Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Piotr Figiel – Piano Works EP

Słoneczna nostalgia.

Piotr Figiel skończył inżynierię dźwięku na krakowskiej AGH, ale zdobytą wiedzę (plus talent) wykorzystuje z naszym pożytkiem do tworzenia klubowej muzyki. Zaczynał już w drugiej połowie minionej dekady, wtedy jeszcze jako DCM, realizując całkiem pokaźną kolekcję utworów dla rodzimych netlabeli, balansując z powodzeniem w rejonach brytyjskiego progressive house’u.

Ten rozdział swojej działalności zamknął jakieś cztery lata temu – by niemal od razu otworzyć nowy, debiutując pod swoim imieniem i nazwiskiem na drugiej składance wytwórni STRIKT – „Podwórko” – z bardziej współczesną muzyką, bliską nawet mocnemu techno. Teraz przyszedł czas na autorską EP-kę artysty – „Piano Works” – którą wydaje poznańska wytwórnia IDO.

Krążek zawiera trzy oryginalne nagrania i dwa remiksy. „Frideric” i „Continuum” to ciekawa wycieczka do początku lat 90., przywołująca wspomnienie mało dziś popularnego, a nadal efektownego break house’u, ozdobionego w obu przypadkach perlistymi dźwiękami nostalgicznego piano (czyżby Chopin?). Dla odmiany „Piano On Acid” uderza twardszym bitem w stylu dub techno, splatając przy tym acidowe loopy ze skorodowanymi akordami.

Za drugą z tych kompozycji zabrali się Fisherboyz i Jurek Przeździecki. Pod palcami Piotra Matuli i Macieja Milczarka „Continuum” zamieniło się w przyjemnie bujający dub-house, zanurzony w rozedrganych klawiszach i szurających efektach. Z kolei weteran polskiej elektroniki nadał temu nagraniu bardziej minimalowy ton, nie rezygnując jednak z poddania dubowym preparacjom fortepianowego motywu, który w jego wersji nabrał psychodelicznego brzmienia.

„Piano Works” to kolejne ciekawe wydawnictwo poznańskiej tłoczni, a także dobre otwarcie nowego etapu działalności Piotra Figla. Słoneczny i łagodny nastrój wszystkich utworów (ale też nostalgiczny) ładnie zgrywa się z letnią pogodą za oknem. Płyta powinna się więc podczas tegorocznych wakacji świetnie sprawdzić i na słuchawkach, i w klubach.

International Day Off 2017

www.facebook.com/international.day.off/

www.facebook.com/piotrfigielmusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.