Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.



El Far3i

Jeden z członków jordańskiej grupy 47SOUL nagrywa też solowe płyty, na których odnajduje się w roli songwritera i rapera.

El Far3i to solowy projekt Palestyńczyka Tareqa Abu Kwaika mieszkającego w Jordanii, gdzie współtworzy kapitalny zespół 47SOUL. W 2015 roku wydali jedną EP’kę „Shamstep”. Na razie cisza, ale wciąż czekam na ich nowe nagrania. Kwaik jest także zaangażowany w hip-hopowe przedsięwzięcie Mc Far3 El Madakhil, a niegdyś jako perkusista występował z El Morabba3 i Sign Of Thyme.

Niesamowicie utalentowany wokalista swobodnie przechodzi od nastrojowych utworów z gitarą, żywiołowego szaleństwa z 47SOUL, a kończy na sprawnie zaśpiewanym rapie. Jest też jedna rzecz łącząca El Far3i’ego z Polską – piłka błotna. W 2015 roku film pokazujący przygotowania białostockiej drużyny Torfowy DrTUSZ do Mistrzostwa Świata w Piłce Błotnej w Istambule został uzupełniony o muzykę Tareqa. Tutaj można obejrzeć wideo.

El Far3i na swojej najnowszej płycie „El Rajol El Khashabi” (21 marca 2017 | Immortal Entertainment) zrezygnował z elektroniki, zamieniając ją na brzmienie gitary akustycznej. Jego nietuzinkowy głos o przybrudzonej chrypie, bliskowschodniej ornamentyce (melizmaty) dają poczucie obcowania z wyjątkowym instrumentem.

Cały album można odsłuchać na stronie Bandcamp: elfar3i.bandcamp.com

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.