Alberich – Quantized Angel
Paweł Gzyl:

Suma wszystkich przemian.

Amnesia Scanner And Bill Kouligas – Lexachast
Jarek Szczęsny:

Taniec z kaktusem.

HVL – Rhythmic Sonatas
Paweł Gzyl:

Jak to się robi w Gruzji.

Marek Kamiński – Not Here
Łukasz Komła:

Patrzeć w gwiazdy leżąc wśród nich.

These New Puritans – Inside The Rose
Maciej Kaczmarski:

Na wzburzonym morzu.

Christian Löffler – Graal (Prologue)
Paweł Gzyl:

Popowo i trance’owo.

Ifriqiyya Electrique – Laylet el Booree
Łukasz Komła:

Jeszcze więcej krwi, potu i transu!

Tommy Four Seven – Veer
Paweł Gzyl:

Brytyjski mocarz powraca wreszcie z nowym albumem.

Stefan Goldmann – Tacit Script
Paweł Gzyl:

Konceptualna awangarda wywiedziona z techno i house’u.

DJ Spider – Democide
Paweł Gzyl:

Ucieczka z Nowego Jorku.

Sonmi451 – Nachtmuziek
Ania Pietrzak:

„Nie przeszkadzać”.

Janus Rasmussen – Vin
Mateusz Piżyński:

Deep house’owy kalendarz połówki Kiasmosa.

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 1
Paweł Gzyl:

Nowy cykl kompilacji kolońskiej tłoczni.

Psyk – A Moment Before
Paweł Gzyl:

Hiszpański producent wraca do swoich korzeni.



Beate Bartel & Gudrun Gut

Jedne z najważniejszych kobiet niemieckiej sceny elektronicznej po 25 lat znów razem! Pod koniec stycznia ukaże się ich pierwszy wspólny album.

Kilka miesięcy temu recenzowałem solową płytę Gudrun Gut – „Vogelmixe”, która niespecjalnie została zauważona przez polski krytyków, a szkoda, bo jej ubiegłoroczny materiał zasługuje na szerszą promocję.

27 stycznia Moabit Musik opublikuje dwa krążki: pierwszy to „Sirens” autorstwa Myry Davies / Beate Bartel / Gudrun Gut, zaś drugi to „Instrumentals for Sirens” przygotowany już przez Beate Bartel i Gudrun Gut. Obie panie są niebywale zasłużonymi postaciami dla europejskiej elektroniki. Wystarczy przypomnieć kultowe projekty, jakie współtworzyły artystki: Einstürzende Neubauten, Matador, Mania D., Malaria!, CHBB czy Liaisons Dangereuses. Po wielu latach Bartel i Gut spotkały się na płycie Kanadyjki Myry Davies ‎– „Cities And Girls” (2008), choć Davies i Gut współpracują ze sobą od 1991 roku. Na „Cities And Girls” znajdziemy jedną kompozycję Bartel, pt. „Hanoi”.

Tegoroczny „Sirens” został opatrzony tekstami Davies, w których artystka porusza różne kwestie muzyczne (np. dopisuje swój komentarz do końcowej części opery Richarda Wagnera – „Pierścień Nibelunga”) opowiedziane w formie dowcipnych historii czy poetyckiego reportażu oraz snuje refleksje na temat sztuki, kultury i polityki. Póki co w moje ręce wpadł longplay z instrumentalnymi kompozycjami Bartel i Gut – „Instrumentals for Sirens” (pierwsze pięć utworów przygotowała Bartel, a pozostałe pięć Gut). Niemki eksplorują rozmaite obszary elektroniki. Co ważne, twórczynie świetnie się uzupełniają, tworząc eksperymentalne formy w oparciu o IDM, techno, dub, industrial, kolaż i syntezatory, nie stroniąc od przytomnego wykorzystania sampli z muzyką świata. Wiem, że będę wracał do „Instrumentals for Sirens” – bo to kawał solidnej elektroniki!

 

Strona Gudrun Gut »Profil na Facebooku »Strona Moabit Musik »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.