Gas – Narkopop
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych powrotów w historii nowej elektroniki.

P.E.A.R.L. – Temptation Through Impatience
Paweł Gzyl:

Sztuka umierania w rytmie techno.

Blaine Todd – Golden Apples of the West
Łukasz Komła:

Czy jedne z najpiękniejszych piosenek tego roku napisał Blaine Todd?

Ulver – The Assassination of Julius Caesar
Adam Mańkowski:

Wilki z północy wciąż kondensują muzyczne stylistyki.

Air Texture Vol. V – Compiled By Spacetime Continuum & Juju & Jordash
Paweł Gzyl:

Ambient to nie zawsze znaczy to samo.

Miwon – Jigsawtooth
Paweł Gzyl:

Wbrew modzie.

Gary Holldman – My Trips EP
Paweł Gzyl:

Tym razem swoje producenckie talenty objawia nam sam szef poznańskiej wytwórni.

Dark Sky – Othona
Paweł Gzyl:

Koniec z komercyjnymi ambicjami.

Go Hiyama – I Am Goodbye
Maciej Kaczmarski:

Go, Hiyama, go!

Ben Long – Standing Alone
Paweł Gzyl:

Kiepska okładka, ale muzyka przednia.

King Ayisoba – 1000 Can Die
Łukasz Komła:

Król na pokładzie Glitterbeatu! 

Anthony Parasole – Infrared Vision
Paweł Gzyl:

Mistrz krótkich form mocuje się z albumem.

Cologne Tape – Welt
Paweł Gzyl:

W kolektywie siła.

Khan Of Finland – Nicht Nur Sex
Paweł Gzyl:

Czas na psychoanalizę.

Jazzpospolita

Niespełna miesiąc temu swoją premierę miał najnowszy album stołecznej grupy.

Jazzpospolita to jedno z ciekawszych zjawisk muzycznych na polskiej scenie. Zespół w ciągu ośmiu lat działalności wydał sześć płyt i zagrał 300 koncertów. Działając w niezmienionym czteroosobowym składzie – gitara, bas, klawisze, perkusja – wypracował własne, rozpoznawalne brzmienie i zdobył liczną grupę fanów. Siłę Jazzpo – jak często o grupie mówią fani – stanowią oryginalne kompozycje, sytuujące zespół na styku jazzu, post-rocka i elektroniki. Połączenie jazzowych harmonii, rockowych brzmień i klubowej dynamiki powoduje, że Jazzpospolita zjednuje sobie zwolenników z bardzo różnych kręgów i z powodzeniem występuje nie tylko na klubowych koncertach, ale też na dużych festiwalach jazzowych i popowo-rockowych.


Jazzpospolita feat. Paulina Przybysz – „Combination”

Jazzpospolita zdecydowała się na poszerzenie dotychczasowej formuły i zaprosiła na płytę dwoje gości: Paulinę Przybysz i Novikę. Nagranie powstało w niecodziennych okolicznościach: zespół zamieszkał w dworku z XIX wieku i przekształcił go w studio. Materiał nagrany w naturalnym, bliskim przyrody otoczeniu, bez miejskiego hałasu i kontaktu ze światem zewnętrznym przyniósł najbardziej zrównoważoną i spójną płytę w swojej karierze Jazzpospolitej. Tym, co łączy „Humanizm” z poprzednimi dokonaniami zespołu, jest dbałość o brzmienie. Dzięki znikomej ingerencji studyjnej i użyciu magnetofonu taśmowego album cechuje ciepła, analogowa barwa, tak charakterystyczna dla nagrań spod znaku ‘vintage’. Doskonałe brzmienie album zawdzięcza również wybitnemu realizatorowi dźwięku – Jackowi Trzeszczyńskiemu, który odpowiadał za przekształcenie dworu w studio nagrań oraz realizację i produkcję albumu.

fot. Honorata Karapuda,
Tekst z materiałów promocyjnych grupy.


http://jazzpospolita.com/
https://www.facebook.com/Jazzpo/
https://jazzpospolita.bandcamp.com/
https://soundcloud.com/jazzpospolita

Rekrutujemy! Dołącz do redakcji Nowamuzyka.pl

Chcesz pisać o muzyce? Napisz do nas! Rozpoczęliśmy rekrutację do naszego zespołu. Po prostu wyślij maila z przykładowym tekstem. Dowiedz się więcej tutaj »



Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze