Ljerke – Ljerke
Jarek Szczęsny:

Malownicza forma życia.

Fahrland – Mixtape Vol. I
Paweł Gzyl:

Domowe melodie.

Wojciech Jachna / Ksawery Wójciński – Conversation with Space
Jarek Szczęsny:

Nie ma to jak sobie pogadać.

Kazuya Nagaya – Microscope of Heraclitus
F P:

Natura lubi się ukrywać

Syny – Sen
Jarek Szczęsny:

Dużo, ciemno i głośno.

Fluxion – Ripple Effect
Paweł Gzyl:

Odświeżająca wersja gatunku.

FFRANCIS – Off The Grid
Ania Pietrzak:

Najciekawszy „polski” mariaż popu i elektroniki, polecany w szczególności sceptykom tego pierwszego.

Rebekah – My Heart Bleeds Black
Paweł Gzyl:

Jaki tytuł, taka muzyka.

Lemiszewski/Olter – Post Refference
Jarek Szczęsny:

To ja sobie poleżę.

Ursula K. Le Guin & Todd Barton – Music and Poetry of the Kesh
Jarek Szczęsny:

Czytajcie i słuchajcie.

Kapital & Richard Pinhas – Flux
Łukasz Komła:

Ziemianie z planety Flux!

Dax J – Offending Public Morality
Paweł Gzyl:

Apologia wolności twórczej.

Jerzy Przeździecki & Andrzej Karałow – Wir
Łukasz Komła:

Wyimprowizowana opowieść na fortepian i syntezatory modularne.  

Jackie-O Motherfucker – Bloom
Łukasz Komła:

Eksperymentalni Amerykanie.



Darmowa impreza z mistrzem disco

Giorgio Moroder zaprasza w najbliższy piątek do Krakowa na „Dance2Cinema: Midnight Express Party”.

Słynny producent muzyczny, kompozytor i didżej, zdobywca trzech Oscarów, czterech Złotych Globów i czterech nagród Grammy – Giorgio Moroder po trzydziestu latach przerwy wrócił za konsolę. Już 19 maja, w ramach 10. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, przy placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Krakowie, zaprezentuje swój specjalnie przygotowany na tę okazję set. Wstęp wolny!

Przygoda Giorgio Morodera z muzyką rozpoczęła się od fascynacji twórczością Paula Anki. Usłyszana przypadkiem „Diana” spowodowała, że  zaczął grać na gitarze i śpiewać piosenki. Po przeprowadzce do Niemiec zachwycił się możliwościami  syntezatora. W wywiadzie dla „The Talks” Moroder wspomina: „Wstrząsnął mną album zatytułowany „Switched-On Bach”, nagrany przez Wendy Carlos. Był to zbiór utworów Bacha, wykonywanych właśnie na syntezatorach. Zdałem sobie wtedy sprawę, że możliwości tego instrumentu są nieograniczone i koniecznie zapragnąłem wypróbować go w muzyce pop”.

Początkowo zaczął tworzyć disco – najpierw pod w projekcie Munich Machine. Potem pod wpływem dokonań Kraftwerk nagrał przełomowy dla tego gatunku album „From Here To Eternity” z 1977 roku. Sławę przyniósł mu jednak dopiero legendarny utwór „I Feel Love” nagrany z Donną Summer, który do dziś uważany jest za najbardziej wpływowe dzieło w kręgu muzyki pop. Potem Moroder przeniósł się do Hollywood, gdzie rozpoczął pracę w branży filmowej. Tam skomponował muzykę do hitów światowego kina, takich jak „Człowiek z blizną” Briana de Palmy czy „Midnight Express” Alana Parkera.

Trzykrotnie nagrodzony Oscarem (za wspomnianą ścieżkę dźwiękową do „Midnight Express”, za tytułową piosenkę do melodramatu „Flashdance” Adriana Lyne’a i kultowy utwór „Take My Breath Away” z filmu „Top Gun” Tony’ego Scotta), został też laureatem czterech Złotych Globów i czterech nagród Grammy. Pod koniec stulecia wycofał się z branży (z bilansem ponad stu złotych oraz platynowych płyt). Powrócił jednak w 2013 roku. Wówczas ukazał się krążek zespołu Daft Punk (wyróżniony nagrodą Grammy) z utworem „Giorgio by Moroder”, który wspólnie stworzył z formacją.

19 maja 2017 roku, w piątkową noc jubileuszowej edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, Giorgio Moroder po raz kolejny stanie za konsolą, prowadząc pierwszą w historii festiwalu imprezę „Dance2Cinema: Midnight Express Party with Giorgio Moroder”. Jedyne w swoim rodzaju, plenerowe dance party, rozpocznie się o godzinie 22. tuż obok dworca kolejowego w Krakowie, przy placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego.

Imprezę zamknie polski didżej, kompozytor i producent – Wojtek Urbański, współtworzący electro-popowy duet Rysy. Tym razem zaprezentuje solowy projekt, który eksploruje inspiracje muzyką techno.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze