Bottle Tree – Bottle Tree
Łukasz Komła:

Na chicagowskiej scenie wyrosło butelkowe drzewo!

Seabuckthorn – Turns
Łukasz Komła:

Gitara zapędziła elektronikę do drewnianej chaty.

Tobias. – Eyes In The Center
Paweł Gzyl:

Samoodtwarzająca się elektronika.

Gas – Narkopop
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych powrotów w historii nowej elektroniki.

P.E.A.R.L. – Temptation Through Impatience
Paweł Gzyl:

Sztuka umierania w rytmie techno.

Blaine Todd – Golden Apples of the West
Łukasz Komła:

Czy jedne z najpiękniejszych piosenek tego roku napisał Blaine Todd?

Ulver – The Assassination of Julius Caesar
Adam Mańkowski:

Wilki z północy wciąż kondensują muzyczne stylistyki.

Air Texture Vol. V – Compiled By Spacetime Continuum & Juju & Jordash
Paweł Gzyl:

Ambient to nie zawsze znaczy to samo.

Miwon – Jigsawtooth
Paweł Gzyl:

Wbrew modzie.

Gary Holldman – My Trips EP
Paweł Gzyl:

Tym razem swoje producenckie talenty objawia nam sam szef poznańskiej wytwórni.

Dark Sky – Othona
Paweł Gzyl:

Koniec z komercyjnymi ambicjami.

Go Hiyama – I Am Goodbye
Maciej Kaczmarski:

Go, Hiyama, go!

Ben Long – Standing Alone
Paweł Gzyl:

Kiepska okładka, ale muzyka przednia.

King Ayisoba – 1000 Can Die
Łukasz Komła:

Król na pokładzie Glitterbeatu! 

Visible Cloaks

Duet z Portland wraca z trzecim wydawnictwem. Tym razem opublikowanym przez oficynę Rvng Intl.

Projekt Visible Cloaks założyli w 2010 roku Spencer Doran i Ryan Carlile. Pięć lat później ukazał się ich pierwszy album „Visible Cloaks” (Musique Plastique).

Najnowsza ich płyta „Reassemblage” (17.02.2017 | Rvng Intl) składa się z wielu ciekawych kontekstów. Na przykład mamy swego rodzaju hołd złożony przez amerykańskich twórców dla japońskiej muzyki ambientowej, popowej czy eksperymentalnej (np. Yellow Magic Orchestra), ale pochodzącej z konkretnego wycinka czasowego, czyli z lat 1980 – 1986. Tytuł longplaya z kolei odnosi się do filmu dokumentalnego z 1983 roku wietnamskiej reżyserki, pisarki, kompozytorki Trin T Minha-ha. Obraz przedstawia ludzi żyjących na wsi w postkolonialnym Senegalu (obejrzyj).

Doran i Carlile użyli różnych instrumentów wirtualnych, między innymi 16-głosowego, cyfrowego samplera i syntezatora addytywnego firmy Fairlight, gdzie indziej wykorzystali tzw. motion graphics („Terrazzo”), a także brzmienia żywych instrumentów – rozmaitych młoteczków perkusyjnych oraz bambusowych rurek. W utworze „Valve” swego głosu użyczyła Japonka Miyako Koda (w 2016 roku wydała interesujący album „In The Shadow Of Jupiter”), zaś w „Neume” Matt Carlson (znany z Bonus, Children of Mom, Golden Retriever). Nagrania z Visible Cloaks skojarzyły mi się trochę z tym, co znamy z „Songs From Okinawa” Svena Kacireka. Ale „Reassemblage” to przede wszystkim muzyka do której chce się wracać, gdyż zaskakuje wielowymiarowością kulturową i brzmieniową (od ambientu, minimalizmu po elementy jazzu).

 

Strona Rvng Intl »Profil na Facebooku »

Rekrutujemy! Dołącz do redakcji Nowamuzyka.pl

Chcesz pisać o muzyce? Napisz do nas! Rozpoczęliśmy rekrutację do naszego zespołu. Po prostu wyślij maila z przykładowym tekstem. Dowiedz się więcej tutaj »



Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze