Immortal Onion – Ocelot of Salvation
Jarek Szczęsny:

Wielowarstwowa cebula.

Lee Gamble – Mnestic Pressure
Paweł Gzyl:

Od nowoczesnej bass music do klasycznego IDM-u.

Special Request – Belief System
Paweł Gzyl:

Wyznanie wiary w połamane rytmy.

Speech Debelle – Tantil before I breathe
Jarek Szczęsny:

Miłość, gniew, problemy rasowe, tożsamościowe oraz rozedrgany obraz rzeczywistości.

Johannes Heil – Gospel
Paweł Gzyl:

Jedenasty album w dorobku niemieckiego weterana.

Ziúr – U Feel Anything?
Kasia Jaroch:

Producentka z Berlina nie oczekuje twojej sympatii.

Nosaj Thing – Parallels
Bartek Woynicz:

Drift -> Home -> Fated -> Parallels…

Kaitlyn Aurelia Smith – The Kid
Jarek Szczęsny:

Dziecięca perspektywa.

Juju & Jordash – Sis-Boom-Bah
Paweł Gzyl:

Powiew ciepłego wiatru znad pustyni.

Normal Echo – Kaskady
Jarek Szczęsny:

Szczęsny o Szczęsnym.

Abatwa (The Pygmy) – Why Did We Stop Growing Tall?
Łukasz Komła:

Nieczęsto stykamy się z muzyką z Rwandy, kraju dotkniętego krwawym ludobójstwem.

Krikor Kouchian – Pacific Alley
Paweł Gzyl:

Nocny spacer po plaży nad Pacyfikiem.

Shorelights – Summer Cottage Soundscapes
Paweł Gzyl:

Trzech dżentelmenów nad jeziorem.

Širom – I Can Be a Clay Snapper
Łukasz Komła:

Słoweńskie trio uczyniło z tradycji przyszłość.  

Rumah – A View To The Sea EP

Młody londyńczyk serwuje cztery techno dania. Chcecie wiedzieć jak smakują?

Sean Hughes ukrywający się pod pseudonimem Rumah opublikował dotychczas kilka EP-ek, w tym wydane nakładem Blueprint kooperacje z działającym w Bristolu producentem zwanym Progression. Tym razem poprzez oficynę Darko Essera prezentuje nam swoje solowe poczynania w postaci czterech ponad sześciominutowych numerów.Płytę otwiera tytułowy i chyba od razu można napisać, że najlepszy numer, który poza szybką i twardą stopą ciągną do przodu pulsujące dubowym charakterem akordy prowadzące ze sobą minimalistycznie melodyczny dialog. Drugą pozycją jest skręcający w rejony detroit techno „Tobsha”, który budują krótkie, kobiece echo-sample wokalne.

Po przewróceniu płyty na drugą stronę wielopoziomową rytmizacją atakuje od samego początku numer zatytułowany „DOR”. Niedługi rozbieg w postaci wkręcającej się pętli zaczynają przyozdabiać kolejne elementy przyjmujące formę strzępów syntetycznej melodii i snare’ów, kulminacja budowanego napięcia następuje w okolicach połowy kawałka gdy utwór zdecydowanie wjeżdża na proste i przejrzyste tory, po których niczym rozpędzona lokomotywa dojeżdża już do samego końca. Na deser Rumah serwuje szorstki track „Brief Reel” zbudowany dość podobnie do otwierającego „A View To The Sea”, bo na podobnym pulsie syntezatorowych akordów, wyraźnie traktowanych gałką equalizera.

Najnowsza EP-ka Rumah to zróżnicowany i solidny materiał, który na pewno dobrze odnajdzie się w torbie niejednego dj-a. Sam fakt, że takie postaci jak James Ruskin czy teraz Darko Esser zwróciły uwagę na młodego londyńczyka powinien powodować, że fani techno powinni mieć go na oku. Ksywka Rumah z pewnością jeszcze nie raz się nam objawi.

27.01.2017 | Wolfskuil Records

https://soundcloud.com/Rumah
https://www.facebook.com/Rumah/

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze