Ghostpoet – Dark Days + Canapés
Jarek Szczęsny:

Dojrzałość artysty.

Siriusmo – Comic
Paweł Gzyl:

Koniec szczeniackich wygłupów.

Meridian Brothers – ¿Dónde Estás María?
Łukasz Komła:

Meridian Brothers po raz kolejny wysyłają nas na planetę szaleństw!  

STILL – I
Paweł Gzyl:

Gotowi na twerking?

Gebrueder Teichmann – Lost On Earth
Jarek Szczęsny:

Braterskie przedsięwzięcie.

Meeting By Chance – Lines EP
Ania Pietrzak:

Wydawałoby się, że muzyka nie słyszy tego kto słucha. To nieprawda, słyszy.

Khalil – The Water We Drink
Paweł Gzyl:

R&B tylko dla odważnych.

Zola Jesus – Okovi
Jarek Szczęsny:

Pop w industrialno-elektronicznej masce.

Beastie Respond – Information City
Krystian Zakrzewski:

Symulacje rzeczywistości.

Mount Kimbie – Love What Survives
Bartek Woynicz:

Bez wątpienia jedna z najważniejszych płyt tego roku!

Nadine Shah – Holiday Destination
Jarek Szczęsny:

Nie ma ucieczki od polityki.

Various Artists – Superlongevity 6
Paweł Gzyl:

Największe gwiazdy minimalu na dwóch płytach.

Bicep – Bicep
Ania Pietrzak:

London calling!

Lunice – CCCLX
Jarek Szczęsny:

Teatr w 360 stopniach.

Bjorn Torske & Prins Thomas – Square One

Luminarze disco.

Bjorn Torske to postać legendarna na norweskiej scenie elektronicznej. Zaczynał jeszcze w latach 80 eksperymentując z dźwiękami. Szybko stał się pionierem w dziedzinie techno i house. Słuchaczom szczególnie do gustu przypadł jego album „Nedi Myra”. To właśnie on uznawany jest za głównego inspiratora takich wykonawców jak  Prins Thomas, Lindstrom czy Todd Terje. Z tym pierwszym właśnie nagrał płytę, która ukazała się nakładem Smalltown Supersound. Thomasa można kojarzyć ze wspólnej płyty z Lindstromem zatytułowanej „II” lub ze swojej solowej „III”. Swojej współpracy nie ograniczyli sztywną formą. Ich album to efekt wolnych improwizacji. Zalążki płyty powstały już w 2015 roku, ale musiały dojrzeć i przejść dodatkowe miksy, żeby uzyskać kompletny kształt.

Album ” Square One” zawiera siedem utworów, których wspólną płaszczyzną jest perkusja. To ona, w różnych formach, jest tu motywem przewodnim. Słychać to w rytmicznym „Kappe tre” czy powolnym „Arthur”. Jedną z głównych zalet jest ciepły klimat. Prostota niektórych utworów jest urzekająca („On U”). Obaj panowie panują nad materią wystarczająco dobrze, aby zapewnić nam relaks. Wychwyć można charakterystyczne rozwiązania dla skandynawskiego disco. Ten nienatrętny ton, nieco kosmiczny szlif sprawiają, że można się poczuć wygodnie w towarzystwie tej muzyki. Mimo tego najlepszym utworem dla mnie jest „12 Volt”. Mroczna linia basu ciągnącą się wzdłuż tej ponad dziewięciominutowej kompozycji przynosi najbardziej mroczne i niepokojące zdarzenia na płycie. Tych mi nieco zabrakło, ale mimo to płyta sprawia dużo przyjemności.

Smalltown Supersound | 2017

Bandcamp

FB Prins Thomas

FB Bjorn Torske

 


 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze