Makemake – Something Between
Jarek Szczęsny:

Przeciąganie struny.

Juan Atkins & Moritz von Oswald present Borderland – Angles
Krystian Zakrzewski:

Pokątne rozmowy mistrzów.

Jonas Kopp – Cosmic Control Center EP
Krystian Zakrzewski:

Jonas dalej na orbicie.

SassyBlack – New Black Swing
Jarek Szczęsny:

Połowa THEESatisfaction solo.

Karen Gwyer – Rembo
Ania Pietrzak:

Okazuje się, że twarde i szybkie techno może być ciepłe.

Marc Romboy & Dortmunder Philharmoniker – Reconstructing Debussy
Paulina Miedzińska:

Gdzie ten Debussy?

Civvie – Inheritance
Jarek Szczęsny:

Wolność i improwizacja.

Urbanski – Selected Works
Ania Pietrzak:

Muzyczny lek dla wrażliwców, chroniący ich dłonie przed zranieniem.

Andromeda Mega Express Orchestra – Vula
Jarek Szczęsny:

18-osobowa kamanda wywodząca się z Berlina.

Katharina Klement – peripheries
Łukasz Komła:

Austriacka eksperymentatorka wybrała się do Belgradu, żeby odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych z fonosferą tego miejsca.

Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson ‎– Negative Chambers
Mateusz Piżyński:

Harmonia zdefiniowana przez abstrakcyjny i bliżej niezlokalizowany folk.

Pan Daijing – Lack
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów roku.

Kelly Lee Owens – Kelly Lee Owens
Jarek Szczęsny:

Wszystkie grzechy debiutu.

Sharif Sehnaoui / Adam Gołębiewski – Meet The Dragon
Łukasz Komła:

Skrzyżowanie kultur w awangardzie.

Rumah – A View To The Sea EP

Młody londyńczyk serwuje cztery techno dania. Chcecie wiedzieć jak smakują?

Sean Hughes ukrywający się pod pseudonimem Rumah opublikował dotychczas kilka EP-ek, w tym wydane nakładem Blueprint kooperacje z działającym w Bristolu producentem zwanym Progression. Tym razem poprzez oficynę Darko Essera prezentuje nam swoje solowe poczynania w postaci czterech ponad sześciominutowych numerów.Płytę otwiera tytułowy i chyba od razu można napisać, że najlepszy numer, który poza szybką i twardą stopą ciągną do przodu pulsujące dubowym charakterem akordy prowadzące ze sobą minimalistycznie melodyczny dialog. Drugą pozycją jest skręcający w rejony detroit techno „Tobsha”, który budują krótkie, kobiece echo-sample wokalne.

Po przewróceniu płyty na drugą stronę wielopoziomową rytmizacją atakuje od samego początku numer zatytułowany „DOR”. Niedługi rozbieg w postaci wkręcającej się pętli zaczynają przyozdabiać kolejne elementy przyjmujące formę strzępów syntetycznej melodii i snare’ów, kulminacja budowanego napięcia następuje w okolicach połowy kawałka gdy utwór zdecydowanie wjeżdża na proste i przejrzyste tory, po których niczym rozpędzona lokomotywa dojeżdża już do samego końca. Na deser Rumah serwuje szorstki track „Brief Reel” zbudowany dość podobnie do otwierającego „A View To The Sea”, bo na podobnym pulsie syntezatorowych akordów, wyraźnie traktowanych gałką equalizera.

Najnowsza EP-ka Rumah to zróżnicowany i solidny materiał, który na pewno dobrze odnajdzie się w torbie niejednego dj-a. Sam fakt, że takie postaci jak James Ruskin czy teraz Darko Esser zwróciły uwagę na młodego londyńczyka powinien powodować, że fani techno powinni mieć go na oku. Ksywka Rumah z pewnością jeszcze nie raz się nam objawi.

27.01.2017 | Wolfskuil Records

https://soundcloud.com/Rumah
https://www.facebook.com/Rumah/

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze