MIN t „Assemblage” LP
Kasia Zmora:

Urzekający muzyczny paczwork w wykonaniu MIN t.

Elsa Hewitt – Peng Variations (+„Cameras From Mars” i „DUM SPIRO SPERO”).
Ania Pietrzak:

„Przekręt” doskonały.

Damon Wild – Cosmic Path
Paweł Gzyl:

Function spłaca dług wobec swego mentora.

Arno E. Mathieu – Circumstances Of Chaos
Paweł Gzyl:

Deep house z dużym rozmachem.

The Gentleman Losers – Permanently Midnight
Jarek Szczęsny:

Dżentelmeni z Helsinek.

Sampa the Great – Birds and the BEE9
Jarek Szczęsny:

Kandydatka do tronu.

Franck Vigroux – „Barricades”
Mateusz Piżyński:

Industrialny soundtrack końca monumentalnej cywilizacji.

Various Artists – Spheres
Paweł Gzyl:

Sex! Horror! Vampire!

Various Artists – Momentum (Ten Years of Token)
Paweł Gzyl:

Pełna identyfikacja.

Hati & Mazzoll – Teruah
Łukasz Komła:

Pigułka na transcendencję.

J.G. Biberkopf – Fountain of Meaning EP
Krystian Zakrzewski:

Wehikuł czasu w lustrze wody.

Anthony Linell – Layers Of Reality EP
Krystian Zakrzewski:

Szorstkie.

Ceramic TL & Ipek Gorgun – Perfect Lung
Paweł Gzyl:

Newage’owe medytacje w nowoczesnej wersji.

Cid Rim – Material
Krystian Zakrzewski:

Per(c)fect!

The Knob, The Finger & The It

Muzyka na elektroakustyczny piknik nad rzeką lub łące.

Trzech niemieckich artystów Tobias Grewenig, Andreas Oskar Hirsch i Volker Hennes,  tworzących jako The Knob, The Finger & The It, postanowiło urządzić sobie wspólną sesję. Gdzie? Na łódce! Zapakowali do środka trochę różnego sprzętu, ale pomimo wielu prób, warunki pogodowe pokrzyżowały im plany. Dlatego musieli jednak przenieść się do domowego studia, co nieznaczny, że na ich pierwszym longplayu „Astro Camping” (02.06.2017 | Makiphon) nie ma utworów zarejestrowanych na zewnątrz. Są, nawet dwa: „F. F. Erde” (słychać odgłosy świerszczy, wiejącego wiatru, śpiew ptaków) i „Grasebene 3”. Reszta powstała pod dachem.

Przy okazji warto wspomnieć też szerzej o solowych dokonaniach Andreasa Oskara Hirscha, myślę, że raczej słabo znanego polskim słuchaczom. Nagrywa i wydaje swoją muzykę od końca lat 90.,  wykorzystując różnego rodzaju performatywne zabiegi. Hirsch znany jest także z budowania własnych instrumentów – jeden z nich nazwał E-Wedel (Electric Palm Leaf). Eksperymentował również z alfabetem Morse’a. Dwa lata temu wydał bardzo ciekawy album pt. „Summe 1” (tutaj odnotowałem ten fakt). Z kolei na początku tego roku opublikował równie nietuzinkowe wydawnictwo pt. „Row”, a do tego związane z wodą, łodzią etc. (tutaj pisałem).

Wracając do albumu „Astro Camping”, na którym mamy znakomicie wyważoną i zaaranżowaną warstwę eksperymentalnej elektroniki (m.in. w duchu minimalizmu), wyrastającej z inspiracji naturą oraz innymi kulturami (m.in. Afryka – „Don’t Snoozle While Hot / „Eisenblechmen”, japońska muzyka gagaku – „Astro Camping”). Artyści nakreślają też swój wszechświat w nagraniu „When Pluto was a Planet”, zaś ambientowe cyrkulacje znalazły ujście w „Our Passports”, mocno kojarzącym się z muzyką Midori Takady ze wspaniałej płyty „Through the Looking Glass”.

Warto dokładnie prześledzić narrację płyty „Astro Camping”, dużo na niej ciekawych brzmień, ale co ważne, poszukiwania The Knob, The Finger & The It nie wpisują się w pospolite „prześwietlanie” dźwiękowy klisz.

fot. Gerald Schauder

Strona Andreasa Oskara Hirscha »Strona Makiphon »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze