Robert Lippok – Applied Autonomy
Paweł Gzyl:

Całkiem przyjemna awangarda.

Gosheven – Bivaq
Jarek Szczęsny:

Węgierska apokalipsa.

Inigo Kennedy – Strata
Paweł Gzyl:

Epicka wersja techno.

Siete Catorce – Agnosia EP
Kasia Zmora:

Wymościł sobie miejsce w katalogach takich wytwórni jak Enchufada i NAAFI, żeby zadebiutować w Hypermedium. Siete Catorce prezentuje swoje najnowsze wydawnictwo, będące hybrydą futurystycznych rytmów i biegłej znajomości sonicznego języka.

Gas – Rausch
Paweł Gzyl:

Stąd do wieczności.

Nadia Struiwigh – WHRRu
Jarek Szczęsny:

Wspomnienia z dzieciństwa.

Kink Gong – Dian Long: Soundscape China / Destruction of Chinese Pop Songs
Łukasz Komła:

Kink Gong buszował w swoim chińskim żywiole, gdzie zebrał wiele garści nagrań terenowych.

Tensal – Graphical
Paweł Gzyl:

Dwie twarze.

Konieczność – Free Jazz
Jarek Szczęsny:

Zasłużony relaks.

Wolfman – Mark My World Remix EP
Łukasz Komła:

Wariacje na temat jednego utworu zawiniętego w formę remiksów? Najnowsza EP-ka duetu Wolfman spełnia te wymogi.

Aïsha Devi – DNA Feelings
Kasia Jaroch:

Poprzez medytację i terapię dźwiękową, szwajcarska producentka wkracza do świata muzyki. Najlepszego z możliwych światów.

Dwugłos: Jan Jelinek – Zwischen
Redakcja:

Ciekawy eksperyment czy czcza gadanina? Jarek Szczęsny i Maciej Kaczmarski o nowej płycie Jana Jelinka.

Jan Jelinek - Zwischen
Skee Mask – Compro
Paweł Gzyl:

Panorama brytyjskich brzmień sprzed dwóch dekad.

Nur Jaber – If Only – A State Of Peace
Paweł Gzyl:

Mistyka z Bliskiego Wschodu.



Ben Long – Standing Alone

Kiepska okładka, ale muzyka przednia.

Kiedy w 1990 roku udało się w londyńskim Brixton Academy zorganizować jedną z pierwszych imprez prezentujących nową elektronikę, wystąpiły grupy The Orb i Bandulu oraz Ben Long. Ten ostatni był znanym w stolicy Anglii tancerzem breakdance’u i twórcą graffiti, który właśnie zamienił ulubiony hip-hop na electro i techno. Blisko współpracując z triem Bandulu założył niebawem z wchodzącym w jego skład Jamie Bissmire’m duet Space DJz, który w ciągu następnych lat stał się jedną z większych sensacji klubowej sceny na Wyspach Brytyjskich, podsumowując swój najlepszy okres album „On Patrol” dla Somy w 1999 roku.

Choć projekt funkcjonuje do dzisiaj, Ben Long już pod koniec lat pierwszej dekady muzycznej aktywności objawił swe producenckie zdolności na autorskich płytach. Większość ze zrealizowanych w tamtym czasie winylowych dwunastocalówek opublikował nakładem własnej wytwórni Potential, choć obdzielał nimi również inne tłocznie. Mając na swym koncie kilkadziesiąt singli dopiero po ponad ćwierć wieku działalności postanowił nagrać debiutancki album. W efekcie dostajemy dwanaście premierowych kompozycji Brytyjczyka, które firmuje zasłużona dla promowania klubowych weteranów wytwórnia ePM.

Zestaw otwiera siarczysty breakbeat o metalicznym brzmieniu – „Moon Walking”. Przedłużeniem tych oldskulowych brzmień są umieszczone tuż za nim utwory pulsujące w rytmie ciężkiego electro. Czy to „Something Strange” czy „Doors Open”, każda z tych kompozycji łączy w sugestywny sposób mechaniczną rytmikę z IDM-ową elektroniką, pamiętającą jeszcze czasy wczesnych produkcji Autechre i Aphex Twina. Centrum kolekcji to już klasyczne techno, balansujące między laboratoryjnym minimalem ze szkoły Roberta Hooda („Fading”) a metaliczną wersją gatunku, ocierającą się o industrialne wpływy („Fire In The Hole”). Na zakończenie znów wraca betonowe electro – tym razem podrasowane na acidową modłę („Sob”).

Od razu słychać, że za „Standing Alone” odpowiada didżej, który zjadł zęby na występach w lepszych i gorszych klubach na całym świecie. Bo bez względu na to, czy sięga po breakbeat, electro czy techno, nadaje swej muzyce funkcjonalny sznyt, sprawiający, że bucha ona surową energią, porywającą do zabawy na parkiecie. Może nie są to nagrania zaskakujące finezyjnymi aranżacjami czy odkrywające nowe drogi rozwoju przed reprezentowanymi przez siebie gatunkami, ale mają one w sobie taką moc, że wybacza się im ich prostotę i szorstkość. Bo czyż nie tak właśnie brzmiała klubowa elektronika w bazowej formie u zarania swych dziejów?

ePM 2017

WWW.epm-music.com

www.facebook.com/EPM.Music

www.facebook.com/DJBenLong

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze