Makemake – Something Between
Jarek Szczęsny:

Przeciąganie struny.

Juan Atkins & Moritz von Oswald present Borderland – Angles
Krystian Zakrzewski:

Pokątne rozmowy mistrzów.

Jonas Kopp – Cosmic Control Center EP
Krystian Zakrzewski:

Jonas dalej na orbicie.

SassyBlack – New Black Swing
Jarek Szczęsny:

Połowa THEESatisfaction solo.

Karen Gwyer – Rembo
Ania Pietrzak:

Okazuje się, że twarde i szybkie techno może być ciepłe.

Marc Romboy & Dortmunder Philharmoniker – Reconstructing Debussy
Paulina Miedzińska:

Gdzie ten Debussy?

Civvie – Inheritance
Jarek Szczęsny:

Wolność i improwizacja.

Urbanski – Selected Works
Ania Pietrzak:

Muzyczny lek dla wrażliwców, chroniący ich dłonie przed zranieniem.

Andromeda Mega Express Orchestra – Vula
Jarek Szczęsny:

18-osobowa kamanda wywodząca się z Berlina.

Katharina Klement – peripheries
Łukasz Komła:

Austriacka eksperymentatorka wybrała się do Belgradu, żeby odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych z fonosferą tego miejsca.

Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson ‎– Negative Chambers
Mateusz Piżyński:

Harmonia zdefiniowana przez abstrakcyjny i bliżej niezlokalizowany folk.

Pan Daijing – Lack
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów roku.

Kelly Lee Owens – Kelly Lee Owens
Jarek Szczęsny:

Wszystkie grzechy debiutu.

Sharif Sehnaoui / Adam Gołębiewski – Meet The Dragon
Łukasz Komła:

Skrzyżowanie kultur w awangardzie.

3 pytania – Łukasz Napora

Tuż przed Audioriver Music Conference przepytujemy współorganizatora tego wydarzenia.

Łukasz Napora – dziennikarz muzyczny związany niegdyś z Sound Revolt, Laif, Viva oraz 4fun.tv, producent muzyczny. Prowadził cotygodniową, dwugodzinną audycję w Czwórce (Polskie Radio) oraz Rockfiler i NU Shouts Chart w Rebel:tv. Dziś odpowiedzialny przede wszystkim za marketing i PR festiwalu Audioriver, współtworzy także program tego wydarzenia.

Czego ostatnio słuchasz?
– Depeche Mode „Spirit”. Nie jest to jakaś wybitna płyta, ale jako odwieczny fan Depeche Mode, nie mógłbym nie spędzić z nią paru chwil.

– Kneebody „Anti-Hero”. Do jazzu zaglądam rzadko i zwykle za namową brata, który podsuwa mi różne perełki. Znów nie zawiódł.

– Audiobook „Cień Góry” Gregory’ego Davida Robertsa. Audiobooki to idealne rozwiązanie dla fanów literatury, którzy cały dzień pracują z tekstem i w wolnym czasie nie mają już ochoty na więcej liter.

Nad czym obecnie pracujesz?
Poza Konferencją Muzyczną Audioriver, która już 8 kwietnia odbędzie się w Łodzi, pracujemy bardzo mocno nad nową serią projektu Technikum Taneczne, realizowanego wspólnie z BURN Energy. W zeszłym roku opublikowaliśmy trzy krótkie filmy traktujące o terminologii używanej w świecie muzyki elektronicznej. Wyjaśnialiśmy, co oznaczają słowa groove, rave i warm-up. Tym razem pokażemy historię i sytuację obecną sceny elektronicznej w kilku największych polskich miastach. Pojedziemy do Warszawy, Poznania, Wrocławia i Krakowa, by przeprowadzić wywiady z najważniejszymi aktywistami, artystami i promotorami. Opowiemy m.in. o nieistniejących już klubach, o najprężniej działających obecnie miejscach oraz o cechach charakterystycznych każdego z miast. A prywatnie? Uczę się śpiewu.

Jaki występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Nie set, a seria setów. Mam na myśli Damiana Lazarusa, który rok w rok, od trzech lat czaruje na Audioriver Sun/Day. Z DJ-ami jest trochę jak ze sportowcami – czasem mają lepszy, czasem gorszy dzień, ale Damian jakoś na zamknięcie naszego festiwalu, zawsze jest w niewiarygodnej formie. To jedyny zagraniczny DJ w historii Audioriver, który został zabookowany trzy razy z rzędu.

http://www.audioriver.pl/Audioriver

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. moni

    Na Audioriver nie miałam jeszcze nigdy okazji być, ale za to w tym roku jade pierwszy raz na Sunrise Festival. 🙂 Zapowiada się ciekawie bo to już 15 lat. Ten festiwal chyba trochę młodszy jest? Fajnie, że tyle się dzieje u nas! 😀