Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.

Various Artists – Air Texture Vol. VI – Selected By Steffi & Martyn
Paweł Gzyl:

Breakbeatowa wersja ambientu.

Szun Waves – New Hymn To Freedom
Jarek Szczęsny:

Pasuje jak ulał.

Stephen Lopkin – Clyde Built
Paweł Gzyl:

Świetlista elektronika w stylu Motor City.

Oiseaux-Tempête – Tarab
Łukasz Komła:

Nie pomińcie tego!



30drop – The Times Of Cruel Miracles

„Solaris” w wersji techno.

Odbywający się od kilkunastu lat w Barcelonie festiwal nowej elektroniki pod nazwą Sonar wywarł ogromny wpływ na rozwój lokalnej sceny muzycznej. Już w minionej dekadzie swoje talenty objawiło wielu młodych producentów z Hiszpanii i Portugalii. Wyjątkowo aktywni okazali się twórcy nowoczesnego techno – a jednym z nich jest artysta ukrywający się pod enigmatycznym pseudonimem 30drop.

Choć był aktywny w klubowym kręgu już od końca lat 90. – to zaczynał jako didżej. Swe pierwsze utwory firmowane aktualnym szyldem zaprezentował dopiero trzy lata temu, włączając się w nową falę europejskiego techno. Publikował głównie nakładem własnej tłoczni, choć debiutancki album wydała mu w 2015 roku na kasecie amerykańska firma Detroit Underground, prowadzona przez starszego kolegę po fachu – Kero.

Dziś trafia do nas druga płyta barcelońskiego producenta – tym razem w wersji winylowej. Wypełnia ją dwanaście premierowych nagrań, które pod względem brzmienia i tematyki układają się w spójną całość. To przede wszystkim minimalowe techno ze szkoły Roberta Hooda i Jeffa Millsa z początku lat 90., skoncentrowane na laboratoryjnych loopach i perkusyjnych efektach, owocujących hipnotyczną transowością („Captured Rotation” czy „Standard Model”).

Od czasu do czasu 30drop pozwala sobie na dyskretne modyfikacje tej formuły. „NGC1277” i „Future Teller” eksplodują sonicznymi akordami rodem z „Punishera” Underground Resistance, a uzupełniają je acidowe efekty i metaliczne bębny. Kiedy indziej znów rytmika poszczególnych nagrań nabiera większego ciężaru, lokując się raz w pobliżu twardego hard techno („Approaching Lights”), a kiedy indziej – masywnego dub techno („The Mirror”).

Inspiracją do stworzenia materiału na „The Times Of Cruel Miracles” była dla hiszpańskiego producenta lektura „Solaris” Stanisława Lema. I to właśnie refleksja nad konsekwencjami potencjalnego spotkania dwóch odmiennych cywilizacji sprawiła, że otrzymaliśmy ten concept-album. W efekcie zestaw ten w naturalny sposób kojarzy się z pierwszym tego rodzaju wydawnictwem w historii techno – „Discovers The Rings Of Saturn” tria X-102 sprzed 25 lat. Nic w tym złego oczywiście – wszak to jak najlepszy wzór do naśladowania.

30drop 2017

www.30drop.com/artist/30drop

www.facebook.com/30drop

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze