Porter Ricks – Anguilla Electrica
Paweł Gzyl:

Osiemnaście lat przerwy. I co?

Goldie – The Journey Man
Ania Pietrzak:

Dojrzały i świetny powrót legendy, ba, Cesarza drum’n’bassu!

Philippe Hallais – An American Hero
Krystian Zakrzewski:

Trochę Twin Pekas. Trochę Eraserhead.

Roots In Heaven – Petites Madeleines
Paweł Gzyl:

Muzyka jak powieść.

Manu Delago – Metromonk
Jarek Szczęsny:

Solowa płyta współpracownika Björk.

Sterac Electronics – Things To Think About
Paweł Gzyl:

Tańczymy breakdance!

Pin Park – Krautpark
Jarek Szczęsny:

Noc żywych syntezatorów.

Hurray For The Riff Raff – The Navigator
Jarek Szczęsny:

Zdecydowanie jedna z najlepszych płyt tego roku.

Jean-Michel Blais & CFCF – Cascades
Bartosz Latko:

Jeśli szukasz albumu który ukoi nerwy i pozytywnie nastroi – to właśnie go znalazłeś.

Si Begg – Blueprints
Paweł Gzyl:

Elektronika z czasu maszyn parowych.

Broken English Club – The English Beach
Paweł Gzyl:

Piękno industrialnego rozpadu.

Wandl – It’s All Good Tho
Ania Pietrzak:

Przesłodzone ballady o lekkim zabarwieniu elektronicznym (tylko dla fanów tego typu zjawisk).

Boston 168 – 90s Space EP
Krystian Zakrzewski:

Prom kosmiczny zwany muzyką.

Wojciech Golczewski – The Signal
Jarek Szczęsny:

Trasa Poznań – Galaktyka.

Rumah – A View To The Sea EP

Młody londyńczyk serwuje cztery techno dania. Chcecie wiedzieć jak smakują?

Sean Hughes ukrywający się pod pseudonimem Rumah opublikował dotychczas kilka EP-ek, w tym wydane nakładem Blueprint kooperacje z działającym w Bristolu producentem zwanym Progression. Tym razem poprzez oficynę Darko Essera prezentuje nam swoje solowe poczynania w postaci czterech ponad sześciominutowych numerów.Płytę otwiera tytułowy i chyba od razu można napisać, że najlepszy numer, który poza szybką i twardą stopą ciągną do przodu pulsujące dubowym charakterem akordy prowadzące ze sobą minimalistycznie melodyczny dialog. Drugą pozycją jest skręcający w rejony detroit techno „Tobsha”, który budują krótkie, kobiece echo-sample wokalne.

Po przewróceniu płyty na drugą stronę wielopoziomową rytmizacją atakuje od samego początku numer zatytułowany „DOR”. Niedługi rozbieg w postaci wkręcającej się pętli zaczynają przyozdabiać kolejne elementy przyjmujące formę strzępów syntetycznej melodii i snare’ów, kulminacja budowanego napięcia następuje w okolicach połowy kawałka gdy utwór zdecydowanie wjeżdża na proste i przejrzyste tory, po których niczym rozpędzona lokomotywa dojeżdża już do samego końca. Na deser Rumah serwuje szorstki track „Brief Reel” zbudowany dość podobnie do otwierającego „A View To The Sea”, bo na podobnym pulsie syntezatorowych akordów, wyraźnie traktowanych gałką equalizera.

Najnowsza EP-ka Rumah to zróżnicowany i solidny materiał, który na pewno dobrze odnajdzie się w torbie niejednego dj-a. Sam fakt, że takie postaci jak James Ruskin czy teraz Darko Esser zwróciły uwagę na młodego londyńczyka powinien powodować, że fani techno powinni mieć go na oku. Ksywka Rumah z pewnością jeszcze nie raz się nam objawi.

27.01.2017 | Wolfskuil Records

https://soundcloud.com/Rumah
https://www.facebook.com/Rumah/


Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze