Immortal Onion – Ocelot of Salvation
Jarek Szczęsny:

Wielowarstwowa cebula.

Lee Gamble – Mnestic Pressure
Paweł Gzyl:

Od nowoczesnej bass music do klasycznego IDM-u.

Special Request – Belief System
Paweł Gzyl:

Wyznanie wiary w połamane rytmy.

Speech Debelle – Tantil before I breathe
Jarek Szczęsny:

Miłość, gniew, problemy rasowe, tożsamościowe oraz rozedrgany obraz rzeczywistości.

Johannes Heil – Gospel
Paweł Gzyl:

Jedenasty album w dorobku niemieckiego weterana.

Ziúr – U Feel Anything?
Kasia Jaroch:

Producentka z Berlina nie oczekuje twojej sympatii.

Nosaj Thing – Parallels
Bartek Woynicz:

Drift -> Home -> Fated -> Parallels…

Kaitlyn Aurelia Smith – The Kid
Jarek Szczęsny:

Dziecięca perspektywa.

Juju & Jordash – Sis-Boom-Bah
Paweł Gzyl:

Powiew ciepłego wiatru znad pustyni.

Normal Echo – Kaskady
Jarek Szczęsny:

Szczęsny o Szczęsnym.

Abatwa (The Pygmy) – Why Did We Stop Growing Tall?
Łukasz Komła:

Nieczęsto stykamy się z muzyką z Rwandy, kraju dotkniętego krwawym ludobójstwem.

Krikor Kouchian – Pacific Alley
Paweł Gzyl:

Nocny spacer po plaży nad Pacyfikiem.

Shorelights – Summer Cottage Soundscapes
Paweł Gzyl:

Trzech dżentelmenów nad jeziorem.

Širom – I Can Be a Clay Snapper
Łukasz Komła:

Słoweńskie trio uczyniło z tradycji przyszłość.  

Post Scriptum – Until You Drop EP

Nasz rodak w barwach Sonic Groove.

O muzyce polskiego producenta działającego w Berlinie pod pseudonimem Post Scrpitum pisaliśmy już nie raz. Początkowo miała ona minimalistyczny charakter – czego dowodem był znakomity album artysty wydany dla Infrastructure New York. Z czasem jednak jej brzmienie się zmieniło, oscylując w stronę bardziej industrialną. Dowodem tego była świetna EP-ka „Year Zero” opublikowana przez własną wytwórnię twórcy wiosną tego roku. Kontynuacją tego wątku jest kolejny krążek Post Scriptum – tym razem zrealizowany dla legendarnej tłoczni Adama X-a.

Otwierający zestaw „Dark As You Like” to prawdziwy killer, idealnie pasujący swym tonem do katalogu Sonic Groove. Połączenie twardego bity rodem z techno z wywiedzioną z EBM mroczną narracją i przemysłowymi efektami sprawdzi się Tresorze i podobnych mu klubach doskonale. „Drop Zone” ma już bardziej minimalistyczny charakter, ale typowy dla tego grania hipnotycznie brzęczacy loop i tak uzupełniają kakofoniczne warkoty i zgrzyty. W „You Won’t Find Me” rytm nabiera rwanego metrum, a wspierają go EBM-owe akordy, dodające kompozycji złowieszczej energii. Kończący EP-kę „Short Mix” ostatniego z utworów zaskakuje połączeniem industrialnych hałasów z mocnym pulsem electro.

„Until you Drop” potwierdza, że Post Scriptum ma tylko lekką rękę do mrocznej i ciężkiej wersji współczesnego techno. Trudno było się tego spodziewać – bo do tej pory dał się poznac jako twórca osadzony raczej w detroitowym kontekście. Tymczasem równie dobrze wychodzi mu tworzenie przestrerowanych i zawiesistych brzmień. Za każdym razem bowiem nasz rodak pamięta o tanecznym potencjale muzyki, którą tworzy. Nic więc dziwnego, że Adam X z przyjemnością umieścił cztery utwory swego młodszego kolegi w katalogu Sonicc Groove.

Sonic Groove 2017

www.sonicgroove.com/

www.facebook.com/Sonicgrooverecords

www.facebook.com/postscriptumlive

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze