Ljerke – Ljerke
Jarek Szczęsny:

Malownicza forma życia.

Fahrland – Mixtape Vol. I
Paweł Gzyl:

Domowe melodie.

Wojciech Jachna / Ksawery Wójciński – Conversation with Space
Jarek Szczęsny:

Nie ma to jak sobie pogadać.

Kazuya Nagaya – Microscope of Heraclitus
F P:

Natura lubi się ukrywać

Syny – Sen
Jarek Szczęsny:

Dużo, ciemno i głośno.

Fluxion – Ripple Effect
Paweł Gzyl:

Odświeżająca wersja gatunku.

FFRANCIS – Off The Grid
Ania Pietrzak:

Najciekawszy „polski” mariaż popu i elektroniki, polecany w szczególności sceptykom tego pierwszego.

Rebekah – My Heart Bleeds Black
Paweł Gzyl:

Jaki tytuł, taka muzyka.

Lemiszewski/Olter – Post Refference
Jarek Szczęsny:

To ja sobie poleżę.

Ursula K. Le Guin & Todd Barton – Music and Poetry of the Kesh
Jarek Szczęsny:

Czytajcie i słuchajcie.

Kapital & Richard Pinhas – Flux
Łukasz Komła:

Ziemianie z planety Flux!

Dax J – Offending Public Morality
Paweł Gzyl:

Apologia wolności twórczej.

Jerzy Przeździecki & Andrzej Karałow – Wir
Łukasz Komła:

Wyimprowizowana opowieść na fortepian i syntezatory modularne.  

Jackie-O Motherfucker – Bloom
Łukasz Komła:

Eksperymentalni Amerykanie.



Visible Cloaks

Duet z Portland wraca z trzecim wydawnictwem. Tym razem opublikowanym przez oficynę Rvng Intl.

Projekt Visible Cloaks założyli w 2010 roku Spencer Doran i Ryan Carlile. Pięć lat później ukazał się ich pierwszy album „Visible Cloaks” (Musique Plastique).

Najnowsza ich płyta „Reassemblage” (17.02.2017 | Rvng Intl) składa się z wielu ciekawych kontekstów. Na przykład mamy swego rodzaju hołd złożony przez amerykańskich twórców dla japońskiej muzyki ambientowej, popowej czy eksperymentalnej (np. Yellow Magic Orchestra), ale pochodzącej z konkretnego wycinka czasowego, czyli z lat 1980 – 1986. Tytuł longplaya z kolei odnosi się do filmu dokumentalnego z 1983 roku wietnamskiej reżyserki, pisarki, kompozytorki Trin T Minha-ha. Obraz przedstawia ludzi żyjących na wsi w postkolonialnym Senegalu (obejrzyj).

Doran i Carlile użyli różnych instrumentów wirtualnych, między innymi 16-głosowego, cyfrowego samplera i syntezatora addytywnego firmy Fairlight, gdzie indziej wykorzystali tzw. motion graphics („Terrazzo”), a także brzmienia żywych instrumentów – rozmaitych młoteczków perkusyjnych oraz bambusowych rurek. W utworze „Valve” swego głosu użyczyła Japonka Miyako Koda (w 2016 roku wydała interesujący album „In The Shadow Of Jupiter”), zaś w „Neume” Matt Carlson (znany z Bonus, Children of Mom, Golden Retriever). Nagrania z Visible Cloaks skojarzyły mi się trochę z tym, co znamy z „Songs From Okinawa” Svena Kacireka. Ale „Reassemblage” to przede wszystkim muzyka do której chce się wracać, gdyż zaskakuje wielowymiarowością kulturową i brzmieniową (od ambientu, minimalizmu po elementy jazzu).

 

Strona Rvng Intl »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze