Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.



Kedr Livanskiy – Ariadna

Pierwszy, długo wyczekiwany album wschodzącej gwiazdy moskiewskiej elektroniki

Yana Kedrina nie potrzebowała wiele czasu, by zaskarbić sobie serca obserwatorów rosyjskiej sceny. Artystkę wyhaczył dwa lata temu młody amerykański label 2MR. W nim to właśnie moskwianka wydała dwie dotychczasowe epki – Sgoraet = Burning Down oraz Солнце Январ, na których zarysowała własny, charakterystyczny styl romantycznego wokalnego house’u.

Wśród swoich muzycznych guru artystka wymienia między innymi takich twórców, jak Biosphere, Coil, NEU oraz, jak sama mówi, swoje niewyczerpane źródła natchnienia, czyli Aphexa Twina i Boards of Canada. Kedrina podkreśla jednak i wagę innego rodzaju inspiracji, jakimi są odwiedzane przez nią miejsca. W zasadzie każdy klip ukazuje ją w ruchu w otoczeniu przyrody lub miejskiej dżungli.



Szczególną inspiracją do nagrania Ariadny była scena lat 80-tych i 90-tych w Iżewsku – mieście nazywanym nieraz ze względu na swoją przeszłość stolicą rosyjskiej elektroniki. Tworzyła tu wówczas między innymi grupa Stuk bambuka v XI chasov oraz Samtsy Dronta.

Pod względem technicznym płyta różni się od swoich poprzedniczek, produkowanych w całości w popularnym Abletonie. Ariadna powstała przy użyciu syntezatorów Rolanda: SH-101, Juno 106 oraz serii Korg Minilogue. Brzmieniowo nie odczujemy jednak dużej różnicy – dziewięć partii zawartych na krążku stanowi rozwinięcie klimatu klasowych epek.

Czy dorównuje im jakością – sprawdźcie sami.

 

 

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Pietruszka

    Rewelacja !