Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.



AL-90 – Cheremushki Groove

Najprawdopodobniej najlepszy lo-fi house w tym roku. Prosto z Murmańska.

Rosyjska scena niszowej tanecznej elektroniki obfituje w nowe twarze. Poza młodymi artystami z Moskwy, takimi jak Buttechno, Lapti, czy Kedr Livanskiy, w gronie tym znajduje się także pochodząca z Murmańska AL-90 i jest to bez wątpienia kolejna postać, którą warto na tej scenie śledzić. Po raz pierwszy usłyszeliśmy o niej cztery lata temu za sprawą epki Mechanism Of Self​-​Destruction. W następnych wydawnictwach artystka zrezygnowała jednak z burialopodobnych rytmów garage/downtempo prezentowanych na debiutanckim wydawnictwie na rzecz charakterystycznego, lekko zgaszonego, melodyjnego house’u. Jej dwie kolejne epki ukazały się w gruzińskim Zip Sound Recordings oraz brytyjskim Reckno. Na szczególne pochwały zasługuje jednak, ostatnia na ten moment, kaseta jej dzieła – CODE-915913 wydana dwa lata temu przez label Fuselab.

Po trzyletniej przerwie AL-90 powraca z epką Cheremushki Groove. Płyta nagrana dla brytyjskiego Tape Throb zawiera trzy premierowe produkcje, którym towarzyszy remiks autorstwa współzałożyciela labelu – Andrew Morrisona, czyli The Cyclist. W tytułowym Cheremushki Groove skomponowanym przez Rosjankę wspólnie z Monokle, zgrabne melodie wystukiwane na Moogu perfekcyjnie spajają się w tle z pulsującym basem i samplami wędrujących gdzieś dookoła zapętlonych wokali, przywodząc na myśl niektóre z produkcji Willie’go Burnsa, czy Legowelta. Pozytywne house’owe rytmy AL-90 znajdują swoje dalsze rozwinięcie w parkietowym Fluid oraz wspomnianym, mocno basowym, remiksie The Cyclist. W otwierającej drugą stronę krążka partii Cataract magiczny klimat dyktują już z kolei okraszone subtelnymi padami rytmy hardcore.

Dziesięciu losowo wybranych nabywców płyty z bandcampa Tape Throb otrzyma dodatkowo ręcznie wykonaną slipmatę labelu. To kolejny argument na to, żeby nie zwlekać z kupnem tego krążka!

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.