Immortal Onion – Ocelot of Salvation
Jarek Szczęsny:

Wielowarstwowa cebula.

Lee Gamble – Mnestic Pressure
Paweł Gzyl:

Od nowoczesnej bass music do klasycznego IDM-u.

Special Request – Belief System
Paweł Gzyl:

Wyznanie wiary w połamane rytmy.

Speech Debelle – Tantil before I breathe
Jarek Szczęsny:

Miłość, gniew, problemy rasowe, tożsamościowe oraz rozedrgany obraz rzeczywistości.

Johannes Heil – Gospel
Paweł Gzyl:

Jedenasty album w dorobku niemieckiego weterana.

Ziúr – U Feel Anything?
Kasia Jaroch:

Producentka z Berlina nie oczekuje twojej sympatii.

Nosaj Thing – Parallels
Bartek Woynicz:

Drift -> Home -> Fated -> Parallels…

Kaitlyn Aurelia Smith – The Kid
Jarek Szczęsny:

Dziecięca perspektywa.

Juju & Jordash – Sis-Boom-Bah
Paweł Gzyl:

Powiew ciepłego wiatru znad pustyni.

Normal Echo – Kaskady
Jarek Szczęsny:

Szczęsny o Szczęsnym.

Abatwa (The Pygmy) – Why Did We Stop Growing Tall?
Łukasz Komła:

Nieczęsto stykamy się z muzyką z Rwandy, kraju dotkniętego krwawym ludobójstwem.

Krikor Kouchian – Pacific Alley
Paweł Gzyl:

Nocny spacer po plaży nad Pacyfikiem.

Shorelights – Summer Cottage Soundscapes
Paweł Gzyl:

Trzech dżentelmenów nad jeziorem.

Širom – I Can Be a Clay Snapper
Łukasz Komła:

Słoweńskie trio uczyniło z tradycji przyszłość.  

Pavel Dovgal – The Aura

Jaka jest aura muzyki elektronicznej?

Pamiętam rok 2010, kiedy naprzemiennie słuchałem „Casiopeia” – pierwszego długogrającego albumu Rosjanina oraz „Cosmogramma” Flying Lotusa. Oryginalne łączenie sampli z pogranicza jazzu i wschodnich rejonów oraz oparcie tego na charakterystycznej sekcji perkusyjnej mogło się podobać.

Mi podobało się na tyle, że owa produkcja na długo zajęła miejsce w moim odtwarzaczu mp3. Z końcem roku 2016, berlińska tłocznia Project Mooncircle wydała długo wyczekiwany materiał Dovgala.

Już od „Floating Beams” mam do czynienia z echem przeszłości w najlepszym tego słowa znaczeniu. Warczące basy, fleciki, liczne perkusyjne przeszkadzajki i plemienne sample przywodzą wcześniejsze dokonania artysty. Ciekawe co będzie dalej? Tytułowa „The Aura” to smakowity kąsek z pogranicza lo-fi i abstract hip-hopu, gdzie stary przyjaciel z L.A. – raper BLU idealnie łączy się z połamanymi dźwiękami tego numeru.

Poczynając od dynamicznego „Nibiru” – przypominający opisywany niedawno przeze mnie album Nuage, Pavel przechodzi przez klawiszową etiudę „Inspiration/Inner beauty” z delikatnymi obłokami syntów w tle, by ostateczne dojść do „Euphoria” feat. Starving Yet Full. Przejmujący głos unosi się na seriach dzwoneczków, drewnianych werblach oraz pociągnięciach za struny harfy.

Przyjemny i zwiastujący letnie wieczory z chillotową muzyką w tle „Quency” feat. Mujuice, zabiera mnie na plażę, gdzie kolorowe drinki drgają przy akompaniamencie swingującej perkusji oraz głębokiego subbasu. Obdarzona wspaniałym głosem Graciela Maria wprowadza kolejny utwór pt. „Changes”, gdzie buzujący bas miesza się z house’ową estetyką, by chwilę później przenieść nas z rozgrzanego piasku do klimatycznego klubu, gdzieś na wybrzeżu.

„VHS” to dynamit, który wybucha mi rękach, a rozchodząca się niczym wobble bas, fala uderzeniowa trafia w wasze bębenki w uszach. Zawieszony na wahadle bas, pocięte wokalizy, rozedrgane skale syntezatorów przywodzą mi na myśl najlepsze dokonana Heyoka oraz Vibesquad.

Jaka jest aura tego albumu? Na pewno płynna i zmienna, tak jak towarzysząca jej natura człowieka.

Project Mooncircle | 25.11.2016

PM Website

Pavel Dovgal FB

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze