porusza różne kwestie muzyczne (np. dopisuje swój komentarz do końcowej części opery Richarda Wagnera – „Pierścień Nibelunga”) opowiedziane w formie dowcipnych historii czy poetyckiego reportażu oraz snuje refleksje na temat sztuki, kultury i polityki. Póki co w moje ręce wpadł longplay z instrumentalnymi kompozycjami Bartel i Gut – „Instrumentals for Sirens” (pierwsze pięć utworów przygotowała Bartel, a pozostałe pięć Gut). Niemki eksplorują rozmaite obszary elektroniki. Co ważne, twórczynie świetnie się uzupełniają, tworząc eksperymentalne formy w oparciu o IDM, techno, dub, industrial, kolaż i syntezatory, nie stroniąc od przytomnego wykorzystania sampli z muzyką świata. Wiem, że będę wracał do „Instrumentals for Sirens” – bo to kawał solidnej elektroniki!

 

Strona Gudrun Gut »Profil na Facebooku »Strona Moabit Musik »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.