Ipek Gorgun – Ecce Homo
Jarek Szczęsny:

Trudny człowiek.

Ancient Methods – The Jericho Records
Paweł Gzyl:

Muzyka, która kruszy mury.

Kathryn Joseph – From When I Wake the Want Is
Jarek Szczęsny:

Odpowiedniczka.

Ekin Fil – Maps
Jarek Szczęsny:

Odłączenie wtyczki.

Raum – Wreck The Bloodline
Paweł Gzyl:

Wyjście poza cielesność.

Marcel Dettmann – Test-File
Paweł Gzyl:

Dettmann ciągle w formie.

Djedjotronic – R.U.R.
Mateusz Piżyński:

EBM bez udziwnień.

Various Artists – Figure 100 Compilation
Paweł Gzyl:

Piętnaście lat na klubowym parkiecie.

Tajak – Ciclos
Łukasz Komła:

Meksykańskie trio pokazuje, że wciąż można zaskoczyć połączeniem gitarowej psychodelii, dronów i shoegaze’u!

Pruski – Sleeping Places
Ania Pietrzak:

Uśpiona codzienność, obudzona refleksja.

Prequel Tapes – Everything Is Quite Now
Paweł Gzyl:

Industrialne kołysanki.

Maribou State – Kingdoms in Colour
Ania Pietrzak:

„Darjeeling Limited” i całkiem zwyczajne przyjemności.

Adult. – This Behavior
Paweł Gzyl:

Surowe i szorstkie oblicze muzyki amerykańskiego duetu.

Thomas Fehlmann – Los Lagos
Paweł Gzyl:

Dyskretny urok muzyki niemieckiego weterana.



3 pytania – Universo

Pewnie kojarzycie Kixnare’a, ale czy znacie Universo?

Tym razem w cyklu 3 pytania gościmy producenta i dja Łukasza Maszczyńskiego, wywodzącego się z klasycznego hip-hopu (Te-Tris, Smarki Smark, Eldo), z czasem swobodnie eksplorującego szerokie przestrzenie elektroniki. W 2010 jako Kixnare wydał poprzez U Know Me Records świetnie przyjęty, instrumentalny album „Digital Garden”, a na początku 2013 głośno komentowany krążek „Red”, który promował prawdziwy hit pt.”Gucci Dough”. Rok później zaprezentował album również nakładem UKM longplay „Rotations”. Obecnie Łukasz występuje jako Universo i pod tym alisem wydał dotychczas kilka epek, m.in. „Amazones” ‎(Transatlantyk) czy „Underworld EP” (Step Records).


Universo – „Umhlaba”

Czego ostatnio słuchasz?
Wszystkiego po trochu. Z muzyki współczesnej wybieram na ogół to co intrygujące, często wręcz nawet dziwne albo rzeczy które nawiązują do muzyki z przeszłości – są nagrywane z użyciem starych maszyn i instrumentów lub po prostu brzmią w taki sposób. Teraz słucham nowego albumu Legowelta, który wydał właśnie pod swoim prawdziwym nazwiskiem – Danny Wolfers „Unfolding The Future With Amateur Space Jazz”. Z drugiej strony staram się regularnie nadrabiać swoje braki w znajomości różnej maści klasyków z poprzednich dekad, np. ostatnio ESG i wczesnego New Order.


Danny Wolfers – „Unfolding The Future With Amateur Space Jazz”

Nad czym obecnie pracujesz?
Nad tym żeby w końcu porozsyłać gdzieś gotowe produkcje, których ciągle przybywa. Poza tym nad niczym konkretnym – po prostu robię sobie muzykę bez jakiegoś wyraźnego planu. Choć gdzieś tam w głowie szumi idea kolejnego albumu, który byłby zbiorem muzyki do słuchania, a nie do klubu. Póki co brak pomysłu gdzie można by coś takiego wydać. Stąd również brak u mnie jakiegoś większego zaangażowania w tym kierunku. Dodatkowo – co może być pewnego rodzaju ciekawostką, ale chyba nie tajemnicą – pracuję ostatnio dość intensywnie z Danielem Drumzem i za chwilę będziemy mieli gotowych kilka wspólnych numerów.


Universo – „Kora Buta”

Jaki cudzy występ (set/ koncert) zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Z dj setów Call Super i Hessle Audio Trio w Krakowie. Koncertów ostatnio żadnych nie widziałem, nad czym trochę ubolewam…


Hessle Audio at Weather Festival, 2016

https://www.facebook.com/universopl
https://soundcloud.com/universomusic
http://soundcloud.com/kixnare
http://www.facebook.com/kixnare

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze