Amandra – Dame De Bahia
Paweł Gzyl:

Francuz w Warszawie.

MIN t „Assemblage” LP
Kasia Zmora:

Urzekający muzyczny paczwork w wykonaniu MIN t.

Elsa Hewitt – Peng Variations (+„Cameras From Mars” i „DUM SPIRO SPERO”).
Ania Pietrzak:

„Przekręt” doskonały.

Damon Wild – Cosmic Path
Paweł Gzyl:

Function spłaca dług wobec swego mentora.

Arno E. Mathieu – Circumstances Of Chaos
Paweł Gzyl:

Deep house z dużym rozmachem.

The Gentleman Losers – Permanently Midnight
Jarek Szczęsny:

Dżentelmeni z Helsinek.

Sampa the Great – Birds and the BEE9
Jarek Szczęsny:

Kandydatka do tronu.

Franck Vigroux – „Barricades”
Mateusz Piżyński:

Industrialny soundtrack końca monumentalnej cywilizacji.

Various Artists – Spheres
Paweł Gzyl:

Sex! Horror! Vampire!

Various Artists – Momentum (Ten Years of Token)
Paweł Gzyl:

Pełna identyfikacja.

Hati & Mazzoll – Teruah
Łukasz Komła:

Pigułka na transcendencję.

J.G. Biberkopf – Fountain of Meaning EP
Krystian Zakrzewski:

Wehikuł czasu w lustrze wody.

Anthony Linell – Layers Of Reality EP
Krystian Zakrzewski:

Szorstkie.

Ceramic TL & Ipek Gorgun – Perfect Lung
Paweł Gzyl:

Newage’owe medytacje w nowoczesnej wersji.

Pemë – Wooded Ghost

Dub techno prosto z lasu.

Prawie dwa lata temu pisałem o pierwszych krokach w świecie muzyki elektronicznej tego trójmiejskiego  duetu (sprawdź tutaj). Ostatnio nawet myślałem, czy coś więcej wydarzy się w tej sprawie, aż tu nagle mail – album!

Karol Ptach i Wiktor Kurc tworzą muzykę na styku organicznego ambientu i mistycznego dub techno. Jeśli dodatkowo osadzimy to w wielkich przestrzeniach, to możemy spodziewać się czegoś ciekawego. Zatem, jak jest?

Już od pierwszych dźwięków „Mirai” wiem, że będzie to kontynuacja wypracowywanej od dawna estetyki. Przeciągnięte zimne smugi syntezatorów inwokują powolne ale zarazem silne podmuchy sub basu. Kolejne partie klawiszy produkują cumulusy dźwięków a pękający gdzieś w tle lodowiec znika w lodowatym morzu.

„Hidden Passage” wyróżnia się głośnymi, wręcz przesterowanymi dźwiękami z jakiegoś pozaziemskiego generatora. Drewniane werble zrzuciły lodowe sople, a delikatne hi-haty wylądowały w tym skąpanym w śniegu lesie, niczym poszukujące życia ptactwo. W „Winter Parade” jestem prowadzony przez wietrzne pady oraz pogłosy zbliżone w brzmieniu do dźwięków zamarzniętych rur. Potężny sub-bas wchodzi na arenę i zabiera ze sobą wsparte filtrem echa i delay’a zabarwione groove’em plamy.

W ten sposób jestem przy tytułowym „Wooded Ghost”, gdzie śnieżyca przybrała na sile i znalazła się w centrum tego pradawnego lasu. Świszczące syntezatory dźwigają warczący bas oraz łańcuchy perkusyjnych przeszkadzajek. Duch lasu przemawia w połowie utworu, kiedy pojawiają się liczne rezonansowe sprzężenia oraz seryjnie nadające diody kontrolne. Las wzywa gwiazdy, krążące wokół tego tajemniczego miejsca.

„Plant Capsule” jest zapisem wyjścia wszystkich żyjących tu istot na ogromny i rozpościerający się po horyzont zielono-biały areał. Rytmicznej sekcji perkusyjnej towarzyszą zglitchowane akcenty, będące odgłosami tutejszego życia. Zgromadzone wokół olbrzymiego krateru, zaczynają się błyszczeć i powoli unosić ku górze.

Taniec gwiazd ustał, wiatr ucichł, duch lasu odszedł.

Etoka Records | 29.05.2017

Peme Bandcamp

Peme FB

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze