Bottle Tree – Bottle Tree
Łukasz Komła:

Na chicagowskiej scenie wyrosło butelkowe drzewo!

Seabuckthorn – Turns
Łukasz Komła:

Gitara zapędziła elektronikę do drewnianej chaty.

Tobias. – Eyes In The Center
Paweł Gzyl:

Samoodtwarzająca się elektronika.

Gas – Narkopop
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych powrotów w historii nowej elektroniki.

P.E.A.R.L. – Temptation Through Impatience
Paweł Gzyl:

Sztuka umierania w rytmie techno.

Blaine Todd – Golden Apples of the West
Łukasz Komła:

Czy jedne z najpiękniejszych piosenek tego roku napisał Blaine Todd?

Ulver – The Assassination of Julius Caesar
Adam Mańkowski:

Wilki z północy wciąż kondensują muzyczne stylistyki.

Air Texture Vol. V – Compiled By Spacetime Continuum & Juju & Jordash
Paweł Gzyl:

Ambient to nie zawsze znaczy to samo.

Miwon – Jigsawtooth
Paweł Gzyl:

Wbrew modzie.

Gary Holldman – My Trips EP
Paweł Gzyl:

Tym razem swoje producenckie talenty objawia nam sam szef poznańskiej wytwórni.

Dark Sky – Othona
Paweł Gzyl:

Koniec z komercyjnymi ambicjami.

Go Hiyama – I Am Goodbye
Maciej Kaczmarski:

Go, Hiyama, go!

Ben Long – Standing Alone
Paweł Gzyl:

Kiepska okładka, ale muzyka przednia.

King Ayisoba – 1000 Can Die
Łukasz Komła:

Król na pokładzie Glitterbeatu! 

Rumah – A View To The Sea EP

Młody londyńczyk serwuje cztery techno dania. Chcecie wiedzieć jak smakują?

Sean Hughes ukrywający się pod pseudonimem Rumah opublikował dotychczas kilka EP-ek, w tym wydane nakładem Blueprint kooperacje z działającym w Bristolu producentem zwanym Progression. Tym razem poprzez oficynę Darko Essera prezentuje nam swoje solowe poczynania w postaci czterech ponad sześciominutowych numerów.Płytę otwiera tytułowy i chyba od razu można napisać, że najlepszy numer, który poza szybką i twardą stopą ciągną do przodu pulsujące dubowym charakterem akordy prowadzące ze sobą minimalistycznie melodyczny dialog. Drugą pozycją jest skręcający w rejony detroit techno „Tobsha”, który budują krótkie, kobiece echo-sample wokalne.

Po przewróceniu płyty na drugą stronę wielopoziomową rytmizacją atakuje od samego początku numer zatytułowany „DOR”. Niedługi rozbieg w postaci wkręcającej się pętli zaczynają przyozdabiać kolejne elementy przyjmujące formę strzępów syntetycznej melodii i snare’ów, kulminacja budowanego napięcia następuje w okolicach połowy kawałka gdy utwór zdecydowanie wjeżdża na proste i przejrzyste tory, po których niczym rozpędzona lokomotywa dojeżdża już do samego końca. Na deser Rumah serwuje szorstki track „Brief Reel” zbudowany dość podobnie do otwierającego „A View To The Sea”, bo na podobnym pulsie syntezatorowych akordów, wyraźnie traktowanych gałką equalizera.

Najnowsza EP-ka Rumah to zróżnicowany i solidny materiał, który na pewno dobrze odnajdzie się w torbie niejednego dj-a. Sam fakt, że takie postaci jak James Ruskin czy teraz Darko Esser zwróciły uwagę na młodego londyńczyka powinien powodować, że fani techno powinni mieć go na oku. Ksywka Rumah z pewnością jeszcze nie raz się nam objawi.

27.01.2017 | Wolfskuil Records

https://soundcloud.com/Rumah
https://www.facebook.com/Rumah/

Rekrutujemy! Dołącz do redakcji Nowamuzyka.pl

Chcesz pisać o muzyce? Napisz do nas! Rozpoczęliśmy rekrutację do naszego zespołu. Po prostu wyślij maila z przykładowym tekstem. Dowiedz się więcej tutaj »



Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze