Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



Post Scriptum – Until You Drop EP

Nasz rodak w barwach Sonic Groove.

O muzyce polskiego producenta działającego w Berlinie pod pseudonimem Post Scrpitum pisaliśmy już nie raz. Początkowo miała ona minimalistyczny charakter – czego dowodem był znakomity album artysty wydany dla Infrastructure New York. Z czasem jednak jej brzmienie się zmieniło, oscylując w stronę bardziej industrialną. Dowodem tego była świetna EP-ka „Year Zero” opublikowana przez własną wytwórnię twórcy wiosną tego roku. Kontynuacją tego wątku jest kolejny krążek Post Scriptum – tym razem zrealizowany dla legendarnej tłoczni Adama X-a.

Otwierający zestaw „Dark As You Like” to prawdziwy killer, idealnie pasujący swym tonem do katalogu Sonic Groove. Połączenie twardego bity rodem z techno z wywiedzioną z EBM mroczną narracją i przemysłowymi efektami sprawdzi się Tresorze i podobnych mu klubach doskonale. „Drop Zone” ma już bardziej minimalistyczny charakter, ale typowy dla tego grania hipnotycznie brzęczacy loop i tak uzupełniają kakofoniczne warkoty i zgrzyty. W „You Won’t Find Me” rytm nabiera rwanego metrum, a wspierają go EBM-owe akordy, dodające kompozycji złowieszczej energii. Kończący EP-kę „Short Mix” ostatniego z utworów zaskakuje połączeniem industrialnych hałasów z mocnym pulsem electro.

„Until you Drop” potwierdza, że Post Scriptum ma tylko lekką rękę do mrocznej i ciężkiej wersji współczesnego techno. Trudno było się tego spodziewać – bo do tej pory dał się poznac jako twórca osadzony raczej w detroitowym kontekście. Tymczasem równie dobrze wychodzi mu tworzenie przestrerowanych i zawiesistych brzmień. Za każdym razem bowiem nasz rodak pamięta o tanecznym potencjale muzyki, którą tworzy. Nic więc dziwnego, że Adam X z przyjemnością umieścił cztery utwory swego młodszego kolegi w katalogu Sonicc Groove.

Sonic Groove 2017

www.sonicgroove.com/

www.facebook.com/Sonicgrooverecords

www.facebook.com/postscriptumlive

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze