Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.

Teo Olter – Mirów
Jarek Szczęsny:

Strefa komfortu.

John Tejada – Live Rytm Trax
Paweł Gzyl:

Jak brzmi muzyka amerykańskiego producenta na żywo?

Various Artists – Pop Ambient 2019
Paweł Gzyl:

Soundtrack do przejścia jesieni w zimę.

Slam – Athenaeum 101
Paweł Gzyl:

Godzinna podróż przez historię elektroniki.

Vril ‎– Anima Mundi
Ania Pietrzak:

Orbitowanie bez cukru.

Wolność – Outlines
Jarek Szczęsny:

Skład marzenie.

Chrissy – Resilience
Paweł Gzyl:

Rave dla muzycznych erudytów.

Jacek Sienkiewicz – On And On
Paweł Gzyl:

Twarde bity i kosmiczna elektronika.

Black Sea Dahu – White Creatures
Łukasz Komła:

Silny uścisk szczerego debiutu!

Rings Around Saturn – Rings Around Saturn
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro z Antypodów.

Kelly Moran – Ultraviolet
Jarek Szczęsny:

Po nitce na księżyc.



Aktywne poznawanie muzyki

Odwiedźcie Dom Dźwięku w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie.

Dom Dźwięku to instalacja performatywna z muzyką Wojtka Blecharza. To miejsce spotkania, wspólnego spędzenia czasu, w którym widzowie wraz z aktorami aktywnie współtworzą dźwięki, poznają instrumenty. W tej muzycznej instalacji będzie można wziąć udział trzykrotnie w ciągu dnia, o godzinie 18:10, 19:00 i 19:50, ten schemat będzie zachowany w każdym dniu spektaklu. Najbliższe spektakle w MOS odbędą się w dniach: 1, 2 i 4,5 kwietnia, bilety w cenie 25 i 35 zł.

Wojtek  Blecharz to jeden z niewielu polskich kompozytorów muzyki poważnej młodego pokolenia, który jest znany na całym świecie. Z wykształcenia jest oboistą i kompozytorem, ukończył klasę kompozycji w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (AMFC) w Warszawie i obronił doktorat na słynnej University of California w San Diego. Jest laureatem wielu konkursów krajowych i zagranicznych, ma w dorobku utwory orkiestrowe, kameralne, solowe, chóralne oraz muzykę do sztuk teatralnych i teatru tańca.

Tworzy instalacje dźwiękowe i audiowizualne, teatr instrumentalny, multimedialne formy muzyczne. Zrealizował m.in. trzy projekty operowe: operę-instalację Transcryptum wTeatrze Wielkim w Warszawie i Park-Operę (Teatr Powszechny) w Parku Skaryszewskim i Body -Operę pokazaną na festiwalu w Huddersfield.  Dom Dźwięku, to kolejna Body-Operze i Soundwork z TRWarszawa propozycja nowego modelu odbioru muzyki, który znacznie lepiej odnajduje się w kontekście teatralnym niż w sali filharmonii.

Temat obecności w dźwięku jest czymś, co nurtuje mnie od dłuższego czasu, w szczególności fakt, że w zachodnich społeczeństwach zwyczaj wspólnego muzykowania np. dla zabawy, przy pracy, czy w celach rytualnych, praktycznie wymarł, a muzyka utraciła wiele ze swoich pierwotnych społecznych funkcji w kontekście zbiorowości czy uczestnictwa. Obecnie tylko nieliczni kompozytorzy piszą muzykę przeznaczoną do grania dla szerszych grup odbiorców, dziś głównie po wyselekcjonowanego grona wykonawców – tłumaczy kompozytor.

W spektaklu zagrają aktorzy Bożena Adamek, Lidia Bogaczówna, Halina Jarczyk, Ewelina Przybyła, Andrzej Bonarek i Tadeusz Zięba oraz muzycy Sara Haber i Dariusz Rogowski.

Więcej informacji: www.mos.art.pl

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze