Juan Atkins & Moritz von Oswald present Borderland – Angles
Krystian Zakrzewski:

Pokątne rozmowy mistrzów.

Jonas Kopp – Cosmic Control Center EP
Krystian Zakrzewski:

Jonas dalej na orbicie. Po znakomitym i dobrze przyjętym „Photon Belt”, Jonas kontynuuje podróż po kosmicznej stronie muzyki. Tym razem zamiast Tresor Records, argentyński producent wydaje dla Constuct Re-Form i powiadam wam – jest godnie! Proces poznaczy EP’ki rozpoczynam od […]

SassyBlack – New Black Swing
Jarek Szczęsny:

Połowa THEESatisfaction solo.

Karen Gwyer – Rembo
Ania Pietrzak:

Okazuje się, że twarde i szybkie techno może być ciepłe.

Marc Romboy & Dortmunder Philharmoniker – Reconstructing Debussy
Paulina Miedzińska:

Gdzie ten Debussy?

Civvie – Inheritance
Jarek Szczęsny:

Wolność i improwizacja.

Urbanski – Selected Works
Ania Pietrzak:

Muzyczny lek dla wrażliwców, chroniący ich dłonie przed zranieniem.

Andromeda Mega Express Orchestra – Vula
Jarek Szczęsny:

18-osobowa kamanda wywodząca się z Berlina.

Katharina Klement – peripheries
Łukasz Komła:

Austriacka eksperymentatorka wybrała się do Belgradu, żeby odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych z fonosferą tego miejsca.

Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson ‎– Negative Chambers
Mateusz Piżyński:

Harmonia zdefiniowana przez abstrakcyjny i bliżej niezlokalizowany folk.

Pan Daijing – Lack
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów roku.

Kelly Lee Owens – Kelly Lee Owens
Jarek Szczęsny:

Wszystkie grzechy debiutu.

Sharif Sehnaoui / Adam Gołębiewski – Meet The Dragon
Łukasz Komła:

Skrzyżowanie kultur w awangardzie.

Post Scriptum – Until You Drop EP
Paweł Gzyl:

Nasz rodak w barwach Sonic Groove.

Jonas Kopp – Cosmic Control Center EP

Jonas dalej na orbicie.

Po znakomitym i dobrze przyjętym „Photon Belt”, Jonas kontynuuje podróż po kosmicznej stronie muzyki. Tym razem zamiast Tresor Records, argentyński producent wydaje dla Constuct Re-Form i powiadam wam – jest godnie!

Proces poznaczy EP’ki rozpoczynam od „Cognitive Process”, który bez wątpienia jest perłą tego wydawnictwa. Atomowy bas unosi na swoich przepastnych skrzydłach przesterowany podźwięk sonaru, a wahadłowy syntezator rozpoczyna popisowy koncert. Transowy charakter numeru przywodzi na myśl obraz podbitego kosmosu, gdzie w centralnym punkcie wzniesiono kolosalną konstrukcję. Kwaśne klawisze drgają na pierścieniach księżyców, komety zderzają się w dynamicznym locie, a kosmiczne statki dokują w bazie.

„Metaprogramming” to spektakl dronowych wyziewów i atomowych uderzeń stopy. Utkane gdzieś w tle perkusyjne przeszkadzajki, mieszają się z bulgoczącym basem i laserowymi pociskami. Atak sąsiedniej galaktyki okazał się faktem, więc nie pozostało nic innego, jak odpowiedź ostrymi hi-hatami i mrocznymi pomrukami syntezatorów. Obraz wojny totalnej w kosmosie odbywałby się przy dźwiękach tego utworu.

„Vortex” to wizja twardego techno, osadzonego na konsekwentnym rytmie i towarzyszących mu efektach. Są nimi warczące i wrzące urywki syntów, przeplatane z przeciśniętymi przez liczne filtry perkusyjnymi talerzami. Kończący całość „Human Bio” to acidowy trip na granice galaktyki oraz pogoń za uciekającymi jednostkami wroga. Spiętrzone, trochę tribalowe rytmy napędzają silniki naszych wahadłowców. Użyte wcześniej dźwięki laserów, również tutaj znajdują swoje zastosowanie i idealnie łączą się z mistycznymi padami.

Oślepiony światłem nieznanej mi gwiazdy, wpadam w czasoprzestrzenną szczelinę i ponownie zaczynam odsłuch tego konkretnego materiału.

Construct Re-Form | 05.09.2017

Jonas Kopp FB

Construct Re-Form Bandcamp

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze