ŻAL – Teodor
Paulina Miedzińska:

Muzyka ŻAL’u jest mroczna u podstaw, a drąży ją taneczne ziarno.

zvλd – Baklava
Maciej Kaczmarski:

Tajemnicze słodycze.

M.E.S.H. – Hesaitix
Paweł Gzyl:

Czy angielskiemu producentowi udało się przeskoczyć nowatorski debiut?

Nadah El Shazly – Ahwar
Łukasz Komła:

Egipska awangarda na krawędzi jawy i snu.

Anja Schneider – SoMe
Paweł Gzyl:

Pierwszy album niemieckiej producentki od dziewięciu lat.

Gajek – 17
Paweł Gzyl:

„17” to tak naprawdę odwrócone „71”.

Fallbeil – Macht Macht Zement
Paweł Gzyl:

Genialni dyletanci powrócili!

Various Artists – Watergate XV
Paweł Gzyl:

Tak się bawi Watergate.

Paul St. Hilaire & Rhauder ‎– Derdeoc
Maciej Kaczmarski:

Spadkobiercy kolektywu Basic Channel.

John Lake – #void
Jarek Szczęsny:

Jan od odczłowieczania.

Blush Response – Infinite Density
Paweł Gzyl:

EBM w służbie techno – i na odwrót.

Burial – Untrue po 10 latach
Redakcja:

Jak oceniamy „Untrue” z perspektywy 10 lat? Jak mocno ta płyta wpłynęła na nas, a jak mocno na elektronikę? Przeczytajcie opinie autorów NM i komentujcie.

Moritz Von Oswald & Ordo Sakhna – Moritz Von Oswald & Ordo Sakhna
Paweł Gzyl:

Mistrz dub-techno i kirgiska kapela ludowa. Co z tego wynika?

Acid Jesus – Flashbacks 1992 – 1998
Paweł Gzyl:

Ponadczasowa klasyka.

„SoundLab. Rozmowy”. Książka Macieja Kaczmarskiego

Z dumą polecamy Wam książkę jednego z autorów Nowamuzyka.pl – Maćka Kaczmarskiego, którzy przeprowadził wywiady z artystami biorącymi udział w cyklu SoundLab. Książkę możecie pobrać za darmo!

Maciek rozmawiał z Atom String Quartet, Markiem Bilińskim (przynajmniej próbował), Brandt Brauer Frick, Richard Devine, Tomkiem Makowieckim, SBB, Andrzejem Smolikiem, Sound Factory Orchestra, Tangerine Dream i Zuzanną Solakiewicz (reżyserką filmu „15 corners of the world”, poświęconemu Eugeniuszowi Rudnikowi).

Gdzie zdobyć?

To proste – książka czeka do darmowego pobrania na stronie serwisu Nexto

W formie otwartej możecie ją przeczytać poniżej (otwórzcie pełny ekran).

Czym jest SoundLab?

SoundLab to filharmoniczne laboratorium muzyki elektronicznej, gdzie dokonuje się żywa komunikacja pomiędzy muzykami, słuchaczem a przestrzenią.

Jak mówi Jakub Gibowski, rzecznik Filharmonii Szczecińskiej: – niezwykła bryła Filharmonii służy tu za formę, w której wzajemnie przenikają się dźwięk i architektoniczny kształt, uzmysławiając nam, że komplementarność jest cechą wszystkich dziedzin sztuki. Formuła cyklu, który można nazwać muzyczno-architektoniczną sekwencją dźwięku, pozwala na prezentację bardzo różnorodnych brzmieniowo propozycji.

Zapraszamy na stronę SoundLabu.

Teksty Maćka na Nowamuzyka.pl przeczytacie w tym miejscu.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze