Gas – Rausch
Paweł Gzyl:

Stąd do wieczności.

Nadia Struiwigh – WHRRu
Jarek Szczęsny:

Wspomnienia z dzieciństwa.

Kink Gong – Dian Long: Soundscape China / Destruction of Chinese Pop Songs
Łukasz Komła:

Kink Gong buszował w swoim chińskim żywiole, gdzie zebrał wiele garści nagrań terenowych.

Tensal – Graphical
Paweł Gzyl:

Dwie twarze.

Konieczność – Free Jazz
Jarek Szczęsny:

Zasłużony relaks.

Wolfman – Mark My World Remix EP
Łukasz Komła:

Wariacje na temat jednego utworu zawiniętego w formę remiksów? Najnowsza EP-ka duetu Wolfman spełnia te wymogi.

Aïsha Devi – DNA Feelings
Kasia Jaroch:

Poprzez medytację i terapię dźwiękową, szwajcarska producentka wkracza do świata muzyki. Najlepszego z możliwych światów.

Dwugłos: Jan Jelinek – Zwischen
Redakcja:

Ciekawy eksperyment czy czcza gadanina? Jarek Szczęsny i Maciej Kaczmarski o nowej płycie Jana Jelinka.

Jan Jelinek - Zwischen
Skee Mask – Compro
Paweł Gzyl:

Panorama brytyjskich brzmień sprzed dwóch dekad.

Nur Jaber – If Only – A State Of Peace
Paweł Gzyl:

Mistyka z Bliskiego Wschodu.

Tourist Kid – Crude Tracer
Ania Pietrzak:

Uroki chwilowej niedoskonałości.

Ben McElroy – The Word Cricket Made Her Happy
Jarek Szczęsny:

Folk z dronami.

Wajatta – Casual High Technology
Paweł Gzyl:

House’owy stand-up

Various Artists – Pleasure Instruments
Paweł Gzyl:

Sado-maso techno.



Rumah – A View To The Sea EP

Młody londyńczyk serwuje cztery techno dania. Chcecie wiedzieć jak smakują?

Sean Hughes ukrywający się pod pseudonimem Rumah opublikował dotychczas kilka EP-ek, w tym wydane nakładem Blueprint kooperacje z działającym w Bristolu producentem zwanym Progression. Tym razem poprzez oficynę Darko Essera prezentuje nam swoje solowe poczynania w postaci czterech ponad sześciominutowych numerów.Płytę otwiera tytułowy i chyba od razu można napisać, że najlepszy numer, który poza szybką i twardą stopą ciągną do przodu pulsujące dubowym charakterem akordy prowadzące ze sobą minimalistycznie melodyczny dialog. Drugą pozycją jest skręcający w rejony detroit techno „Tobsha”, który budują krótkie, kobiece echo-sample wokalne.

Po przewróceniu płyty na drugą stronę wielopoziomową rytmizacją atakuje od samego początku numer zatytułowany „DOR”. Niedługi rozbieg w postaci wkręcającej się pętli zaczynają przyozdabiać kolejne elementy przyjmujące formę strzępów syntetycznej melodii i snare’ów, kulminacja budowanego napięcia następuje w okolicach połowy kawałka gdy utwór zdecydowanie wjeżdża na proste i przejrzyste tory, po których niczym rozpędzona lokomotywa dojeżdża już do samego końca. Na deser Rumah serwuje szorstki track „Brief Reel” zbudowany dość podobnie do otwierającego „A View To The Sea”, bo na podobnym pulsie syntezatorowych akordów, wyraźnie traktowanych gałką equalizera.

Najnowsza EP-ka Rumah to zróżnicowany i solidny materiał, który na pewno dobrze odnajdzie się w torbie niejednego dj-a. Sam fakt, że takie postaci jak James Ruskin czy teraz Darko Esser zwróciły uwagę na młodego londyńczyka powinien powodować, że fani techno powinni mieć go na oku. Ksywka Rumah z pewnością jeszcze nie raz się nam objawi.

27.01.2017 | Wolfskuil Records

https://soundcloud.com/Rumah
https://www.facebook.com/Rumah/

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze