Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.



Aktywne poznawanie muzyki

Odwiedźcie Dom Dźwięku w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie.

Dom Dźwięku to instalacja performatywna z muzyką Wojtka Blecharza. To miejsce spotkania, wspólnego spędzenia czasu, w którym widzowie wraz z aktorami aktywnie współtworzą dźwięki, poznają instrumenty. W tej muzycznej instalacji będzie można wziąć udział trzykrotnie w ciągu dnia, o godzinie 18:10, 19:00 i 19:50, ten schemat będzie zachowany w każdym dniu spektaklu. Najbliższe spektakle w MOS odbędą się w dniach: 1, 2 i 4,5 kwietnia, bilety w cenie 25 i 35 zł.

Wojtek  Blecharz to jeden z niewielu polskich kompozytorów muzyki poważnej młodego pokolenia, który jest znany na całym świecie. Z wykształcenia jest oboistą i kompozytorem, ukończył klasę kompozycji w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (AMFC) w Warszawie i obronił doktorat na słynnej University of California w San Diego. Jest laureatem wielu konkursów krajowych i zagranicznych, ma w dorobku utwory orkiestrowe, kameralne, solowe, chóralne oraz muzykę do sztuk teatralnych i teatru tańca.

Tworzy instalacje dźwiękowe i audiowizualne, teatr instrumentalny, multimedialne formy muzyczne. Zrealizował m.in. trzy projekty operowe: operę-instalację Transcryptum wTeatrze Wielkim w Warszawie i Park-Operę (Teatr Powszechny) w Parku Skaryszewskim i Body -Operę pokazaną na festiwalu w Huddersfield.  Dom Dźwięku, to kolejna Body-Operze i Soundwork z TRWarszawa propozycja nowego modelu odbioru muzyki, który znacznie lepiej odnajduje się w kontekście teatralnym niż w sali filharmonii.

Temat obecności w dźwięku jest czymś, co nurtuje mnie od dłuższego czasu, w szczególności fakt, że w zachodnich społeczeństwach zwyczaj wspólnego muzykowania np. dla zabawy, przy pracy, czy w celach rytualnych, praktycznie wymarł, a muzyka utraciła wiele ze swoich pierwotnych społecznych funkcji w kontekście zbiorowości czy uczestnictwa. Obecnie tylko nieliczni kompozytorzy piszą muzykę przeznaczoną do grania dla szerszych grup odbiorców, dziś głównie po wyselekcjonowanego grona wykonawców – tłumaczy kompozytor.

W spektaklu zagrają aktorzy Bożena Adamek, Lidia Bogaczówna, Halina Jarczyk, Ewelina Przybyła, Andrzej Bonarek i Tadeusz Zięba oraz muzycy Sara Haber i Dariusz Rogowski.

Więcej informacji: www.mos.art.pl

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.