Alessandro Adriani – Morphic Dreams
Paweł Gzyl:

Syntetyczne sny.

Ellen Allien – Alientronic
Paweł Gzyl:

„Berlinette” na twardo.

Hoera. – Jaunu
Łukasz Komła:

Chóralne imaginacje.

jitwam. – Honeycomb
Ania Pietrzak:

Indie, medytacja i ciepły funk.

Benjamin Fröhlich – Amiata
Paweł Gzyl:

Bezpretensjonalna kolekcja tanecznych sztosów.

Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.



Piotr Figiel – Piano Works EP

Słoneczna nostalgia.

Piotr Figiel skończył inżynierię dźwięku na krakowskiej AGH, ale zdobytą wiedzę (plus talent) wykorzystuje z naszym pożytkiem do tworzenia klubowej muzyki. Zaczynał już w drugiej połowie minionej dekady, wtedy jeszcze jako DCM, realizując całkiem pokaźną kolekcję utworów dla rodzimych netlabeli, balansując z powodzeniem w rejonach brytyjskiego progressive house’u.

Ten rozdział swojej działalności zamknął jakieś cztery lata temu – by niemal od razu otworzyć nowy, debiutując pod swoim imieniem i nazwiskiem na drugiej składance wytwórni STRIKT – „Podwórko” – z bardziej współczesną muzyką, bliską nawet mocnemu techno. Teraz przyszedł czas na autorską EP-kę artysty – „Piano Works” – którą wydaje poznańska wytwórnia IDO.

Krążek zawiera trzy oryginalne nagrania i dwa remiksy. „Frideric” i „Continuum” to ciekawa wycieczka do początku lat 90., przywołująca wspomnienie mało dziś popularnego, a nadal efektownego break house’u, ozdobionego w obu przypadkach perlistymi dźwiękami nostalgicznego piano (czyżby Chopin?). Dla odmiany „Piano On Acid” uderza twardszym bitem w stylu dub techno, splatając przy tym acidowe loopy ze skorodowanymi akordami.

Za drugą z tych kompozycji zabrali się Fisherboyz i Jurek Przeździecki. Pod palcami Piotra Matuli i Macieja Milczarka „Continuum” zamieniło się w przyjemnie bujający dub-house, zanurzony w rozedrganych klawiszach i szurających efektach. Z kolei weteran polskiej elektroniki nadał temu nagraniu bardziej minimalowy ton, nie rezygnując jednak z poddania dubowym preparacjom fortepianowego motywu, który w jego wersji nabrał psychodelicznego brzmienia.

„Piano Works” to kolejne ciekawe wydawnictwo poznańskiej tłoczni, a także dobre otwarcie nowego etapu działalności Piotra Figla. Słoneczny i łagodny nastrój wszystkich utworów (ale też nostalgiczny) ładnie zgrywa się z letnią pogodą za oknem. Płyta powinna się więc podczas tegorocznych wakacji świetnie sprawdzić i na słuchawkach, i w klubach.

International Day Off 2017

www.facebook.com/international.day.off/

www.facebook.com/piotrfigielmusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze