Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.

Luis Vicente & Vasco Trilla – A Brighter Side of Darkness
Łukasz Komła:

Rogate flow sięgające głębin.

Matias Aguyao – Support Alien Invasion
Paweł Gzyl:

Najbardziej wymagający album chilijskiego producenta.



Kedr Livanskiy – Ariadna

Pierwszy, długo wyczekiwany album wschodzącej gwiazdy moskiewskiej elektroniki

Yana Kedrina nie potrzebowała wiele czasu, by zaskarbić sobie serca obserwatorów rosyjskiej sceny. Artystkę wyhaczył dwa lata temu młody amerykański label 2MR. W nim to właśnie moskwianka wydała dwie dotychczasowe epki – Sgoraet = Burning Down oraz Солнце Январ, na których zarysowała własny, charakterystyczny styl romantycznego wokalnego house’u.

Wśród swoich muzycznych guru artystka wymienia między innymi takich twórców, jak Biosphere, Coil, NEU oraz, jak sama mówi, swoje niewyczerpane źródła natchnienia, czyli Aphexa Twina i Boards of Canada. Kedrina podkreśla jednak i wagę innego rodzaju inspiracji, jakimi są odwiedzane przez nią miejsca. W zasadzie każdy klip ukazuje ją w ruchu w otoczeniu przyrody lub miejskiej dżungli.



Szczególną inspiracją do nagrania Ariadny była scena lat 80-tych i 90-tych w Iżewsku – mieście nazywanym nieraz ze względu na swoją przeszłość stolicą rosyjskiej elektroniki. Tworzyła tu wówczas między innymi grupa Stuk bambuka v XI chasov oraz Samtsy Dronta.

Pod względem technicznym płyta różni się od swoich poprzedniczek, produkowanych w całości w popularnym Abletonie. Ariadna powstała przy użyciu syntezatorów Rolanda: SH-101, Juno 106 oraz serii Korg Minilogue. Brzmieniowo nie odczujemy jednak dużej różnicy – dziewięć partii zawartych na krążku stanowi rozwinięcie klimatu klasowych epek.

Czy dorównuje im jakością – sprawdźcie sami.

 

 

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Pietruszka

    Rewelacja !